Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B3 1.8S 90KM] Czarnula

Prezentacja w/w od 1986 do 1991.
Malydex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:41

[Audi 80 B3 1.8S 90KM] Czarnula

Post autor: Malydex » 04 cze 2014, 00:12

Witam,

Nadszedł czas aby pochwalić się moją Czarnulą. Jest to Audi 80 B3 z 1991r. Silnik 1.8PM zasilany dodatkowo LPG II generacji. Audi kupiłem w listopadzie zeszłego roku, czyli jest u mnie 8 miesiąc. W tym czasie Czarnula przeszła już niemałą metamorfozę, ale czeka mnie jeszcze dużo, dużo, naprawdę dużo roboty.

Kupiłem ją od kuzyna, który to znalazł ją rozbitą (lewy przód - stłuczka parkingowa, wymieniony błotnik + prostowanie kilku elementów zawieszenia). Po stłuczce stała prawie rok, przeparkowywana na gospodarstwie wtedy kiedy przeszkadzała w robocie. Kuzyn delikatnie ją odratował a ja po pierwszym jej zobaczeniu wiedziałem, że muszę tchnąć w nią nowe życie ;)

Silinikowo w zasadzie od początku było nienajgorzej, straszył przebieg na liczniku - 425 tys. ale kto wie ile nalotu jest w rzeczywistości - trudno powiedzieć. Blacharka na dobry+, o korozji większej oczywiście nie było mowy, ale lakier z racji wieku i zaniedbania wyblakły, porysowany, dodatkowo kuzynowi niespecjalnie poszło malowanie lewego błotnika.
Po pierwszej przejażdżce wiadome było, że zawieszenie wymaga sporego nakładu pracy i finansów, wnętrze generalnej kosmetyki, ale serce odrzucało racjonalne myślenie, że nie warto ratować tej niuni - i całe szczęście!

Przez czas jaki Czarnula jest u mnie, przeszliśmy razem już długą drogę aby tchnąć w nią nowe życie. Silnikowo tak jak wspomniałem dużo pracy nie było, uciekał olej ( około litra na 1000km), po wymianie uszczelniaczy zaworów nie znika ani gram! ( 8tys km od wymiany ). Aby mieć spokój dodatkowo poszedł do wymiany rozrząd. Drobne problemy spowodowały też wymianę regulatora napięcia i z rzeczy przy silniku było by na tyle.

Do dziś zrobione:
- amortyzatory tył
- tuleje wahaczy przód
- tuleje na belce przód (kołyska)
- poduszki amortyzatorów przód
- łączniki stabilizatora
- łożyska we wszystkich kołach
- nowy akumulator
- przewody hamulcowe przód
- nowe świece



- założone ringi na zegary
- pomalowane bębny z tyłu na czerwono
- felgi + opony 15' ( wcześniej stalówki )
- oświetlenie led ( lampka w miejscu seryjnej, ale 60% mocniejsza )
- podświetlenie zegarów na czerwono ( zamiast pomarańczy )
- malowane (odnowione) zderzaki i listwy boczne ( były wyblakłe )
- założone ledy do jazdy dziennej


Lakier jest po woskowaniu i polerce ale w planach mam jego kompletną odnowe, lata robią jednak swoje, a chciałbym żeby Czarnula przykuwała wzrok jeszcze bardziej. Duma rozpiera piersi kiedy już teraz sporo podobnych do Nas zapaleńców podchodzi na ulicy i rozpoczyna rozmowę mówiąc, że dawno tak łądnej 80-tki nie widzieli. Wtedy wiem, że decyzja o uratowaniu jej od kompletnego zezłomowania była jedną z najlepszych w moim życiu. A Czarnula chyba też zdaje sobie z tego sprawę, sądząc po "chęci" do życia ;)

Przez ten czas od kiedy ją kupiłem przejechaliśmy razem 20 tys km. Spalanie gazu w okolicach 10l - miasto, w trasie udaje się zejść do około 8. Najszybszy przelot - 170km/h.

Niestety nie mam zdjęć z momentu kiedy ją wyratowaliśmy, dysponuje jedynie "aktualnymi", zrobionymi dzisiaj.

Obrazek

Obrazek


Obrazek

Obrazek


Do zrobienia zostało jeszcze naprawdę sporo. Najbardziej martwi mnie fakt, że powymieniałem wszystkie tuleje a już są wybite - będę musiał zainwestować w nowe, porządniejsze. Dodatkowo skądś wydobywa się naprawdę bardzo mocne walnięcie przy podjeżdżaniu pod krawężnik, przy różnicy poziomów, a ostatnio już nawet na prostej - byłem już u 4 mechaników i żaden nie potrafi znaleźć przyczyny a huk jest niemiłosierny.

Co jeszcze w planach?

- nowe fotele i kanapa ( szukam na już, obecne mocno zabrudzone, marzą się kubełki)
- oświetlenie led z tyłu
- lakierowanie całego auta
- montaż wspomagania ( mam już kompletne wspomaganie od B4 ale nikt w okolicy nie chce się podjąć montażu, a sam nie mam warunków)
- elektryczne szyby z przodu
- wymiana podsufitki ( obecna nie do przyjęcia )
- chromowana ramka wokół lewarka skrzyni biegów ( nie mogę znaleźć pasującej )
- przyciemnienie szyb ( obecnie przyciemnione tylne ale folia odchodzi, jest to zrobione nijak )
- wymiana boczków (powoli zaczynają odłazić )
- malowanie zacisków z przodu również na czerwono

+ stricte kosmetyczne sprawy


Na bieżącą staram się dopieszczać Czarnule, kosmetyke funduje jej miminmum raz w tygodniu, martwi brak wspomagania i brak chętnych na jego założenie, ale jazda Czarnulą cieszy niesamowicie.


Pozdrawiam ;)

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 04 cze 2014, 09:38

Widac ze audiczka zle nie wyglada ale trzeba Cie naprowadzic na własciwy tor <ok>
-Chromowane listwy przy oknach i na listwach pasuja do niczego
-Z przodu dymione kierunki, jasne lampy, a pomarańczowe w błotnikach. Jakos to sie nie gra.
-przyciemnianie szyb było modne w poprzednim wieku <ok>
-swiatła dzienne nijak nie pasuja do ponad 20-sto letniego samochodu
-pokrowiec na kierownicy :roll: Ja bym unikał takich tanich dodatków tak samo jak chromowanej ramki biegów bo zazwyczaj to bardziej razi niz upieksza.

Na plus fajne felgi <urodziny>

Awatar użytkownika
PaCo666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 24 kwie 2012, 15:46
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: PaCo666 » 04 cze 2014, 09:42

Witam!
Łał, śliczne wozidełko...!
Jakoś tak...czarne Audiolki do mnie bardzo przemawiają... :)
Oszem, brak wspomagania jest zapewne irytujące, ale napewno znajdziesz osobę która Ci pomoże w jego założeniu :)
Jak widać po opisie, sporo masz jeszcze do zrobienia, ale...miałem NIEMAL DOKŁADNIE takie same "wymiany" jak Ty (zapraszam do mojego tematu:) ). I skoro mnie się udało, to uważam że i Tobie,kolego, dane będzie cieszyć się odpowiednio "urządzonym" i odświeżonym autkiem...
Śliczna, śliczna... :)
Pozdrawiam!

Malydex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:41

Post autor: Malydex » 04 cze 2014, 10:29

Co do kierunku w błotniku, po przypatrzeniu widać, że jest tylko z jednej strony, tej która nie była bita, kuzyn włożył błotnik już bez kierunku bo taki akurat dorwał, ten z kierunkiem też chce wymienić na "czysty"

Tak samo kierownica, pokrowiec jest tam tylko dlatego, że obecne kółko jest mocno zmęczone i drastycznie zmniejsza komfort jazdy, w pokrowcu jest jako-tako. W planach mam kierownice od A4/A3, ale chce to zrobić po założeniu wspomagania.

Światła dzienne założyłem z racji częstotliwości używania Czarnuli, jeżdze nią bardzo często co wiąże się z odpalaniem/wyłączaniem dziennie okolo 40-50 razy, doszedłem do wniosku, że będzie i wygodniej i mniej obciążająco dla reszty światełek ;)

Natomiast co do chromów i ciemnych szyb, od tego chyba nie uciekne ;) Oczami wyobraźni podoba już mi się niemiłosiernie moja Czarna, czarna również na szybach. Wiadomo, gusta, guściki.


Póki co staram się zająć delikatnie kosmetyką, dobić to zawieszenie która w zasadzie dopiero co zrobiłem i zainwestować w tuleje z najwyższej półki + amortyzatory przód i sprężyny, może trochę niższe.

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 04 cze 2014, 10:58

Malydex pisze: Natomiast co do chromów i ciemnych szyb, od tego chyba nie uciekne ;)
Mi sie chromy bardzo podobaja i gdyby sie trafiło to chetnie bym swoja doposazył w listwy drzwi i zderzaki z a90.
Teraz mam tylko chromy okien ale tak wyszło z fabryki. Zobacz w moim temacie jak to wyglada. Moze jak dodasz jeszcze "listwy" na drzwi tj na doły szyb to jakos powinno to wygladac.

Te pukanie u Ciebie to moze sprezyne masz peknieta???

Malydex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:41

Post autor: Malydex » 04 cze 2014, 12:27

Sprezyny sa cale i w zasadzie ciezko to nazwac pukaniem, tylko po prostu łomotem. U mnie w miescie nie potrafia mi zdiagnozowac co to, fakt, tuleje juz sa do wymiany ale takie lupniecie moim zdaniem nie moze sie brac z luznych tulejek :/

Chromy wlasnie chce dolozyc, na pewno zerkne do Ciebie, wciaz szukam inapiracji i ciekawyxh pomyslow ;)

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 04 cze 2014, 12:52

działaj działaj, bębny dałbym na czarno - żaden z nimi szpan żeby je wyróżniać <ok> jak bywasz w Legnicy to zapraszam na spoty.

Akub87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 21 gru 2013, 00:21

Post autor: Akub87 » 04 cze 2014, 17:22

a z tyłu zawieszenie sprawdzałeś?

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 04 cze 2014, 19:12

Wow dopiero zobaczyłem jaki masz przebieg :shock:
Moja ma tego 1/3 <mikolaj>

Tigeros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2842
Rejestracja: 22 lip 2009, 03:00
Imię: Karol
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Radom

Post autor: Tigeros » 04 cze 2014, 19:51

przecież to normalny przebieg, 3/4 aut na forum ma takie tylko na blacie co innego. Nie oszukujmy się, te auta mają ponad 20 lat.

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 04 cze 2014, 20:38

Tighe pisze:przecież to normalny przebieg, 3/4 aut na forum ma takie tylko na blacie co innego. Nie oszukujmy się, te auta mają ponad 20 lat.
Nie no oczywiscie ze tak.
Moja E46 miała na liczniku 230. W realu pewnie ponad 400 <ok>
Ale audik wiem ze autentyk teraz dokładnie 138 300 <ok>

Malydex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:41

Post autor: Malydex » 05 cze 2014, 20:03

Z przebiegiem chodziło mi tylko o to, że po prostu nie przywykłem do takiego widoku na desce ;P A zdziwienia żadnego, przy takim wieku jak najbardziej logiczny. Ale w Polsce cały czas panuje przeświadczenie, że przebieg powyżej 300tys jest nie do przyjęcia - szkoda tylko, że 3/4 samochodów z zachodu przyjeżdza do Nas z właśnie takim stanem licznika, no ale na potrzeby tutejszych klientów deska rozdzielcza cieszy przebiegiem lekko ponad 200 albo nawet poniżej :) Głupie myślenie.



Co do Czarnuli, po montażu ringów przestał mi odbijać lewy kierunek, prawy w porządku. Musiałem coś na siłe zrobić przy wkładaniu koła kierownicy na zębatki, na szczęście biały dzyndzelek od kierunków jest cały, właśnie ide na dół wyciągnąć pajączka i spróbować coś zaradzić.

Akub87 pisze:a z tyłu zawieszenie sprawdzałeś?
Belka bez luzów, nowe amortyzatory, nowe łożyska, sprężyny całe

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 05 cze 2014, 21:57

Tuleje na wózku?
W poprzedniej b3 wymieniałem 2x
Albo amorki...
Kurde zgaduj zgadula.

Malydex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:41

Post autor: Malydex » 06 cze 2014, 17:31

Tuleje na wozku zrobione ale juz lapia luzy, zainwestuje w lepsze, amortyzatory niby ponad 60% ale ida do wymiany w najblizszym czasie. Jesli pogoda dopisze biore sie jutro za polerke, zdjecia beda na biezaco ;)

Zbysiuuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 10 mar 2014, 19:31
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Zbysiuuu » 06 cze 2014, 17:42

W poprzwedniej B3 a później w Mondeo MKI miałem przypadek ze amorki na diagnostyce pokazywały po 60- 70% ale stukały na wybojach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B3.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga