Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Avant TDI 1Z mały projekt odmłodzenia

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
LUKAS S8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 lut 2017, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Avant TDI 1Z mały projekt odmłodzenia

Post autor: LUKAS S8 » 10 lut 2017, 18:26

Witajcie

Auto kupione pod kątem odrestaurowania auta. Często sam dłubię przy autach bo lubię. Auto jako 3 trzecie w domu. Sprzedałem ostatnio Audi C4 2.6 i miało być 2.5tdi kombi ale wybór jednak padł na B4 niezawodne, oszczędne, tanie.


Kolor zieleń LY6P.



Panowie mam nadzieję że z wami będzie łatwiej ogarnąć to co chce zrobić. Nie będę zakładał non stop nowego tematu jak będę miał pytania więc zapraszam do dyskusji.

Aktualnie auto w Warszawie ale czasem nim mogę się przejechać do Ełku.

Trochę o aucie i co bym chciał:

1.Z zewnatrz doprowadzić do stanu blacharkę lakier, może się oklei.
Do wymiany klapa tył, błotnik lewy przód, i maska przednia.

2.Lampy zespolone, czarny grill, zderzak jeszcze nie wiem od czego mam wstawić żeby było ładnie. Może zderzak tył jak są ładniejsze, szyby ciemne

3. Alufelgi np. 17'' zawiecha w dół

4. Coś przy wydechu, napewno mi się nie podoba końcowy tłumik.

5. Środek kompletnie do przebudowy, fotele przód, boczki, nowa podsufitka, gorzej z tyłem bo nie ma zagłówków i jak bym wstawił fajne fotele na przód to co z tą kanapą zrobić. Myślę np. o fotelach elektrycznych skórzanych z innego auta, się wspawa najwyżej nowe mocowania. elektryczne szyby zrobić bo jest korbotronik.


6. silnik zwiększyć moc tak żeby nie kopciło i fajnie jeździła.


Dużo roboty ale idzie wiosna więc cwaniak_

Przeglądając fotki to tak żebyście wiedzieli co mi chodzi po głowie.








Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek








Zacząłem od silnika aby wszystko było ok. Jestem na etapie szukania zaciągania powietrza bo widać pęcherzyki w paliwie - ciągnie między bakiem a filtrem tak już wszystko powymieniane na nowe.


I potrzebuję pomocy co porobić aby wyrównać pracę silnika bo często faluje na wolnych ale jak jest zagrzany to już jest mało odczuwalne.Pompę mam Bosch szukam jak najwięcej info co z tym najlepiej zrobić czy wymieniąc na pierburga czy na tym też da radę aby chodziło ładnie z większą mocą. Czy szukać wtrysków 216

Myślę że 120-150km wystarczy do jazdy na codzień, ważne aby jak najmniej kopciło bo tego nie lubię jak zostaje kupa dymu za tobą, teraz jest dobrze nawet jak mocno przygazuję to jest ok.


Jak może ktoś zauważył jestem też na forum A8team, pracuje dużo i z czasem wolnym będzie ciężko ale na spokojnie się ogarnie.
Zapraszam do pomocy w doborze części, może ktoś z was ma coś na stanie. Co do ceny to jest ważna, jak wiem że można kupić okazyjnie taniej to napewno z tego skorzystam i wolę nawet poczekać.
Ostatnio zmieniony 12 lut 2017, 17:00 przez LUKAS S8, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
d4wid95
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 03 kwie 2014, 21:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: d4wid95 » 10 lut 2017, 19:16

Falowanie może pojawiać się ze względu powietrza w układzie paliwa, bądź możliwe też, że powoli nastawnik potencjometryczny kończy swój żywot.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 10 lut 2017, 20:12

LUKAS S8 pisze:Zacząłem od silnika aby wszystko było ok. Jestem na etapie szukania zaciągania powietrza bo widać pęcherzyki w paliwie - ciągnie między bakiem a filtrem tak już wszystko powymieniane na nowe.
Filtr paliwa do wymiany:
Obrazek


Obrazek

I potrzebuję pomocy co porobić aby wyrównać pracę silnika bo często faluje na wolnych ale jak jest zagrzany to już jest mało odczuwalne.Pompę mam Bosch szukam jak najwięcej info co z tym najlepiej zrobić czy wymieniąc na pierburga czy na tym też da radę aby chodziło ładnie z większą mocą. Czy szukać wtrysków 216
Nastawnik pewnie kuleje już.
Nie ma co pchac kasy w używane nastawniki , tylko robić przekładkę na nowszy osprzęt z nastawnikiem indukcyjnym lub uproszczoną którą ogarnia Munior

LUKAS S8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 lut 2017, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LUKAS S8 » 10 lut 2017, 23:24

Filtr paliwa wymieniony z 2tyg. temu właśnie na 838/1 :-D wężyki paliwowe nowe w oplocie, przed pompą założyłem kawałek węzyka przezroczystego i sprawdzałem na wężyku przezroczystym od rurki miedzianej do filtra i też było widać małe pęcherzyki, końcówkę uciąłem przy pływaku i na nowo skręciłem nawet z klejem i dalej nic. Wymienie na dniach wężyk od pływaka do rurki miedzianej bo tylko mi to zostało nie wymieniając całych rurek.
Krzysiek 84 pisze:Nastawnik pewnie kuleje już.
Nie ma co pchac kasy w używane nastawniki , tylko robić przekładkę na nowszy osprzęt z nastawnikiem indukcyjnym lub uproszczoną którą ogarnia Munior
I tu jestem laikiem bo nie wiem jaki mam nastawnik. Narazie nie wiem o co chodzi w temacie :/ nie wiem co jest dobre a co lepsze

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 lut 2017, 07:32

LUKAS S8 pisze:nie wiem jaki mam nastawnik.

Obrazek



Obrazek

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 965
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 11 lut 2017, 09:38

powymieniaj wszelkie opaski na wężykach, wstaw zaworek wzrotny jeśli nadal będą pęchęrzyki to musisz wymienić przewody od komory do baku paliwa najlepiej na miedziane :)

LUKAS S8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 lut 2017, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LUKAS S8 » 11 lut 2017, 10:49

Nastawnik wiem jak wygląda ;-) tylko chodziło mi jaki mam czy indukcyjny czy potencjometryczny.. tak mój wygląda jak na foto..
jakie kroki dalsze czego szukać co wymienić lub kto i gdzie :(

enzoo pisze:powymieniaj wszelkie opaski na wężykach, wstaw zaworek wzrotny jeśli nadal będą pęchęrzyki to musisz wymienić przewody od komory do baku paliwa najlepiej na miedziane :)
jak pisałem tylko zostało mi sprawdzenie rurek miedzianych i kawałek wężyka przy baku, mam nadzieję że to ten ostatni :-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 lut 2017, 15:12

Na zdjęciach masz przedstawione dwa typy nastawników - potencjometryczy i indukcyjny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 11 lut 2017, 19:33

LUKAS S8, więc napisz czy zdjęcie numer jeden czy 2 , to Ci powiemy jaki masz typ nastawnika.

LUKAS S8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 lut 2017, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LUKAS S8 » 12 lut 2017, 16:34

Czyli indukcyjny mysli_

Obrazek




A tak wygląda mój traktorek.

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 12 lut 2017, 17:04 przez LUKAS S8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 lut 2017, 17:03

Tak

LUKAS S8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 lut 2017, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LUKAS S8 » 12 lut 2017, 17:14

Jakieś pomysły od czego zacząć.. od raz pod większą moc.
Jak nastawnik indukcyjny to do wymiany czy to się regeneruje, czyści.

Zawiecha dobra, wymieniłem przeguby, hamulce dobre, chociaż słabo to hamuje bardziej spowalnia a wolałbym żeby wbijało głowe przy mocnym..

z blacharki szukam obecnie klapy ładnej a reszte zostawiam na wiosnę, lato.

Cel na teraz silnik aby jak najlepiej chodził i miał kopa

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 lut 2017, 17:26

LUKAS S8 pisze:Jak nastawnik indukcyjny to do wymiany czy to się regeneruje, czyści.
Czyszczenie i ponownie do montażu.

Co do mocy , to zależy w jaką moc celujesz.
Do 130 km wystarczy zmienić wtryskiwacze na te od Afn'a i zrobić mapę najlepiej na Ecu 16 bit.

LUKAS S8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 05 lut 2017, 22:34
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: LUKAS S8 » 12 lut 2017, 18:41

ok więc szukam kogoś kto mi ogarnie czyszczenie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5444
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 lut 2017, 18:46

Jesli dasz rade sam założyc nastawnik to możesz wysyłkowo ogarnąć temat z Muniorem.

Wpłacasz kaucje za nastawnik i wysle Tobie czysty , montujesz sobie i potem swój odsyłasz do niego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga