Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B3 Quattro 2.2T AAN

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
turbofin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 419
Rejestracja: 25 lip 2010, 01:13
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: turbofin » 12 lis 2015, 21:07

piguu pisze:turbofin, wszystko się zgadza <ok> ważny jest przepływ a nie duży boooost ;-)
Nawet po zmniejszeniu średnicy wydechu boost potrafi nam wzrosnąć ;-)

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 15 lis 2015, 15:25

luckash pisze:Sebandi, mhmm.... to co źle zrobiłem kupując większe turbo?

A skąd pewnie że dobrze :)

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 06 gru 2015, 21:25

Ostatnio krucho z czasem jednak udało się wyjąć silnik i oczywiście powychodziło trochę innych problemów... Skrzynia ulana, nie mogę jej zapiąć do tak przygotowanego silnika, do wymiany nagrzewnica (skrusząły przewody wodne idące z grodzi) następnie trzeba zająć sie maglownicą gdyż lało się z listwy na skrzynie.. :cry: Tu pytanie: czy jest możliwa wymiana uszczelniacza listwy przekładni bez jej wyciągania??? Ogólnie reszta jest sucha.
Po wyjęciu motorowni:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2015-12-06, 21:25 ]
Kiepsko to wygląda, trzeba sie tym zająć :-P Przy okazji zostaną wymienione tuleje sanek.
Do piaskowania i malowania proszkowego trafiły sanki, pas przedni dolny oraz wzmocnienie, skrzynia zostanie wypiaskowana a komora wymyta.

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 10 gru 2015, 22:56

Wymień całą maglownice bo nie wiadomo jak długo guma była pęknięta i dostawał sie tam piasek a co za tym idzie gładź jest porysowana i czy wymienisz simeringi to i tak będzie sie pocić . Wiem kto ma w stanie idealnym ,zadzwoń to pogadamy

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 16 gru 2015, 09:35

Dzięki Seba! Już wszystko ustalone dzwoniłem do gościa i jutro już bedzie u mnie ponoć w stanie idealnym :D
Już sie należy <wodka>

[ Dodano: 2015-12-15, 13:00 ]
Przekładnia będzie już z głowy :-)
Przyszedł czas zająć sie skrzynią bo w końcu ją wytargałem i... 1cm smaru z piachem, zalepiona cała...
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Poduszki też wysłużone i oczywiście ori:
Obrazek
Obrazek

Na poduszkach są 3 numery części SCHWARTZ, GRUN i BLAU być może chodziło o twardość...? Ja zamówiłem czarne z MAHLE.
Poduszki sanek też wymieniam na nowe:
Obrazek

Łapa i łożysko oporowe:
stare:
Obrazek
nowe:
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2015-12-16, 09:35 ]
Metamorfoza:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
CD:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 16 gru 2015, 09:58

Czym malowane?

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 16 gru 2015, 15:56

Nie lepiej było wyszkiełkować?

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 16 gru 2015, 17:25

Obrazek
trepek, Kolega ze sklepu malarskiego polecił mi tą farbę, odporna na warunki atmosferyczne i typowo do zastosowana bezpośrednio na aluminuim:
Obrazek

Farba jest o tyle dobra, że jest od razu z podkładem i szybkoschnąca. Byłem trochę sceptycznie nastawiony ale po nałożeniu pierwszej warstwy byłem pod wrażeniem, farba utwardziła sie w pełni już po 6 godzinach przy czym powłoka jest mega twarda i wytrzymała!
Mogę ją śmiało polecić oszczędzając przy tym na lakierniku, trzeba mieć sporo cierpliwości malując skrzynię ale jakoś się udało, efekty oceńcie sami.

[ Dodano: 2015-12-16, 17:25 ]
wujo1, szkiełkowanie w tym przypadku to wydawanie pieniędzy w błoto a ja na nich nie śpie :-(
Uzasadnienie:
1. Szkiełkowanie takiej skrzynki to koszt około 250-300zł
2. Auto nie idzie na pokaz na lustrzanej podłodze.
3. Po pierwszej przeprawie: woda z błotem i piachem skrzynia straciła by swój blask :( i jak pewnie sie orientujesz alu po szkiełku czy piaskowaniu jest bardzo podatne na zabrudzenia!
4. Skrzynie chciałem zabezpieczyć możliwie najlepiej przed złymi warunkami panującymi pod autem dodając przy tym ładny kolorek :mrgreen:

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 16 gru 2015, 18:00

Jak dla mnie super to wygląda a do tego nie drogo i praktycznie :)

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 18 gru 2015, 10:49

Dziś kurier dostarczył przekładnie kierowniczą - wygląda jak nówka:
Obrazek
Dzięki Seba za namiar - dziś już ją upycham :-D

[ Dodano: 2015-12-18, 10:49 ]
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
GerB3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3096
Rejestracja: 20 maja 2008, 22:11
Lokalizacja: KRK

Post autor: GerB3 » 18 gru 2015, 14:37

Pięknie pomalowałeś skrzynię, co do przekładni to wydaje mi się że problem z jej cieknięciem pojawia się zawsze kiedy uszkodzi sie tą osłonę gumowa, trzeba sprawdzać jego stan co jego czas bo wg. mnie sama przekładnia jest "wieczna" <ok>

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 05 sty 2016, 11:25

GerB3, racja tu akurat guma jeszcze ori bez pęknięć także tylko silikon na nią i jeszcze pośmiga :) Problem pojawił się bo to przekładnia od B4 i w innym miejscu jest jedno wejście... chyba trzeba bedzie dorobić wąż...

[ Dodano: 2015-12-19, 17:57 ]
Znów podziałane, dzieki pomocy kolegi udało się zapiąć sanki i wymyć porządnie komorę aby nowa skrzynka i motor prezentowały się jak należy :-) Zdjęcia z prac:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2015-12-31, 16:46 ]
Kolejne etapy prac troszke się przeciągnęły a do zimy miało być wszystko zrobione. Niestety tak przeważnie bywa, że los działa przeciwko nam i planuje za nas czas :-/
Z koleji powoli jakoś idzie do przodu, udało się:
- ogarnąć komprę już do końca, tzn. porobiłem zaprawki tam gdzie były naloty korozji
- ogarnąłem osłonki drązków kierowniczych
- zamontowałem przekładnię kierowniczą już ładnie się prezentuje
- zdemontowałem deskę rozdzielczą by ogarnąć instalacje
- wymontowałem climatronic, bedzie zastąpiony nawiewem manualnym na jakiś czas
- wymieniłem nagrzewnicę na nową
- zregenerowałem klapy nawiewu z tym się zeszło najdłużej ale jakoś przebrnąłem ;-)
- odkurzyłem wnętrze po zdemontowaniu deski ( dużo można tam znależć) :shock:
- zregenerowałem półosie, jak już wszystko ma być nowe to bedzie <ok>

Parę fot:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Materiał którego użyłem do regeneracji klap:
Obrazek
Bardzo dobrze trzyma klej, polecam <ok>
Makaron <osohozi>
Obrazek

[ Dodano: 2016-01-05, 11:25 ]
Dziś udało się włożyć całą deche i poskładać wszystko pod nią czyli nawiewy, ogarnąć instalację i założyć zegary do RS2/S2 :D:D:D
Wszystko starałem się poskładać ze sztuką, lepiej niż fabryka <ok>

Obrazek
Obrazek
Obrazek

VDO:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 sty 2016, 11:52

Podoba mi się takie dbanie o każdy szczegół.

piguu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 15 kwie 2012, 22:00

Post autor: piguu » 10 sty 2016, 15:01

trepek, dzięki, staram się jak moge :-P
W czwartek jak dobrze pójdzie z łapami to wstawiam motor wraz z wcześniej przygotowaną skrzynią :->

[ Dodano: 2016-01-10, 13:43 ]
Witam!
Po 2 podjętych próbach połaczenia silnika wraz z karoserią nie udało się :-/
Działaliśmy 2 dni w największe mrozy od 17 do 1.30 i zmęczenie nas pokonało... W weekend odpoczynek i przerwa ;-)
Z koleji udało się już wszystko przygotować, tzn:
Wymieniliśmy uszczelniacze flansz skrzyni:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Tak przygotowana skrzynia wraz z zamontowanym wysprzęglikiem + nowy uszczelniacz wałka gotowa do połaczenia z AEB'em:
Obrazek
Obrazek
Kolejne: przygotowanie łap silnika. Z tym zeszło się najwiecej, ponieważ uszkodziła się przecinakra taśmowa :-|
Wystarczyło dolać oleju do przekładni <ok>
Najpierw ściągnąłem wzór ze starego silnika:
Obrazek
I przymarka do AEB'a, idealnie wymierzony kąt pod jakim ma być połączona flansza z łapą:
Obrazek
Obrazek
Flansze zostały zwymiarowane i wypalone z blachy konstrukcyjnej 8mm, tulejki dotoczył tokarz a my zrobiliśmy resztę:
Obrazek
Obrazek

Długo oczekiwane połaczenie, myślę że zacnie to wygląda razem i cieszy oko <ok>
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kostek80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 283
Rejestracja: 04 lip 2012, 08:33
Lokalizacja: Stargard
Kontakt:

Post autor: Kostek80 » 10 sty 2016, 17:03

Jak to wszystko ładnie wygląda :):)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga