Nawet po zmniejszeniu średnicy wydechu boost potrafi nam wzrosnąćpiguu pisze:turbofin, wszystko się zgadza <ok> ważny jest przepływ a nie duży boooost
Audi 80 B3 Quattro 2.2T AAN
Ostatnio krucho z czasem jednak udało się wyjąć silnik i oczywiście powychodziło trochę innych problemów... Skrzynia ulana, nie mogę jej zapiąć do tak przygotowanego silnika, do wymiany nagrzewnica (skrusząły przewody wodne idące z grodzi) następnie trzeba zająć sie maglownicą gdyż lało się z listwy na skrzynie.. :cry: Tu pytanie: czy jest możliwa wymiana uszczelniacza listwy przekładni bez jej wyciągania??? Ogólnie reszta jest sucha.
Po wyjęciu motorowni:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[ Dodano: 2015-12-06, 21:25 ]
Kiepsko to wygląda, trzeba sie tym zająć
Przy okazji zostaną wymienione tuleje sanek.
Do piaskowania i malowania proszkowego trafiły sanki, pas przedni dolny oraz wzmocnienie, skrzynia zostanie wypiaskowana a komora wymyta.
Po wyjęciu motorowni:



[ Dodano: 2015-12-06, 21:25 ]
Kiepsko to wygląda, trzeba sie tym zająć
Do piaskowania i malowania proszkowego trafiły sanki, pas przedni dolny oraz wzmocnienie, skrzynia zostanie wypiaskowana a komora wymyta.
Dzięki Seba! Już wszystko ustalone dzwoniłem do gościa i jutro już bedzie u mnie ponoć w stanie idealnym
Już sie należy <wodka>
[ Dodano: 2015-12-15, 13:00 ]
Przekładnia będzie już z głowy
Przyszedł czas zająć sie skrzynią bo w końcu ją wytargałem i... 1cm smaru z piachem, zalepiona cała...
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Poduszki też wysłużone i oczywiście ori:
![Obrazek]()
Na poduszkach są 3 numery części SCHWARTZ, GRUN i BLAU być może chodziło o twardość...? Ja zamówiłem czarne z MAHLE.
Poduszki sanek też wymieniam na nowe:
![Obrazek]()
Łapa i łożysko oporowe:
stare:
![Obrazek]()
nowe:
![Obrazek]()
[ Dodano: 2015-12-16, 09:35 ]
Metamorfoza:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
CD:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Już sie należy <wodka>
[ Dodano: 2015-12-15, 13:00 ]
Przekładnia będzie już z głowy
Przyszedł czas zająć sie skrzynią bo w końcu ją wytargałem i... 1cm smaru z piachem, zalepiona cała...



Poduszki też wysłużone i oczywiście ori:

Na poduszkach są 3 numery części SCHWARTZ, GRUN i BLAU być może chodziło o twardość...? Ja zamówiłem czarne z MAHLE.
Poduszki sanek też wymieniam na nowe:

Łapa i łożysko oporowe:
stare:

nowe:

[ Dodano: 2015-12-16, 09:35 ]
Metamorfoza:



CD:



trepek, Kolega ze sklepu malarskiego polecił mi tą farbę, odporna na warunki atmosferyczne i typowo do zastosowana bezpośrednio na aluminuim:

Farba jest o tyle dobra, że jest od razu z podkładem i szybkoschnąca. Byłem trochę sceptycznie nastawiony ale po nałożeniu pierwszej warstwy byłem pod wrażeniem, farba utwardziła sie w pełni już po 6 godzinach przy czym powłoka jest mega twarda i wytrzymała!
Mogę ją śmiało polecić oszczędzając przy tym na lakierniku, trzeba mieć sporo cierpliwości malując skrzynię ale jakoś się udało, efekty oceńcie sami.
[ Dodano: 2015-12-16, 17:25 ]
wujo1, szkiełkowanie w tym przypadku to wydawanie pieniędzy w błoto a ja na nich nie śpie
Uzasadnienie:
1. Szkiełkowanie takiej skrzynki to koszt około 250-300zł
2. Auto nie idzie na pokaz na lustrzanej podłodze.
3. Po pierwszej przeprawie: woda z błotem i piachem skrzynia straciła by swój blask
4. Skrzynie chciałem zabezpieczyć możliwie najlepiej przed złymi warunkami panującymi pod autem dodając przy tym ładny kolorek :mrgreen:
GerB3, racja tu akurat guma jeszcze ori bez pęknięć także tylko silikon na nią i jeszcze pośmiga
Problem pojawił się bo to przekładnia od B4 i w innym miejscu jest jedno wejście... chyba trzeba bedzie dorobić wąż...
[ Dodano: 2015-12-19, 17:57 ]
Znów podziałane, dzieki pomocy kolegi udało się zapiąć sanki i wymyć porządnie komorę aby nowa skrzynka i motor prezentowały się jak należy
Zdjęcia z prac:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[ Dodano: 2015-12-31, 16:46 ]
Kolejne etapy prac troszke się przeciągnęły a do zimy miało być wszystko zrobione. Niestety tak przeważnie bywa, że los działa przeciwko nam i planuje za nas czas
Z koleji powoli jakoś idzie do przodu, udało się:
- ogarnąć komprę już do końca, tzn. porobiłem zaprawki tam gdzie były naloty korozji
- ogarnąłem osłonki drązków kierowniczych
- zamontowałem przekładnię kierowniczą już ładnie się prezentuje
- zdemontowałem deskę rozdzielczą by ogarnąć instalacje
- wymontowałem climatronic, bedzie zastąpiony nawiewem manualnym na jakiś czas
- wymieniłem nagrzewnicę na nową
- zregenerowałem klapy nawiewu z tym się zeszło najdłużej ale jakoś przebrnąłem
- odkurzyłem wnętrze po zdemontowaniu deski ( dużo można tam znależć) :shock:
- zregenerowałem półosie, jak już wszystko ma być nowe to bedzie <ok>
Parę fot:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Materiał którego użyłem do regeneracji klap:
![Obrazek]()
Bardzo dobrze trzyma klej, polecam <ok>
Makaron <osohozi>
[ Dodano: 2016-01-05, 11:25 ]
Dziś udało się włożyć całą deche i poskładać wszystko pod nią czyli nawiewy, ogarnąć instalację i założyć zegary do RS2/S2
:D:D
Wszystko starałem się poskładać ze sztuką, lepiej niż fabryka <ok>
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
VDO:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
[ Dodano: 2015-12-19, 17:57 ]
Znów podziałane, dzieki pomocy kolegi udało się zapiąć sanki i wymyć porządnie komorę aby nowa skrzynka i motor prezentowały się jak należy




[ Dodano: 2015-12-31, 16:46 ]
Kolejne etapy prac troszke się przeciągnęły a do zimy miało być wszystko zrobione. Niestety tak przeważnie bywa, że los działa przeciwko nam i planuje za nas czas
Z koleji powoli jakoś idzie do przodu, udało się:
- ogarnąć komprę już do końca, tzn. porobiłem zaprawki tam gdzie były naloty korozji
- ogarnąłem osłonki drązków kierowniczych
- zamontowałem przekładnię kierowniczą już ładnie się prezentuje
- zdemontowałem deskę rozdzielczą by ogarnąć instalacje
- wymontowałem climatronic, bedzie zastąpiony nawiewem manualnym na jakiś czas
- wymieniłem nagrzewnicę na nową
- zregenerowałem klapy nawiewu z tym się zeszło najdłużej ale jakoś przebrnąłem
- odkurzyłem wnętrze po zdemontowaniu deski ( dużo można tam znależć) :shock:
- zregenerowałem półosie, jak już wszystko ma być nowe to bedzie <ok>
Parę fot:






Materiał którego użyłem do regeneracji klap:

Bardzo dobrze trzyma klej, polecam <ok>
Makaron <osohozi>
[ Dodano: 2016-01-05, 11:25 ]
Dziś udało się włożyć całą deche i poskładać wszystko pod nią czyli nawiewy, ogarnąć instalację i założyć zegary do RS2/S2
Wszystko starałem się poskładać ze sztuką, lepiej niż fabryka <ok>



VDO:


trepek, dzięki, staram się jak moge
W czwartek jak dobrze pójdzie z łapami to wstawiam motor wraz z wcześniej przygotowaną skrzynią :->
[ Dodano: 2016-01-10, 13:43 ]
Witam!
Po 2 podjętych próbach połaczenia silnika wraz z karoserią nie udało się
Działaliśmy 2 dni w największe mrozy od 17 do 1.30 i zmęczenie nas pokonało... W weekend odpoczynek i przerwa
Z koleji udało się już wszystko przygotować, tzn:
Wymieniliśmy uszczelniacze flansz skrzyni:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Tak przygotowana skrzynia wraz z zamontowanym wysprzęglikiem + nowy uszczelniacz wałka gotowa do połaczenia z AEB'em:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Kolejne: przygotowanie łap silnika. Z tym zeszło się najwiecej, ponieważ uszkodziła się przecinakra taśmowa :-|
Wystarczyło dolać oleju do przekładni <ok>
Najpierw ściągnąłem wzór ze starego silnika:
![Obrazek]()
I przymarka do AEB'a, idealnie wymierzony kąt pod jakim ma być połączona flansza z łapą:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Flansze zostały zwymiarowane i wypalone z blachy konstrukcyjnej 8mm, tulejki dotoczył tokarz a my zrobiliśmy resztę:
![Obrazek]()
Długo oczekiwane połaczenie, myślę że zacnie to wygląda razem i cieszy oko <ok>
![Obrazek]()
![Obrazek]()
W czwartek jak dobrze pójdzie z łapami to wstawiam motor wraz z wcześniej przygotowaną skrzynią :->
[ Dodano: 2016-01-10, 13:43 ]
Witam!
Po 2 podjętych próbach połaczenia silnika wraz z karoserią nie udało się
Działaliśmy 2 dni w największe mrozy od 17 do 1.30 i zmęczenie nas pokonało... W weekend odpoczynek i przerwa
Z koleji udało się już wszystko przygotować, tzn:
Wymieniliśmy uszczelniacze flansz skrzyni:




Tak przygotowana skrzynia wraz z zamontowanym wysprzęglikiem + nowy uszczelniacz wałka gotowa do połaczenia z AEB'em:


Kolejne: przygotowanie łap silnika. Z tym zeszło się najwiecej, ponieważ uszkodziła się przecinakra taśmowa :-|
Wystarczyło dolać oleju do przekładni <ok>
Najpierw ściągnąłem wzór ze starego silnika:

I przymarka do AEB'a, idealnie wymierzony kąt pod jakim ma być połączona flansza z łapą:


Flansze zostały zwymiarowane i wypalone z blachy konstrukcyjnej 8mm, tulejki dotoczył tokarz a my zrobiliśmy resztę:

Długo oczekiwane połaczenie, myślę że zacnie to wygląda razem i cieszy oko <ok>

















