Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3 Quattro 2.2T AAN

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 19 sie 2016, 15:54

Jakie masz teraz ciśnienie na rozgrzanym po wymianie pompy ? Panewki korbowodowe też ruszałeś? Jaki jest efekt strojenia ? Masz elektronikę z AEBa czy ME7?

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 20 sie 2016, 17:23

Audi Sport,
- ciśnienie na rozgrzanym oleju 88-90st Millers 5w40 Nanodrive - to 1bar i nie spada poniżej.
-panewki korbowe nie ruszane - dół ori
-ECU z APU ME7
-co do strojenia to po tygodniu mam info o problemach co do mieszanki powyżej 5tys...Ma to rozwiązać przebudowanie oryginalnego TIPa, choć nie wiem czy to coś da... bezradny_ boost do 0,6b przy wgranym sofcie, takie mam info..

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 21 sie 2016, 22:45

To słabo z tym ciśnieniem. Korbowodowe bym na twoim miejscu zmienił i natryski pod tłoki.
Też robiłem AEBa na osprzęcie z APU tylko na Forgu zamiast DV ;-) Masz wtryski z AEB czy coś lepszego ? APU ma wydajniejsze wtryski dlatego mogą być problemy. AEB z osprzętem od APU i ori wtryskach wogóle nie jedzie, ma zbyt ubogo powyżej 4tyś.

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 22 sie 2016, 21:14

Audi Sport, co do ciśnienia to jest tzw. norma w 1.8t AEB - tam idzie inna pompa niż od 2000r +
pędzona z wałka jak w 2.0 16V. Ważną rolę odgrywa też olej, mogę zalać to VR1 10w60 i na pewno wzrośnie ale dla mnie ten olej nie nadaje się do jazdy a zwłaszcza do upalania.
Mój AEB z APU nie ma nic wspólnego oprócz ecu, a wtryski mam od Saaba 2.3T Bosch 0280150431 także paliwa jest dostatek ;-)
Dziś działaliśmy i auto zaczyna śmigać, w full booscie dochodzi do 1.3b także już cos tam się dzieje okok

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 23 sie 2016, 01:21

Wiem, że te silniki mają nizsze ciśnienie ale czy ja wiem, że 1bar to dobrze. W tym samym AEBie jest 1.5Bar przy 90st, a zalany jest Motul 5w40 x-cess.
Czyli masz po prostu AEBa z wtryskami z Saaba i ecu APU? Nie ma błędów z przepustnicą itp.? Z wtryskami trzeba grzebać z listwą czy P&P?

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 23 sie 2016, 18:53

Po pierwszym odpaleniu była choinka <niedowiarek> ale po skasowaniu jak narazie jest wszystko OK, przepustka też. Te wtryski sa P&P ;-)
Dziś podciągnięta została seryjna sztanga od K03s i mocniejsza sprężyna w blov (i tak bede zmieniał na ori DV) nadal korekty ale może dziś już wszystko zagra jak powinno :-)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 24 sie 2016, 17:06

Dobrze wiedzieć ;-) Można wiedzieć kto Ci ją stroi, oczywiście jeśli to nie tajemnica :-) Powoli zaczynam się rozglądać za kimś kto ogarnie moje 2.5 07K piwoa80

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 24 sie 2016, 20:53

Nie ma sprawy, stojenie przeprowadzili Koledzy z polecenia BRmotoRS. A tu filmiki z wczoraj przy odbiorze - ostatnie jazdy po zakończeniu strojenia:



Brzmienie oceńcie sami ;-)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 26 sie 2016, 07:47

Dźwięk zajebisty biorąc pod uwagę, że to R4. Jakie kreski ? Pochwal się wynikiem :-)

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 18 wrz 2016, 10:44

Wykres zapodam dopiero po montażu DV i zbudowaniu TIPa bo jeszcze się zmieni ;-)

[ Dodano: 2016-09-06, 22:20 ]
Jak dotąd autko śmiga bez zarzutu, nocne przejażdżki z TT'ką brata dają dużo frajdy ;-)
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2016-09-18, 10:44 ]
Panowie, zastanawiam się nad zmianą przełożenia ponieważ mam jedno z najkrótszych 41/9 (4,555) zaś dla polepszenia osiągów z tym właśnie silnikiem przydało by się trochę dłużej czyli 4,111.
Może ma ktoś rozpiskę przełożeń skrzyń do Quattro B3/B4?
Mam na oku komplet: dyfer ARS i skrzynię ASZ z 90 B3Q ale nie znam przełożeń biegów skrzyni by mieć pewność czy bedzie trochę dłużej. Może ktoś pomóc? Może ktoś już przerabiał takie zmiany u siebie?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 18 wrz 2016, 15:17

Skrzynie z 90Q mają przełożenie 37/9. Polecam zestaw Skrzynia AKU dyfer AEC. ARS ma flansze pod preguby 90mm...

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 18 wrz 2016, 18:31

Audi Sport, 37/9 czyli takie o jakie mi właśnie chodzi ;) AEC i ARS mają te same przełożenia i jako jedyne wychodziły w 90Q. Jeśli nawet ARS ma większe flansze to zawsze można je przełożyć cwaniak_ chyba, że się różnią..?

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 19 wrz 2016, 01:54

No właśnie flansze tylko się różnią ale przełożyć żaden problem. ARS ma mniejsze, AEC ma 100mm, ARS 90mm. Póżniejsze B3 miały już 90mm, te z roczników 87-89 miały jeszcze 100mm. Tylko 7A miało zawsze 100mm.

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 24 wrz 2016, 20:17

Czy ktoś może podrzucić przełożenia biegów skrzyń Quattro B3:
ASZ i AXK???

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 25 wrz 2016, 00:09

ASZ - 37/9
AXK - 41/9

Zastanowyłbym się na Twoim miejscu nad 6G, szczególnie z S4 B6 z podziałem momentu 40/60. Zawsze to lepsze niż stara skrzynia z niewiadomo jakim przebiegiem w trybach ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl