Z 2 tygodnie temu, firmy nie wiadomo, bo to ori. Olej też tak koło tego zmieniany. Filtr na wszelki wypadek zmienię na Knechtapawelrybak15 pisze:A filtr kiedy wymieniany i jakiej firmy ?
[Typ89 R5] 2.5 R5 07K + skrzynia 0B4 40/60 6G Projekt...
- Audi Sport
- Forum Audi 80

- Posty: 1818
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80

- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Jak ori to bym go zostawił w spokoju, bo na 100% będzie dobry. Kupisz nówkę Knechta i po wymianie będziesz rozczarowany bo wydałeś kasę a znowu to samo. Naprawde daj sobie spokój, gdybyś miał 0,5 bara na wolnych i wygrzanym silniku to byś mógł się obawiać, ale nie przy ciśnieniu 1 bar <ok>
Konstruktorzy Audi wiedzieli co robili dobierając czujniki ciśnienia oleju tak, żeby przy zapaleniu się kontrolki silnik nie został od razu uszkodzony, bo czujniki dobrane są z zapasem
Konstruktorzy Audi wiedzieli co robili dobierając czujniki ciśnienia oleju tak, żeby przy zapaleniu się kontrolki silnik nie został od razu uszkodzony, bo czujniki dobrane są z zapasem
Przy 2 tys musisz mieć co najmniej 2 bary tak pisze w książce - Ty tak masz i ja tak mam więc się już nie zamartwiaj. Co do wolnych obrotów to nawet filtr oleju i sam olej mają wpływ na ciśnienie, i żeby nie było Ci smutno to ostatnio w korku rozgrzałem bardzo mocno olej do 130 stopni i tez na wolnych spadło mi do 1 bar.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80

- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
- pawelrybak15
- Forum Audi 80

- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Ja tam nie wiem jakie powinny byc wartosci dokladnie przy roznych obrotach ale tak jak juz bylo nampisane min2bary przy 2tys obrotow.
AudiSport nie martw sie bo twoje wskazania sa jak najbardziej OK.
Tak jest gdzies zaworek regulujacy cisnienie chyba w podstawce filtra ale on sie tylko otwiera na maxa jak cisnienie oleju osiagnie 6bar, taki bajpas zabezpuieczajacy uklad przed rozerwaniem w skutek za wysokiego cisnienia.
AudiSport nie martw sie bo twoje wskazania sa jak najbardziej OK.
Tak jest gdzies zaworek regulujacy cisnienie chyba w podstawce filtra ale on sie tylko otwiera na maxa jak cisnienie oleju osiagnie 6bar, taki bajpas zabezpuieczajacy uklad przed rozerwaniem w skutek za wysokiego cisnienia.
- Audi Sport
- Forum Audi 80

- Posty: 1818
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Wiadomo, że po zamontowaniu chłodniczki oleju ciśnienie się ciut zmniejszy, ale po to w 3A jest inna pompa oleju niż w silnikach bez chłodniczki oleju

Mnie to wkur.... denerwuje niż martwi :evil:Słonik pisze:AudiSport nie martw sie bo twoje wskazania sa jak najbardziej OK.
No i właśnie o to mi chodziło, jest nadzieja <oki> Możliwe, że ten zaworek jest cały czas w pozycji otwartej i to by wyjaśniało te zachowania. Tylko czy on jest w tej chłodniczce czy w tej podstawce :?: A jakby tak wyciągnąć tą chłodniczkę i skręcić układ bez niej :?: Możliwe, że to w niej leży wina, a nówka z ASO to koszt ok. 300 złSłonik pisze:Tak jest gdzies zaworek regulujacy cisnienie chyba w podstawce filtra ale on sie tylko otwiera na maxa jak cisnienie oleju osiagnie 6bar, taki bajpas
Ostatnio zmieniony 14 sie 2011, 19:07 przez Audi Sport, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelrybak15
- Forum Audi 80

- Posty: 4321
- Rejestracja: 27 sty 2007, 21:15
- Lokalizacja: Miasto
- Kontakt:
Zapytaj się Matt1988 czy u niego po montażu chłodnicy ciśnienie wzrosło czy spadło...keczy pisze:pawelrybak15, wyzsze ty specu <haha> Olej im bardziej jest rozgrzany tym bardziej staje sie rzadszy, co za tym idzie cisnienie spada. Prosty przyklad masz jak silnik jest zimny i olej gesty, silnik wtedy trzyma 5bar i cisnienie maleje w miare rozgrzewania sie
W jednym masz racje i tylko w jednym - im olej zimniejszy tym wyższe ciśnienie. Nie przewidziałeś tylko że ta chłodniczka ma termostat który otwiera się dopiero w okolicy chyba 130st C <ok>
Nie wiem dlaczego jest minimalny spadek, ale jednak takowy jest.
Ale wy macie klekoty i inne wartości ciśnienia, tak samo pompy oleju są inne. W klekocie przy 2 tys jak jest 1 bar to jest dobrze a w benzynie silnik już pada. Trepek kiedyś Ci już pisał zebyś nie porównywał benzyny do diesla bo mają zupełnie inne wartości ciśnienia. Zresztą na 99% do diesli nawet nie oferowali dodatkowych zegarów bo co tam może być ciekawego do sprawdzania :lol:pawelrybak15 pisze:Zapytaj się Matt1988 czy u niego po montażu chłodnicy ciśnienie wzrosło czy spadło...
- Audi Sport
- Forum Audi 80

- Posty: 1818
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
To w takim wypadku u mnie się on nigdy nie otworzyłpawelrybak15 pisze:chłodniczka ma termostat który otwiera się dopiero w okolicy chyba 130st C <ok>
Ładowanie i temp. oleju to bardzo przydatne informacje <ok>GerB3 pisze:Zresztą na 99% do diesli nawet nie oferowali dodatkowych zegarów bo co tam może być ciekawego do sprawdzania :lol:
Chłodniczka oleju nigdy nie dopusci do temp. 130 stopni, tylko góra 100-110. Bez chłodniczki przy jeździe w korku albo pałowaniu jest 130-135 stopni maks.
Moim zdaniem powinieneś dać sobie już spokój z tym ciś oleju, masz silnik co ma już trochę nabite wiec masz inne wartosci jak ja, sam pisałeś że kompresje masz dobrą ale są różnice na cylindrach, władowałes juz sporo kasy w ten silnik i ja bym odpuścił, jakby to było 7A czy cos podobnego to bym wymieniał panewki pierścienie itd, a dla zwykłego 2,0 to szkoda kasy.
Moim zdaniem powinieneś dać sobie już spokój z tym ciś oleju, masz silnik co ma już trochę nabite wiec masz inne wartosci jak ja, sam pisałeś że kompresje masz dobrą ale są różnice na cylindrach, władowałes juz sporo kasy w ten silnik i ja bym odpuścił, jakby to było 7A czy cos podobnego to bym wymieniał panewki pierścienie itd, a dla zwykłego 2,0 to szkoda kasy.








