Jestem w posiadaniu Audi 80 B3 2.0 na KE-Motronic'u, zakupione przez ojca w 97r. Pełnoprawnie jest już moja od 09r. :mrgreen: Przodzik został zmieniony na B4 i to cały przód wraz z błotnikami, lampami itp. Jest plan powrotu do pięknego seryjnego ryjka

Trochę info na jego temat





Wyposażenie dodatkowe z jakim wyszło z fabryki

- Dodatkowe zegary
- Obniżone sportowe zawieszenie -25mm
- Przyciemnione szyby z zielonym paskiem na przedniej szybie
- Tylna kanapa z podłokietnikiem i zagłówkami
- Pełnowymiarowe koło zapasowe
- Reflektory przeciwmgłowe
- Szyberdach
- Zderzaki i lusterka w kolorze nadwozia
- Spoiler na klapie bagażnika aluminiowy (wysoki)
- Tylna blenda Hella rot
- Skórzana gałka zmiany biegów, skórzany mieszek
- Lakier metalic
Wyposażenie wymodzone za czasów niemca:
- Elektryczne szyby przód (dorabiane na siłownikach i przekaźnikach Bosch'a i przełącznikach znajdujących się w tunelu środkowym) - WON !
- Centralny zamek na przód (na elektrycznych podnośnikach) - OUT :!:
- Dioda w tunelu środkowym (straszak imitujący alarm - zaczyna migać po zamknięciu zamka) - WON !
- Zestaw 6 głośników na przetwornicach fimy Blaupunkt w tylnej półce. - WON !
Modyfikacje (zrezane) <oki> :!::
- Wspomaganie
- Teleskop do otwierania maski (w oryginalnym miejscu)
- Oryginalny skórzany mieszek
- Klima manualna oryginalna z b3 ( wyciągnięta z audi z tego samego roku i miesiąca produkcji


- Kierownica Audi Sport
- Dokładka tunelu środkowego na popielniczkę od wersji US. Dzięki DZIKI

- Oryginalny emblemat na deskę od wersji SPORT Edition
- Daszki z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera od wersji US - Dzięki DZIKI

- Wyświetlacz temperatury zewnętrznej
- Tapicerka satynowa z pół kubełkami i boczkami od wersji <quattro> <yes> - Teraz to się siedzi

- Przycisk ANTI LOCK czyli wyłącznik ABSu od wersji US. Dzięki DZIKI

- Oryginalny centralny zamek na 4 drzwi i klapę bagażnika - <ok>
- Moduł AC/BC - <ok>
- Przycisk do zmian funkcji w BC - Dzięki DZIKI

- Elektryczne szyby x4 - <ok>
- Elektryczne i podgrzewane lusterka - <ok>
- Nawiewy na nogi pasażerów tylnej kanapy - <ok>
- Ori audio na tył Blaupunkta wraz z "Duo Sound'em" i syczkami <ok>
- Zaślepienie czarnej dziury przyciskami
- Tunel środkowy z przyciskiem blokady dyfra od <quattro> i boxem na kasety Fischera (Przycisk blokady dyfra zaadaptowano na włącznik CB

- Rygle z białym "łebkiem" i napisem "P"
- Ori układ podciśnienia do klapki od obiegu wewnętrznego
- Obieg wew. bez włączania klimy

- Tempomat

- Regulacja wys. świateł
- El. Szyber
- Pełnosprawny Autocheck - moduły kontroli świateł przednich i tylnych itd.
- Wyświetlacz temp. zewnętrznej
- Podświetlanie tylnej popielniczki - zrezana wiązka na wzór oryginału
- Climatronic w wersji z obiegiem wewnętrznym <ok>
- Powrót frontu B3 z 90'tki <ok>
Plany :!::
- Swap na coś męskiego - 2.2 10VT bądź 20VT lub 2.7 Biturbo <ok>
- Dokładki Kamei: Zderzaki, progi, błotniki i nadkola
- <quattro> (dość odległy plan)
- Gwint
- Ori hak z odpinaną kulą
Parę zdjęć ze Stycznia 2007r.
Oto fotki po montażu wspomagania:
28 Wrzesień 2009 r.
Zdjęcia po montażu klimy w audiczce

Kierownica Audi Sport

Mini sesja podwórkowa :lol: :
A oto część gratów, które czekają na montaż :
W pstrykaniu fotek towarzyszył mi mój wierny psiak.
31 Październik 2009 22:15
Mini sesja w ogródku ;D
PS. Sorki ale nie kupiłem pasty i autko nie błyszczy się tak jak powinno ;/
01.12.2009r.
W nowym miesiącu nowe mody. Doszła niespotykana dokładka popielniczki tylnej od wersji USA <mikolaj> <rotfl> Wielkie podziękowania dla kolegi Dziki

Doszedł też oryginalny emblemacik SPORT Edition <ok>
24.12.2009r.
Doszły daszki z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera. Zamontowałem je już jakiś czas temu ale teraz postanowiłem się dopiero pochwalić. Podziękowania dla kolegi DZIKI

Zdjęcia:
09.01.2010r.
Nowy rok zajebiście się zaczął. Doszła upragniona satynowa tapicerka od A90 2.3 20V <quattro> Fotele przednie to kubełki z napisami <quattro> i tylna kanapa z podłokietnikiem też z napisami <quattro> Boczki zamontowane zostaną na wiosnę kiedy się ociepli

Fotki po zmianie tapicerki

13.02.10r.
Powolutku aż do skutku dokładam kolejny przycisk więc teraz zamiast 3 są już 4 przyciski i od razu się jaśniej w nocy w autku zrobiło :lol: Dodatkowym przyciskiem jest przycisk z napisem ANTI LOCK z wersji A90 US czyli odpowiednik europejskiego przycisku wyłącznika ABSu. Za ten rarytasik wielkie podziękowania do kolegi DZIKI

Zdjęcia:
15.02.10r.
Dzisiaj doszły do mnie kolejne graty do montażu.
1. To tłumik oryginalny Walkera i oczywiście nówka sztuka. Teraz tylko kupić jakąś porządną dwururkę :mrgreen:
2. Pocztą doszły też łożyska na tył firmy FAG. Wielkie dzięki za pomoc w dokonaniu wyboru


Zdjęcia:
24.05.10r.
Po długiej nieobecności Audiczka doczekała się:
- gumowa uszczelki pod pokrywą zaworów firmy Elring
- letnie oponki na wyczyszczonych alu
- bielutka wlepa z IV serii <ok>

- and parę innych rzeczy o których już zapomniałem

Zdjęcia:
16.06.10r.
Jakiś czas temu z okazji, że tata wyjechał na delegację miałem okazję zamontowac to za co sie brałem od dłuższego czasu. Więc do rzeczy. Zamontowałem wszystkie el. szybki, ori centrala i AC/BC. Babrałem się z tym cały tydzień ale było warto :mrgreen:
Zdjęcia:
12.12.2010r.
Uaktualnię trochę temat fotkami z montażu ori nagłośnienia na tył i instalacji podciśnienia do klapki od obiegu wewnętrznego.
Zdjęcia:
25.04.2011r.
Coś tam się ostatnio dzieje

Zakupiono:
- pompa oleju Meyle
- uszczelka miski Victor Reinz
- uszczelniacz wału Elring
- uszczelka korpusu uszczelniacza wału
- olej Valvoline Maxlife 10w40
- ENGINE FLUSCH z Liqui Moly - czyli tzw. płukanka
- CeraTEC też z Liqui Moly
Dodatkowo zakupiona skrzynia AKL czeka na montaż, ponieważ stara się wysrała.
Wydatki związane z tą operacją

- olej Castrol TAF-X 0,5Lx5=2,5L
- łożysko oporowe LUK
- płyn hamulcowy ATE 1L
- "nowa" półośka prawa z ori przegubami - stary wewnętrzny przegub miał luzy
Podziękowania dla Słonik'a za wyposażenie w większość z w.w części jak i wytrwałość <ok>
Dzięki stary

Silnik poskładany lecz brak fot przy składaniu słupka

A tak se silnik zwisa

Nie pękaj, dasz radę, jeszcze tylko trochę :!: :mrgreen:
W miedzy czasie postanowiłem pozbyć się w rudego w bagażniku i nieszczelności przez którą wprosił się rudy. Przy okazji hak spawany przez mietka w szopie został wywalony. Dziury po nim zostały zaklejone klejem do szyb, zamalowane farbą jak i zabezpieczone barankiem. Pokusiłem się też o wyeliminowanie ognisk korozji na podwoziu.
W tym celu zakupiłem:
- Brunox Epoxy 0,5L na pędzel - gorąco polecam, wpier..la rdzę aż miło <ok>
- klej do szyb Forch
- baranek firmy Novol w sprayu 2x0,5L
- farba chlorokauczukowa czarna do metalu - puszka 1L
Foty z prac <aparat>:
Na początku był chaos...
...ale zostało to w miarę ogarnięte.
Z pomocą przyszły 2 warstwy Brunox Epoxy jak i na to 2 kolejne warstwy farby chlorokauczukowej. I jest spokój

A oto winowajca tej całej akcji :-x
Został on ujarzmiony klejem do szyb i teraz ładnie przylega i nie przecieka

Teraz czas na podwozie. Foty po walce Rudego z Brunox Epoxy. Wygląda to mniej więcej jak walka Najmana z Pudzianem :mrgreen:
13.07.2011r.
Kolejna próba okazała się niepowodzeniem :evil: Silnik jednak trzyma tego 1 bara na wolnych :roll: Niepotrzebnie zmieniałem panewki główne ponieważ były w świetnym stanie, zaś korbowodowe już "trochę" gorzej.
Wymieniony został także kruciec z tyłu głowicy i tulejka bagnetu oleju na ori z ASO <ok> Przy okazji zmieniłem także pasek rozrządu, rolkę napinającą i uszczelkę wydechu łączącą kolektor z "portkami"

Zdjęcia:
Tak oto wyglądają stare panewki z 88 roku

Kolejną, rzeczą, która mnie zastanawia to przy pierwszym zdejmowaniu miski na jej dnie był taki malutki metalowy oring, na początku myślałem, że to z pompy oleju, ale jak ją później rozebrałem to w niej nie ma takich rzeczy. Czy w podstawie filtra oleju jest jakiś zaworek regulujący ciśnienie :?: W chłodniczce nie ma czasem jakichś zaworków, spręzynek bądź czegokolwiek co reguluje ciśnienie :?: Dodam, że na zimnym silniku ciśnienie wynosi 5,5 bar i nawet nie drgnie jak dodam gazu :roll:
17.09.2011r.
Ciąg dalszy walki z ciśnieniem oleju... Dotarły części potrzebne do tej operacji <ok> Podziękowania dla kolegi szoton


Lista gratów:
- filtr oleju
- uszczelka podstawki filtra oleju
- uszczelka chłodniczki oleju
- zaślepka (w podwoziu)
Zmęczony używaniem wyślizganego zwykłego kluczyka postanowiłem zaszaleć i zamówić sobie wersję z podświetlaniem za pomocą żarówki

15.08.2012r.
Temat climatorncia uważam za zamknięty (oczywisćie tylko we wnętrzu). Pozostało ogarnąć klimę od strony mechanicznej aby był chłodek <ok> Wszystko działa jak fabryka chciała :mrgreen: Poza troniciem wpadło tez inne dodatkowe wyposażenie.
Co wpadło ?
- Climatronic - bogatsza wersja z obiegiem wewnętrznym <ok>
- Tempomat - P&P z Typ89 3A US
- Regulacja wys. świateł
- Pełnosprawny Autocheck - moduły kontroli świateł przednich i tylnych itd.
- Wyświetlacz temp. zew. - wreszcie wyświetla temp. po 3 latach :mrgreen:
- Podświetlanie tylnej popielniczki - zrezana wiązka na wzór oryginału

Sprawozdania i zdjęcia z etapów prac

Prace powoli idą, została puszczona wiązka pod deską od tronica, tempomatu, reg. wys. świateł i poprawnie puszczona wiązka od przełącznika BC. W desce zamontowany został czujnik nasłonecznienia ( w stelażu deski jest już wykonany na niego otwór, kwestia wycięcia otworu we floku). Do tego zamontowany został stelaż serownika podciśnień i wentylatorka od czuja nasłonecznienia. Wpadł też czujnik wilgotności powietrza do lampki w podsufitce. Przy okazji puściłem ori wiązkę przednich głośników.
Doszła taśma do wiązek to wziąłem się za obklejanie instalacji :mrgreen: Wszczepiłem też instalację modułu kontroli świateł do wiązki tylnych lamp.
Nareszcie udało mi się dostać wiązkę tzw. lewą (lampy, halogeny, kierunki, klakson, wentylatory chłodnicy itp.) od wersji z climatorniciem z R5, bo dostać to do R4 to już nielada wyczyn. Chcę mieć wszystko ori bym później nie zastanawiał się co z czym i dlaczego jak sie coś skopie


Dziś odpaliłem tronica na właczonym zapłonie i borykam się z problemem wyświetlanej temp. zew. po podpięciu wyświetlacza tego w liczniku :roll:
Zrezałem sobie również wiązkę podświetlania tylnej popielniczki

Witam,
Sprawę wskazywania temp. zew. ogarnąłem bardzo prostym sposobem dokładając nowy czujnik :mrgreen: W tym celu trzeba było wyrezać wiązkę i jakoś połączyć to z instalacją tronica spod deski






Zamontowany został oczywiście czujnik temp. cieczy chłodzącej na wężu zasilającym do nagrzewnicym.
Jako iż jestem w przekonaniu, że dobry wypas to full wypas postanowiłem do niego dążyć doposażając czarnulę w tempomacik. Oczywiście nie ma lipy i pozostałem przy przełączniku starego typu, a zestaw pochodzi z 80'tki US z 3A więc P&P. W zestawie niepocięta wiązka co wnioskuje, że sprzedający nie jest idiotą <ok> Jedynie muszę gdzieś dostać tulejkę chyba teflonową do cięgna guszki (teraz zastepuje je patent z podkładką owiniętą izolacją...)
Już wszystko poskładane, pozostało tylko dopieścić szczegóły

27.08.2012r.
Nadejszła wiekopomna chwiła, po wielu latach front B3 powrócił w pięknym stylu <ok> Miał być z 80'tki ale nie mogłem dostać ori lamp w dobrym stanie i dobrej kasie Pozostało jedynie zakupić listwę i wtedy spasować front na gotowo


14.09.2012r.
Na pokład wpadło "nowe" oryginalne radio Audi Delta II Bose <ok> Stan radia oceniam na BDB. Aby wszystko działało podpięty został wzmacniacz 400W, co prawda nie wysokich lotów ale to tak chwilowa konfiguracja, którą w przyszłości zastąpi kpl. audio Bose


Ciąg dalszy nastąpi...