Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 80 B4 2.0 ABT B+G

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
IndygoPE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:57
Lokalizacja: Sandomierz

Audi 80 B4 2.0 ABT B+G

Post autor: IndygoPE » 25 kwie 2018, 22:42

Czołem grupowicze :-)
Moim nabytkiem na pierwsze auto stała się piękna 80-tka w kolorze Indigo Pearl-Effect <3 o kodzie lakieru C2/Z5U. Silnik do niej należący to 2.0 ABT 90 KM + gaz, przejechane 264 tyś. km., poprzedni właściciel zmienił wnętrze na czarne co aktualnie bardzo pasuje do lakieru, zderzak i parę innych detali
Od razu było wiadome że uszczelka pod głowicą jest do zrobienia. Sprawdzając manometrem ile mi dmucha w cylindrze wyskoczyło 6.5 atmosfery na 3 cylindrze a na 4 wyszło 7.5, pozostałe oscylowały między 12 a 11.5. Następnie robota czekała mnie przy przednim zawieszeniu: tulejki whacza, sworznie, łączniki stabilizatora, gumki stabilizatora, końcówki drążków (tak przy okazji)
, potem czujnik temperatury ( niebieski) bo ciągle załączał mi się wentylator po włączeniu zapłonu, kolejny element to pompka paliwa z filtrem (profilaktycznie ze względu na nie jasne naprawy mechanika który poprzednio cokolwiek przy niej robił), drobne detale tj. osadzenie bagnetu, spinki tapicerki, podnośnik, przewody cieczy chłodzącej, filterek gazu.
Do głowicy wracając, mając najgorsze obawy że wymiana uszczelki nie pomoże :-/ ( 6.5 atmosfery nie napawało optymizmem) powoli rozbierałem silnik, po odkręceniu śrub od głowicy powoli zacząłem ją zdejmować, po zdjęciu głowicy zacząłem oglądać w jakim są stanie gładzie cylindrów, czy zawory nie powypalane, czy tłok nie jest pęknięty lub głowica nie jest pęknięta... No i wtedy zauważyłem to...
Obrazek
Myślę sobie: "no przecież nie ma szans żeby takie coś było przyczyną" mysli_
Patrzę na uszczelkę
Obrazek
I zrozumiałem dlaczego było 6.5 atmosfery...
Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą, dodam że planowania mu się nie chciało nawet robić. :-/
złożyłem, odpalam, marzenie, ładnie pracuje nic nie dmucha, sprawdziłem ponownie manometrem i 11.5 atmosfery wykazało.
Z rzeczy które napisałem naprawione jest już wszystko,
kolejnymi pracami będą: wymiana klocków i tarcz hamulcowych, wymiana butli gazowej, dokupienie mocowań oparcia tylnej kanapy, zmiana silniczka krokowego, nowy akumulator, zawieszenie tył oraz amortyzatory p i t
A z odległych pomysłów bliżej wakacji lub za rok w wakacje zmiana silnika na coś lepiej brzmiącego i więcej konnego :-)

a prezentuje się mniej więcej tak



Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Mam nadzieję że się zbytnio nie rozpisałem :-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dawid1995
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 13 wrz 2016, 13:05
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Dawid1995 » 26 kwie 2018, 10:14

IndygoPE pisze:Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą
No nie.. Jak? mysli_ bezradny_ Nie wierzę :-D Tego się nie spodziewałem rotfl rotfl rotfl

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 kwie 2018, 19:08

Dawid1995 pisze:
IndygoPE pisze:Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą
No nie.. Jak? mysli_ bezradny_ Nie wierzę :-D Tego się nie spodziewałem rotfl rotfl rotfl
Level Master

Audi ładnie prezentuje się , odśwież dół przedniego zderzaka i listwy , wtedy będzie jeszcze lepiej.

IndygoPE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:57
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: IndygoPE » 26 kwie 2018, 20:52

Dawid1995 pisze:
IndygoPE pisze:Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą
No nie.. Jak? mysli_ bezradny_ Nie wierzę :-D Tego się nie spodziewałem rotfl rotfl rotfl

Uwierz mi Dawid1995, ja byłem tym bardzo zaskoczony :-D w trzech sklepach motoryzacyjnych jak chciałem się rozeznać cenowo ile uszczelka kosztuje pierwszy raz o takim czymś słyszeli i uwierzyć nie mogli xD

[ Dodano: 2018-04-26, 20:52 ]
Krzysiek 84 pisze:
Dawid1995 pisze:
IndygoPE pisze:Poprzedni mechanik zmieniając uszczelkę nie uciął opaski zaciskowej ( tak trytytki xd) przy wiązce kabli i przykręcił ją razem z głowicą
No nie.. Jak? mysli_ bezradny_ Nie wierzę :-D Tego się nie spodziewałem rotfl rotfl rotfl
Level Master

Audi ładnie prezentuje się , odśwież dół przedniego zderzaka i listwy , wtedy będzie jeszcze lepiej.
Taki mam zamiar ale no niestety muszę na to zarobić :-) autko chcę zrobić coś ala color edition, klamki, lusterka, wstawki w zderzaku i przedni zderzak w ten sam kolor pomalować :-)

Roman_S
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1582
Rejestracja: 23 cze 2013, 15:47
Imię: Rafał

Post autor: Roman_S » 27 kwie 2018, 07:21

Fajny mechanik oklasky Auto dobrze wygląda, powodzenia!

IndygoPE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:57
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: IndygoPE » 27 kwie 2018, 12:14

Roman_S pisze:Fajny mechanik oklasky Auto dobrze wygląda, powodzenia!

Dzięki ;-)

Awatar użytkownika
Jozeph32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 16 maja 2014, 12:21
Lokalizacja: Radzyń/DE

Post autor: Jozeph32 » 27 kwie 2018, 18:14

Audi bardzo ładne od razu mi się moje stare przypomniało okok ja bym tylko zmienił grill na ori i wywalił tą końcówkę tłumika zagięta do góry nigdy mi się takie nie podobały ;-) z tą głowica to że tak powiem Janusze Mechaniki ( a napisał to Janusz) rotfl

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 27 kwie 2018, 20:38

Ładne autko! Przód ciekawy z tym zderzakiem. Halogeny żółte selektywne też bardzo mi się podobają. A historia z uszczelką niesamowita. ;-) No i całkiem miło się to skończyło.
IndygoPE pisze:A z odległych pomysłów bliżej wakacji lub za rok w wakacje zmiana silnika na coś lepiej brzmiącego i więcej konnego :-)
2.3 NG? Chociaż fajny jest i ten co masz. Miałem w Golfiku prawie identyczny silnik, są to jednostki mega wdzięczne i tanie w utrzymaniu.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

IndygoPE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:57
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: IndygoPE » 27 kwie 2018, 23:41

Jozeph32 pisze:Audi bardzo ładne od razu mi się moje stare przypomniało okok ja bym tylko zmienił grill na ori i wywalił tą końcówkę tłumika zagięta do góry nigdy mi się takie nie podobały ;-) z tą głowica to że tak powiem Janusze Mechaniki ( a napisał to Janusz) rotfl


Grill będę zmieniał, to pojedyncze kółeczko prawie że pośrodku nie za zbytnio mi się podoba bo tak wręcz zbyt pusto jak dla mnie jest , mam oryginalne w macie to przy wolnej chwili zmienię ;-)
Jak na razie końcówka musi buczeć zanim innego silnika nie będzie co brzmieć będzie jeszcze lepiej xd :-)

[ Dodano: 2018-04-27, 23:41 ]
h/k pisze:Ładne autko! Przód ciekawy z tym zderzakiem. Halogeny żółte selektywne też bardzo mi się podobają. A historia z uszczelką niesamowita. ;-) No i całkiem miło się to skończyło.
IndygoPE pisze:A z odległych pomysłów bliżej wakacji lub za rok w wakacje zmiana silnika na coś lepiej brzmiącego i więcej konnego :-)
2.3 NG? Chociaż fajny jest i ten co masz. Miałem w Golfiku prawie identyczny silnik, są to jednostki mega wdzięczne i tanie w utrzymaniu.
Nie nie :-) w sumie nie pomyślałem o jednostce 2.3 NG ze względu że bardziej utkwiły we mnie marzenia o zamontowaniu 2.6 V6, parę ciekawych ofert znalazłem związanych z tą jednostką ale na razie młodzieńcze marzenie jest na poziomie zbierania funduszy i zbierania wymaganych danych żeby nie skończyło sie na samym pomyśle :-)
A obecna jednostka faktycznie jest bardzo wdzięczną :-) chociaż moja miała i ma liczne niespodzianki schowane w sobie, od tygodnia wymieniam rozrząd ponieważ ktoś umiejętnie uszkodził panewke wałka pośredniego tego co napędza aparat zapłonowy o ile się nie mylę, dlatego czeka mnie jej wymiana :-/

Awatar użytkownika
Aleksander_PL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 10 lis 2015, 21:16
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Aleksander_PL » 29 kwie 2018, 11:06

Ładna babka mój ulubiony silnik :-D polerka lakieru i chromowane emblematy OOOO nadały by jej charakteru :D

IndygoPE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:57
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: IndygoPE » 30 kwie 2018, 16:21

Więcej mechanicznej Roboty z nią mam to dopieszczenie wyglądu pozostawiam na koniec bo jeszcze mi sie ubrudzi :-)

h/k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1042
Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Rumia

Post autor: h/k » 30 kwie 2018, 22:29

IndygoPE pisze: Nie nie :-) w sumie nie pomyślałem o jednostce 2.3 NG ze względu że bardziej utkwiły we mnie marzenia o zamontowaniu 2.6 V6, parę ciekawych ofert znalazłem związanych z tą jednostką ale na razie młodzieńcze marzenie jest na poziomie zbierania funduszy i zbierania wymaganych danych żeby nie skończyło sie na samym pomyśle :-)
Koledzy tu na forum mi mocno uświadomili, że w V6 koszty idą baaaardzo mocno w górę. 5-cylinder według nich w sumie też do tanich nie należy, biorąc pod uwagę spore przebiegi tych aut i inwestycje w układ zasilania.
IndygoPE pisze:A obecna jednostka faktycznie jest bardzo wdzięczną :-) chociaż moja miała i ma liczne niespodzianki schowane w sobie, od tygodnia wymieniam rozrząd ponieważ ktoś umiejętnie uszkodził panewke wałka pośredniego tego co napędza aparat zapłonowy o ile się nie mylę, dlatego czeka mnie jej wymiana :-/
Ja też w swoim ABK miałem jazdę - największy hit to była pompa olejowa. Tak się sprytnie zawiesił zawór, że ciśnienia ani trochę. Dobrze, że nie w trasie - to jednak są bardzo wierne autka. Gdzieniegdzie wyczytałem, że to najprawdopodobniej wina niedbalstwa w termiach wymiany oleju.
Był - wierny Golf III 1.8 AAM 1991 "Łaciatek"
Jest - równie wierna 80 B4 2.0 ABK 1993 "kombi-limuzyna"

Szanuj swoją Osiemdziesiątkę - ich już nie przybędzie...

IndygoPE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:57
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: IndygoPE » 30 kwie 2018, 23:56

h/k pisze: Koledzy tu na forum mi mocno uświadomili, że w V6 koszty idą baaaardzo mocno w górę. 5-cylinder według nich w sumie też do tanich nie należy, biorąc pod uwagę spore przebiegi tych aut i inwestycje w układ zasilania.
O widzisz, nawet sie od tej strony nie zainteresowałem informacjami o V-kach, z tego co czytałem czy oglądałem to zmiany silnika były pozytywnie przeprowadzone i właściciele mówili ze to fajna sprawa mimo że trochę trzeba tam włożyć :-) Nie mniej dzięki, trochę sobie o tym poczytam i przemyśle na spokojnie ;-)
h/k pisze: Ja też w swoim ABK miałem jazdę - największy hit to była pompa olejowa. Tak się sprytnie zawiesił zawór, że ciśnienia ani trochę. Dobrze, że nie w trasie - to jednak są bardzo wierne autka. Gdzieniegdzie wyczytałem, że to najprawdopodobniej wina niedbalstwa w termiach wymiany oleju.
A to faktycznie specyficzny przypadek, mam nadzieję że teraz jest ok :-) z takim przypadkiem to żaden ze znajomych mechaników nie wspomniał jak o perełkach napraw opowiadali xd
W swojej muszę sprawdzić smoka bo nie zajrzałem tam jeszcze, przy okazji sprawdzę dlaczego miska na silikon jest złapana xd

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 01 maja 2018, 10:02

Fajny ABT specyfikacje ktoś zmienił na korzyść bo na dzień dobry zderzak coupe halogeny i lampy zespolone. Odnośnie tematu swapu ja mam avanta AAH czyli 2.8 V6 i sobie chwale jak dbasz tak masz piwoa80

IndygoPE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwie 2018, 20:57
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: IndygoPE » 02 maja 2018, 09:43

Przemas80 pisze:Fajny ABT specyfikacje ktoś zmienił na korzyść bo na dzień dobry zderzak coupe halogeny i lampy zespolone. Odnośnie tematu swapu ja mam avanta AAH czyli 2.8 V6 i sobie chwale jak dbasz tak masz piwoa80
Też właśnie byłem mile zadowolony gdy już miałem brać inną 80-tkę, wydawałoby się że w takim samym stanie, a tu nagle znajomy taty zadzwonił czy nie chce kupić auta bo sprzedawał jedno z dwóch które posiadał , znacznie bliżej było niż do tego co miałem wziąć i cena też przemówiła swoje no i jest :)
Jazda takim autem Avantem z V-ką musi sprawiać sporo wrażeń i satysfakcji :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga