Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 90 2.0 PS 115km by @ karol1993

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Awatar użytkownika
karol1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2017, 03:08
Lokalizacja: Katowice

Audi 90 2.0 PS 115km by @ karol1993

Post autor: karol1993 » 12 cze 2017, 14:23

Cześć Klubowicze ! :)

Na wstępie opowiem coś o sobie, mam niespełna 24 lata (za chwilę urodziny), jestem z Katowic, zapalony rajdowiec, w sumie to zjeździłem chyba ze 30-40 rajdów a ostatnim samochodem był peugeot 106, który dając mi dwie dobre lokaty odszedł na służbę do nowego właściciela, a w mojej głowie pojawił się pomysł spełnienia dziecięcego marzenia i zakupu samochodu z czterema kółkami w logo, skąd to marzenie ? Mając mniej niż 10 lat, mój wujek z Niemiec miał Audi 100 c4 2.8 v6 quattro, pamiętam zapach auta od środka i jego sylwetkę, zakochany byłem po uszy w tym samochodzie i wciąż jestem, ale w międzyczasie pojawiła się 90-ka która porwała moje serce całkowicie :) I tak o to zaczęło się, okazało się że w Siemianowicach Śląskich facet ma na sprzedaż nieidealną (auto ma 29 lat :) ) ale w dobrym stanie z widocznymi wadami 90-ke z tym czego chciałem :) 2.0 R5 115km (PS), głównie ze względu na kulturę pracy, dynamikę i...wiadomo, dźwięk :)

Pojechałem, pooglądałem, podłoga jak dzwon, progi też, ogólnie wiadomo blacharka ocynk więc cięzko było się do czegoś przyczepić, zarówno pas przedni jak i podłużnice i tył wszystko ok, za wyjątkiem drzwi kierowcy, na dole przy gumowej listwie jest nalot, odszedł lakier i czeka mnie robótka i był cały prawy błotnik malowany, ale na szczęście na facebook'u wyrwałem od znajomego oryginalny od AUDI do 90-ki w moim kolorze za 70zł w stanie...pewnie nie perfekt ale zdrowy i niemalowany :)

Autko ma parę wad takich jak praktycznie niedziałające siłowniki tylnej klapy, do wymiany :)

Odpala z reguły za 1 albo 2 razem, przy czym na starcie słychać lekkie klepanie które cichnie po dodaniu gazu albo po 5-7 minutach stania na jałowym. Wolno się rozgrzewa...hmm...trzeba 20-25 minut jazdy po mieście żeby miał 90 stopni na wskazówce i tu odrazu pytanie, czy jak wskazówka jest 2mm poza 90 stopni to jest ok ? Wiatrak się włącza i schładza :) Dodatkowo troszkę nim rzuca na jałowym, praktycznie jest to wyczuwalne ale słabo i raz się pali check engine a raz nie, nie mam pojęcia co to ? Czujnik zapłonu ? (Na audiworld ktoś tak napisał, a tutaj też czytałem o tym wątek).

Odeszła mi listwa od pasażera w drzwiach przednich na zaczepie ostatnim przy słupku B, są takie listwy do kupienia albo zaczepy? Może jakiś patent na to jest ?

Podsufitka nadaje się do wymiany bo jest mocno poplamiona, ale na szczęście da się na olx znaleźć w niedużych pieniądzach więc się z tym uporam i dochodzą me uszy stuki z prawej strony z przodu jak prostuje koła i ruszam ze skręconych w prawo, podobno jakaś tulejka które dostałem dwie do wymiany przy zakupie.

Ogólnie autko śmiga jak tralala ale ma swoje wady z którymi, mam nadzieje waszą pomocą uda mi się uporać i przywrócić mu stan perfekt gdyż jestem z natury pedantem...

Samochód kupiłem od 62 letniego Pana który posiada je od nowości i był jedynym właścicielem. Auto ma 312tys przebiegu który jest udokumentowany w książce ASO (tam był tylko naprawiany), 2 komplety kluczy, koło zapasowe, lewarek, karta pojazdu, Dowód Rejestracyjny, trójkąt itd.

Wyposażenie:

- Welurowa tapicerka
- Wspomaganie kierownicy
- Szyberdach
- Lotka na bagażniku
- Centralny zamek
- Blenda Hella z tyłu
- Korbotronik
- Radio Blaupunkt (które nie odbiera mi fal teraźniejszych hehe, nie wiem jak się tym uporać a chcę mieć oryginalne)
- System audio "Audi Sound System" z bajeranckim gadżetem typu wpięcie na 2x jeck dla pasażerów z tyłu :O Byłem w szoku jak to zobaczyłem :)
- Elektrycznie grzane i sterowane regulowane lusterka
- Przeciwmgielne z przodu i tyłu
- Grzana tylna szyba
- Obrotomierz
- Spryskiwacze reflektorów
- Osłona pod silnikiem to wyposażenie ? :D


- Chyba tyle :)

Auto pozostanie w pełni seryjne, nie mam w naturze wieśniaczenia samochodów, raczej ratuje je do stanu fabrycznego :) Dlatego zanim wpadnie jakiś oryginalny z gamy Audi to proszę o pomoc z:

- Czy naprawiając drzwi kierowcy tam gdzie jest mały nalot rudej pod gumową listwą, da się uzupełnić ocynk ? Lub jak to zrobić porządnie zeby było na lata a nie byle jak zaciaprane szpachlą na 5 minut u mietka :) Przy okazji, czy takie listwy są do dostania?

- Jest jakiś patent, sposób, na bezkolizyjną wymianę błotnika prawego ? Jak się za to poprawnie zabrać?

- Co może dolegać silnikowi pod kątem check engine i lekkiego szarpania na jałowym ? Oraz czy to klepanie które jest na zimnym i znika po dodaniu gazu powyzej 3k obr to zawory czy coś innego ?

- Jaki jest patent na wymianę podsufitki :) I czy podchodzi od Audi 80 b4 z szyberdachem pod 90 B3 ? :)

- Jak się włącza spryskiwacze reflektorów ?! :)

- Jak zrobić radio żeby odbierało "dzisiejsze fale" ? A pozostawić je oryginalne ?

- Czy polecacie jakieś dywaniki ? Może są jakieś dojścia lub polecacie miejsce gdzie kupić ?

- Czy mogę swobodnie wyciąć katalizator i nie będzie problemów z działaniem silnika ? Typu check engine, sonda lambda czy nie oszaleje i nie będzie błędów ?



Ogólnie plan na samochód jest taki, że nic nie chcę w nim kombinować do przodu, nie chcę więcej mocy, jestem pedantem i chcę doprowadzić je do stanu perfekt, pod kątem wizualnym i mechanicznym (niewiele brakuje) i zarejestrować jako zabytek, zero przeróbek i alufelg 22 calowych i świecidełek, czysty oldschool i seria, wpadnie mała dyskretna naklejka "jeżdżę klasykiem gardzę plastikiem" i to tyle z modyfikacji :)

Poniżej parę fotek, dzisiaj auto dostało ode mnie SPA, wyprałem całą tapicerkę (podsufitka się opiera, możę ją ogarnę, ale chyba założę nową, myjnię ręcznie z szamponem SONAX i delikatną szmatką z mikrofibry, zapach vanillia i porządne odkurzanie a także nowy filtr powietrza K&N broń Panie Boże jakieś stożki, oryginalna wkładka w oryginalne miejsce i olej VALVOLINE.

Chciałem założyć ładną dyskretną końcówkę tłumika ale kupiłem za wąską.

Jutro wybieram się na usunięcie katalizatora do GAWROŃSCY S.C. w Katowicach, za pieniążki ze sprzedaży kata chcę podreperować tu i uwdzie moją piękność i zbliżać się do stanu jak najlepszego :)

Pozdrawiam forumowiczów !

Karol



Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek



Obrazek

[ Dodano: 2017-06-12, 14:23 ]
Wyciąlem katalizator i jest customowy wydech na trzech przelotowych ;)



Tutaj filmik

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga