Audi towarzyszyły mi od dawna. Ojciec w latach 90 miał 100. Audi 80 B4 2.6 było moim drugim samochodem jak zrobiłem prawko, więc pewnie z tych powodów mam sentyment.
To spowodowało, że kupiłem żonie Audi A6 C4 oczywiście avant V6 o którym to ja
marzyłem i wraz z bratem zająłem się renowacją B3 po zmarłym ojcu...
Założenie jest dosyć kompleksowe i niestety kosztowne bo auto w większości zostało rozłożone.
Na chwilę obecną samochód ma wymontowaną i wypiaskowaną zawiechę.
Dodatkowo głowica poszła do sprawdzenia i o ile wystąpi potrzeba regeneracji w co
wątpię bo samochód na raczej symboliczny przebieg 150 tyś..
Co do garażu. Jestem fanem motoryzacji więc sporo samochodów przeszło przez moje ręce.
Niektórymi się tylko pobawiłem inne gościły długo i były również poddawane modyfikacjom.
Jeśli jest ktoś na forum zainteresowany tematami nie związanymi z Audi to chętnie pokażę
co gościło i gości w moim garażu......
Poniżej kila fotek z prac.
Ostatnio zmieniony 03 lip 2016, 09:31 przez Sarin, łącznie zmieniany 4 razy.
Maszyna dobrze się prezentuje, jeszcze lepiej bedzie jak dostanie nowe elementy zawieszenia
Motorownia wpadnie jakaś Vka?
PS. Sprężyny odradzam piaskować ale już po sprawie
Silnik zostanie ponieważ swap jaki mnie interesował to wydatek 15 tyś.
Sprężyny miały już posypaną nawierzchnię więc nic by im nie pomogło.
Zawieszenie jest już wypiaskowanie i idzie do cynkowania a potem proszek.
Całość części już kupiona. Wszystko z tulei na poliuretanie, amory Kayaba, tarcze TWR. klocki i zaciski Girling, łożyska SKF. Rurki wężyki nowy OEM lub dobre zamienniki.
Samochód będzie zlotowy a nie na do codziennej jazdy więc powinno wytrzymać jakiś czas.
Tym bardziej, że piaskowanie więc baza dobra. Sam proszek ma też być bardziej elastyczny.
Tak czy inaczej ma być na poniedziałek więc już po temacie ))
Samochód jest fabrycznie obniżony i tak miał w dokumentach za niemca.
Nie będę pogłębiał stanu ponieważ z wywalonym zawieszeniem prowadził się
świetnie to teraz będzie malina
Plan:
Wszystko co dostanę z części i nie będzie zabijało ceną - nowe.
Bardziej szczegółowy:
Mechanika
- renowacja zawieszenia - całkowita plus ocynk i malowanie
- wszystkie tuleje poliuretan
- amory Kayaba
- nowe tarcze i klocki
- nowy układ hamulcowy ( linki, przewody, oploty ) wraz z zaciskami
- nowe wszystkie przeguby
- silnik rozdrobniony i poskładany na nowo eliminują niedociągnięcia
- podobnie dolot, układ wtryskowy itd
- wymiana wszystkich węży i pierdolników
- komora silnika, urządzenia, wiązki wyczyszczone suchym lodem
- skrzynia na stół i podobnie jak silnik
- zdemontowany i wyczyszczony kolektor
- dedykowany układ wydechowy - tu czekam na jakieś polecenia ponieważ
chciałbym zrobić coś sensownego beż wieś-tuningu
- nowy ręczny
- płyny ustrojowe, oleje Motul, smar molibden na tuleje - generalnie bez kompromisów
- przegląd wszystkiego co ruchome i ewentualne naprawy
Kosmetyka
- lakierowanie na na taki sam kolor
- wstawienie zdobycznego grilla Kamei
- malowanie zderzaków ( tu mam zgryz czy w całości czy częściowo bez listew )
- renowacja lamp lub nowe
- może jakieś dyskretne oklejenie
- renowacja felg ( odbieram we wtorek ), polerowanie rantów
- wymiana wnętrza oryginalne kubełki ( fotele, kanapa, boczki welur z B4 )
- wymiana podsufitki - tu postaram się uszyć coś ekstra w iluminacją LED
- wyciszenia i tapicerowanie elementów które uznam za potrzebne np: bagażnik
- montaż kierownicy ( chętnie kupię jakąś kultową
- montaż jakiegoś radia i głośników
- ogólnie kosmetyka
Podsumowanie:
Samochód ma być stonowany. Liczę na nowoczesny efekt z zachowaniem
właściwego dla tego pięknego samochodu klasycznego charakteru.
Mam nadzieję, że wyjcie coś co będzie cieszyć oko i niczym nie ustąpi w prowadzeniu
innym droższym samochodom.
[ Dodano: 2016-04-12, 00:51 ]
Felgi wróciły z renowacji.
Efekt całkiem ładny.
Dodatkowo głowica do sprawdzenia i ocena stanu silnika.
Dół wygląda ładnie.
Kolejne w kolejce elementy zawieszenia.
Już gotowe do montażu. W najbliższym czasie fotki.
Mam prośbę, dodawaj te zdjęcia tak jak teraz ale w większej rozdzielczości bo otwierają się takie miniaturki jak na forum
Nie ma problemu koleje będą większe
Swoją drogą felgi były w strassssznym stanie.
Nie wiem czy będą dawał dekle czy właduje polery śruby i zaślepki OOOO
Dziś już zakułem w oponki 205x50x15 - i wyglądają godnie
Pierwsze elementy zawieszenia już na miejscu.
Wprowadziłem "trochę" jarmarcznego koloru dla ożywienia.
Całość przed malowaniem piaskowana i cynkowana galwanicznie.
Czerwono aż oczy puchną