Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 90 b2 1.6TD] by MrRabbit

Prezentacja w/w od 1972r do 1986.
Awatar użytkownika
MrRabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 mar 2013, 21:05
Lokalizacja: Łosice / Białystok

[Audi 90 b2 1.6TD] by MrRabbit

Post autor: MrRabbit » 22 mar 2013, 20:14

Witam jest to moja pierwsza wiekowa Audiczka, którą kupiłem od starszego Pana.
Podobno stała praktycznie w garażu, rocznie robione może 1tys. km (do kościółka)
Stan samochodu wydaje mi się ogólnie być niezły lecz do wyczyszczenia. Jakieś niedoskonałości są ale raczej to kosmetyka.
Wydaje mi się, że jest to pierwszy "TurboKlekot" w 90 b2 na forum, chyba że przeoczyłem kogoś.
Mam nadzieje że uda mi się doprowadzić samochód do jeszcze lepszego wyglądu bo ma potencjał.

Kilka fotek jeszcze od właściciela, nowe zrobię jak już wysprzątam autko i usunę "rozwiązania techniczne" starszego pana który nim jeździł.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek
ObrazekObrazek

Pierwsze naprawy jakie planuje robić to:
- uruchomienie centralnego zamka ( być może zabawa z bezpiecznikami)
- tylnie szyby el. nie działają (j.w.)
-wyłączenie durnej rzeczy - nie wiem nawet co to ma na celu, po przekręceniu kluczyka przed odpaleniem cyka prawy kierunek. Taka sama sytuacja po zgaszeniu pojazdu.
-zegarek na liczniku do zrobienia
-prawe lusterko do sprawdzenia, bo miałem problemy z przestawianiem go
-nie wiem czy wybierak nie jest do zrobienia, być może tak w tym modelu lata drążek:)

Inne zaobserwowane i zrobione rzeczy będę dodawał regularnie w miarę możliwości


*********************************************************
10,04,2013

Zrobiony rozrząd, pompa wody uszczelniacze ;]

Przyszła już paczuszka z oryginalnym włącznikiem świateł więc niedługo będzie zamontowany - jeśli uda mi się wydłubać klej na gorąco z plastiku od zegarów

*********************************************************

20.04.2013

Mam już dodatkowe zegary ciśnienie oleju temp i ładowanie, teraz tylko je wyczyscic. Dokupić czujniki i do montowania.

**********************************************************

22,04,2013

Rozmontowane drzwi bo coś nie mogłem się otworzyć od środka ;)
Obrazek
ObrazekObrazek

A tak mam podłączony włącznik świateł
Obrazek

i nie wiem jak podłączyć oryginalny żeby czegoś nie popalić ;)

************************************************************

01.05.2013


Nowe fele na zdjęciu przed zakupem wyglądały znacznie lepiej niż w rzeczywistości, no ale cóż sie spodziewać za takie pieniądze.
Obrazek

No i mała renowacja
Obrazek
Obrazek

Wersja próbna, chociaż jeszcze lakier nie jest zrobiony na audicy więc będzie trochę kiepski efekt:]
Obrazek
Jeśli ten kolorek się nie sprawdzi pójdą na złoto ;)
Ostatnio zmieniony 02 maja 2013, 19:25 przez MrRabbit, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
AudiLaziska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: AudiLaziska » 22 mar 2013, 20:21

Widziałem na allegro, sam chciałem kupić :) zazdroszczę, bo piękna maszyna ;) powodzenia i dbaj :)

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 22 mar 2013, 20:22

Też widziałem na allegro, stała całkiem niedaleko mnie i miałem podjechać obejrzeć :)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 mar 2013, 13:53

Hmmm... ciekawe patenty ;-) Jakoś turbiny nie widzę, pięknie rozwiązany dolot powietrza poprzez rurę od odkurzacza :-) Jak wogóle powietrze trafia do silnika?
Zrób zdjęcie miejsca, gdzie powinna być turbina.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4071
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 25 mar 2013, 14:01

trepek pisze:Jakoś turbiny nie widzę
ani ja .. poza tym wszystko mi się podoba, zazdroszczę ładnego auta :!: z ciekawości można wiedzieć ile kosztowała ?

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 25 mar 2013, 14:02

Naprawdę niezła baza ;] Powodzenia w ogarnianiu.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 25 mar 2013, 14:51

Nooo... niezły rarytas, 90-tka B2 z silnikiem 1.6TD. Jakaś śmiesznie mała liczba tych aut powstała.

Widzę, że ktoś chamsko przykręcił boczek kierowcy i przedni zderzak :(

Załóż oryginalne kapsle, albo skombinuj jakieś alufelgi, bo na tych kołpakach nie prezentuje się najlepiej.

Zdjąłbym też te odbojniki na drzwiach, plastikowe nakładki na masce i OOOO z tylnej klapy. I konieczne poszukaj fabrycznego przełącznika do świateł (mam taki, ale za rzadki, żeby się go pozbyć <ok>)

Aaaa, no i rejestrację zamontuj tak jak fabryka chciała, czyli trochę wyżej.

Wpadaj też na forum audi-b2.pl
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
MrRabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 mar 2013, 21:05
Lokalizacja: Łosice / Białystok

Post autor: MrRabbit » 25 mar 2013, 17:35

trepek, turbinka jest ale dziwnie schowana po lewej.( niestety zapiekła się chyba przy tym jak dziadziuś jeździł).
Wymieniłem dziś filtr paliwa i powietrza po czym audica odżyła i śmiało poleciała 130.
Nie chciałem zbytnio szaleć bo mam jeszcze do wymiany pasek rozrządu i rolkę oraz sworzeń prawego wachacza.

Może macie coś do polecenia jak odszorować chromy z (chyba farby) bo ramka wokoło przedniej i tylnej szyby zamalowane....

planuje zmienić cały przedni zderzak bo dużo przeżył,tak samo kierunki i halogeny nie wydają mi się być oryginalne. A jeśli nawet to chamsko przymocowane wkrętami.

Miała dziś iść na aluski ale zdziwiłem się po odkręceniu koła ze rozstaw to 4x108?
Wydawało mi się że tutaj jeszcze 4x100 było.

Tak wiem przełącznik od świateł z poldka ;)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 25 mar 2013, 17:41

Piekny rarytas. Mimo, że diesel to zło to w tym przypadku jest to rodzynek. Zważywszy, że TDki w 90B2 były namega wypasie.

Jeśli planujesz ori stan auta to przygotuj się na brak mocy i zatyczki do uszu :D Osobiście kombinowałbym choćby z 1Ztem.


90tki miały wszystkie 4x108 - nawet takie biedaki jak TDki czy 2,0 JS. Inaczej było w B2 Coupe.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 25 mar 2013, 18:49

MrRabbit pisze:trepek, turbinka jest ale dziwnie schowana po lewej.( niestety zapiekła się chyba przy tym jak dziadziuś jeździł).
Dawaj zdjęcia tej turbiny bo tak nisko schowane są np. modele VNT z 1.9 TDI 110 km ;-) Ciekawe co tam za kolektor wydechowy masz i gdzie do kolektora dolotowego masz doprowadzane powietrze.

Samochód ciekawy. Pierw myślałem, że może jakiś swap ale nie widzę na podłużnicach łap. No chyba, że audi 90 w b2 było z silnikami R4 też.

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 25 mar 2013, 20:33

trepek pisze: Samochód ciekawy. Pierw myślałem, że może jakiś swap ale nie widzę na podłużnicach łap. No chyba, że audi 90 w b2 było z silnikami R4 też.
Zarówno 90 B2, jak i 90 B3 wychodziły w wersji 1.6TD. Co więcej, na jakieś wybrane rynki było 90 B3, z 1.8 DZ pod maską.
Są:
'85 Audi Coupe quattro 2.2 (B2/85)
'99 Audi A6 Avant 2.8 quattro Tiptronic (4B/C5)
'98 Audi A3 1.8 20V


Były:
'87 Audi Coupe GT 2.3 (B2/85) wersja US
'89 Audi Coupe quattro 20V (B3/8B)
'88 Audi 90 quattro 2.3E (B3/89)
'82 Audi Coupe GT 5E (B2/85)
'81 Audi 80 CD 5S (B2/81)

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 27 mar 2013, 18:25

Bardzo ładna tylko te kołpaki rażą mnie w dekiel

Awatar użytkownika
MrRabbit
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 21 mar 2013, 21:05
Lokalizacja: Łosice / Białystok

Post autor: MrRabbit » 02 kwie 2013, 13:45

Obrazek
Zaobserwowałem lekkie bąbelkowanie na zimnym silniku w tym miejscu. Po jakimś czasie ustaje.
trepek pisze:Hmmm... ciekawe patenty ;-) Jakoś turbiny nie widzę, pięknie rozwiązany dolot powietrza poprzez rurę od odkurzacza :-) Jak w ogóle powietrze trafia do silnika?
Zrób zdjęcie miejsca, gdzie powinna być turbina.
Proszę bardzo, wcześniej jakoś czasu nie mogłem znaleźć.
ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek


Zastanawiam się nad wypolerowaniem pokrywy zaworów i posprzątanie troszkę pod maską, czy polerka to dobry pomysł??
Lepiej odkręcić element czy jechać na zamontowanym?:>



Co sądzicie o postawieniu na sezon audiczki na szeroką stal??
Niestety jeszcze nie mam felg, będę musiał je zrobić i zastanowić nad kolorem bądź polerka.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 kwie 2013, 15:04

To bąbelkowanie jest w kolektora wydechowego.

A powiem tak:

Ja Ciebie nie pierniczę, pierwszy raz w życiu widzę takie kolektory :| I to wszystko ori! No no :mrgreen:
Powiedz mi jedną rzecz, ta rura z odkurzacza gdzie wchodzi? I gdzie idzie wąż z obudowy filtra powietrza?

Awatar użytkownika
matt1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 936
Rejestracja: 27 sty 2008, 15:38
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: matt1988 » 02 kwie 2013, 15:10

Tak było ori w b2 i tam chyba k24 siedzi <lupa>
Audi 80 b3 Sport Edition :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B1 / B2.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga