Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi 90 quattro (B4) 2.5tdi

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 10 lip 2013, 14:35

audki pisze:
turboquattro pisze:
audki pisze:Super robota :) a jak z tylnym mostem przekładałeś czy został ori??
Dziekuje bardzo!
Jest orginalny 3.89.
Czyli nie ma problemu z zostawieniem tylnego mostu od V6 do skrzyni 6 od 2,5 TDI??
A powiedz mi czy z wałem coś musiałeś robić czy pasował p&p ?? i interesuje mnie jeszcze mocowanie skrzyni oraz jakie pół osie zastosowałeś??? Pytam tak bo mam całe kompletne audi A6 2,5 TDI Quattro :) i chce je przeszczepić do audi 80 B4 Quattro V6 Avant:) a właśnie jeszcze snaki zostały ori od 90 czy coś zmieniłeś??
To zalezy ktura srzynia 6 od 2.5tdi.. bo byly dwie wersje, 4.11 w C4 I C5/B5 z 150km I oczywiscie 3.89 w C5/B5 z 180km.

Mocowanie skrzyni I zmiana biegow uzywalem z RS2/S2ABY.

Jeszcze jedno... B4 z V6 mialy dwa przelozenia.. te z 2.6 mialy 4.11 a te z 2.8 mialy 3.89.

Mam nadzieje ze to pomoze.

[ Dodano: 2013-07-10, 08:39 ]
arwam pisze:
turboquattro pisze:Nastepny plan bedzie K24 z Mercedesa 300td (W124) I kolektor rurowy.
I to by bylo na tyle.. ;)
z tego co wiem na tych turbinach to max 180-190KM i jakieś 400Nm
myślę że lepiej wziąć K24-7000 i masz wiekszy potencjał a jeśli nie planujesz aż takich osiągów masz większy zapas wytrzymałości, i dzięki temu większą niezawodność.
mniej kombinacji a w Twoim wypadku nie masz ich niemal wcale.


dla przykładu Tu masz wykresy na K24 z Mercedesa 300TD

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b03 ... 9539f.html


a tutaj na K24-7000:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2c4df.html


dodatkową dla mnie zaletą jest użycie ori części, i mała ilośc kombinacji jesli nie mamy akumulatora nad skrzynią biegów.Obrazek
Dziekuje za info, ale to znaczy ze potrzebuje kolektoz z zewnetrznym waste gate.
Mam nawet tu K24-7000 z AAN... wiec nie ma problemu.

A jakie wtryski byly uzywane?

Pozdrawiam.
Marcin

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 26 lip 2013, 19:40

przy K24 z mercedesa 216-tki, a przy K24-7000 230-tki.


ja jestem świeżo po zmianie turbo na K24-7000, ale w trochę innym wykonaniu niż się wszyscy spodziewają :)

jest bez zewnętrznego zaworu WG. czuć że auto dostało mimo braku zmian w sofcie delikatnie więcej mocy u góry, jak i reakcja na pedał gazu jest lepsza.
, turbo zaczyna wstawać od 1500rpm.
byłoby wszystko ładnie i pięknie, ale żeby nie było za różowo zmieniłem skrzynię z krótkiej DHL na długą FHN.
wcześńiej przy 100km/h było około 2500rpm, i przy 3000rpm około 120-125km/h
teraz na piątce przy 100km/h mamy 2000rpm a przy 3000rpm około 150-155km/h
to co się poprawiło po zmianie turbo weszło znów w długą skrzynię <osohozi>

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 26 lip 2013, 20:00

Dziekuje za info... mysle ze Audi zestaw bedzie latwiejszy do wykonania niz MB. Przynajmniej mam tu wszystkie czesci. :)

Komputer jest gotowy, teraz tylko czas na zmiane wszystkiego... za duzo projektow a za malo czasu...

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 wrz 2013, 08:34

i co nowego w temacie słychać?
auto już jeździ po przeróbkach i zmianie turbo, wtrysków, pompy i całej reszty?
jakie odczucia?

[ Dodano: 2013-09-10, 08:40 ]
Dziekuje za info, ale to znaczy ze potrzebuje kolektoz z zewnetrznym waste gate.
Mam nawet tu K24-7000 z AAN... wiec nie ma problemu.

turboquattro, nie trzeba zmieniać ani kolektora, ani nawet down pipe.
jesli masz ori down pipe od AAT-AET z mocowaniem na 3 śruby do turba, to można zaadotować gorącą muszlę od innej turbiny, ja tak zrobiłem i uniknąłem cięcia blach pod maską, bo gdybym chciał zewnętrzne WG to wtedy problem jest taki że połowa zaworu wychodzi w akumulatorze.
a tak przerobiłem samo turbo i po za podginaniem przewodu dopływowego oleju do turbosprężarki, i rozkuciem przewodu odpływowego i ponownym łączeniem, wszystko pasuje, na miejsce ori turbosprężarki.
gdyby nie spawany downpipe, to wyglądałoby niczym z fabryki, no i jeszcze ta elektryka

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 10 wrz 2013, 15:12

Ja mam tu wszystko z Ur-q.. kolektor, portki, WG I wszystkie inne sprawy, wiec bedzie wygladac jak ori.
Wczoraj odebralem computer I zaczolem podpinac kable do MAF I manetki tempomatu
Mam nadzieje ze pod koniec tygodnia juz bedzie jezdzil jak AEL, narazie ze ori turbo... potam pomyslimy czy wieksze jest potrzebne. :-D

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 10 wrz 2013, 20:34

turboquattro, uwierz mi że sama zmiana, turbiny już daje odczuwalne zmiany, może jedynie się wolniej budzić, ale jak już dmucha to auto zgoła całkiem inaczej jedzie, szczególnie bez zmiany czegokolwiek innego daje się odczuć jak turbo już nie blokuje wydechu i silnik zaczyna sporo więcej momentu produkować

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 22 wrz 2013, 23:27

Po kilku perypetiach auto jezdzi na AEL zestawie. O wiele lepiej.. mysle ze poprzednie wtryski juz mialy dosc.. teraz jalowy jest stabilny I mozna powiedziec troche cichszy.
Przyspieszenie o wiele lepiej, szczegulnie powyzej 10psi (.8bar)
No I najwazniejsze, moge teraz komunikowac sie z nim przez VAGCOM, co z 1T nigdy mi sie nie udalo.
Na razie jeszcze na seryjnum K14, ale za niedlugo plany na K24 albo I K26. Mam wszystkie czesci I turbo do wyboru.. teraz tylko znalesc czas na zabawe.

O, czy ktos mam przepis zeby zmodyfikowac signal spalania do bordcomputer, bo cos pokazuje za duzo.. :(

Pozdrawiam

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 22 wrz 2013, 23:49

tzn ile Ci pokazuje przy jeździe np z prędkością 100km/h i obrotami rzędu 2000rpm?

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 23 wrz 2013, 01:42

arwam pisze:tzn ile Ci pokazuje przy jeździe np z prędkością 100km/h i obrotami rzędu 2000rpm?
Jest trudno bo skacze bardzo ale 8-9l/100... srednia pokazuje ze jest 9.5 a wiem ze bedzie ok 6... wiec nie pokazuje dobrze.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 23 wrz 2013, 07:46

a w grupie pierwszej ile Ci pokazuje na nagrzanym i wolnych obrotach?

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 23 wrz 2013, 20:10

arwam pisze:a w grupie pierwszej ile Ci pokazuje na nagrzanym i wolnych obrotach?
Pokazuje 4.1mg/stroke
Silnik tmp 80C
Obroty 750

oh, a przy 100km.h pokazuje gdzies pomiedzy 17 a 19mg/stroke

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 wrz 2013, 00:00

spróbuj dawkę ustawić w okolice 3,2-3,5mg/stroke

a przy 100km/h chodziło mi co Ci komp na desce pokazuje podczas jazdy

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 24 wrz 2013, 00:07

arwam pisze:spróbuj dawkę ustawić w okolice 3,2-3,5mg/stroke

a przy 100km/h chodziło mi co Ci komp na desce pokazuje podczas jazdy
Podczas jazdy przy 100km/h pokazuje 17-19mg/stroke a deska na to ze 9-10l/100km

Jak moge ustawic dawke... nowy chip?

Znalazlem cos takiego.. moze to pomoze w BC?
http://www.audifieber.de/audiforum/thre ... C3%BCr-TDI

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 24 wrz 2013, 09:47

turboquattro, dawkę można ustawić przesuwając nastawnik na pompie, tak żeby faktyczna dawka wzrosła( tyczy się to max obciążeń czyli gazu w podłodze, w stanach pośredniego obciążenia, zmienia się tylko wychylenie nastawnika, a faktyczna dawka pozostaje ta sama) lub w adaptacjach w w grupie chyba pierwszej zmienia się dawkę a w drugiej obroty.
u mnie silnik pracuje równo i poprawnie ro granicy 1.2mg/str ale nie polecam takiego ustawienia, zewzględu na problematyczną jazdę w mieście, ustaw na 3,2-3,5mg/str i będzie miodzio.
w razie czegoś napisz PW to Ci dokładniej podpowiem

Awatar użytkownika
turboquattro
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 63
Rejestracja: 13 sty 2011, 20:29
Lokalizacja: Toronto, Canada
Kontakt:

Post autor: turboquattro » 24 wrz 2013, 13:18

arwam pisze:turboquattro, dawkę można ustawić przesuwając nastawnik na pompie, tak żeby faktyczna dawka wzrosła( tyczy się to max obciążeń czyli gazu w podłodze, w stanach pośredniego obciążenia, zmienia się tylko wychylenie nastawnika, a faktyczna dawka pozostaje ta sama) lub w adaptacjach w w grupie chyba pierwszej zmienia się dawkę a w drugiej obroty.
u mnie silnik pracuje równo i poprawnie ro granicy 1.2mg/str ale nie polecam takiego ustawienia, zewzględu na problematyczną jazdę w mieście, ustaw na 3,2-3,5mg/str i będzie miodzio.
w razie czegoś napisz PW to Ci dokładniej podpowiem
To znaczy "hammer mod"?


ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl