I jak testy??brabus124 pisze:Ostatnio zmieniłem olej w silniku na Liqui Moly 10w40 z MoS2 + wymiana oleju w skrzyni biegów Wpadł też nowy filtra paliwa - To z rzeczy serwisowych :mrgreen:
Zamontowałem ponownie sondę termometru w dolocie, żeby dla ciekawości sprawdzać jakie temp. panują i jak działa FMIC
Jako że są upały to zrobiłem na szybkiego natrysk wody na IC, zbiornik z pompką- opel omega b, spryskiwacze mgłowe uniwersalne x2 ( badziew, nie polecam) włącznik mam przerobiony z włącznika blokady dyfra od Quattro
Teraz testy jak spada temp. przy natrysku wody :mrgreen:
[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
Szczerze mówiąc ciężko było to zbadać ogólnie jest zbyt dużo czynników które wpływają na pomiar, trzeba jechać z równą prędkością, poza tym istotna jest temp. wody w zbiorniczku wiec nie mogę na razie rzucić jakimiś wartościami :-> Ale ogólnie na wyświetlaczu widać że temp. maleje i to nie dosłownie przy natryskiwaniu, tylko zaraz po - czyli przy odparowywaniu wody. Na chwilę obecną przy natryskiwaniu i jeździe na niskim ciśnieniu (0,2-0,3bar) temp. potrafiła spaść poniżej temp. zewnętrznej.
[ Dodano: 2015-09-06, 20:13 ]
Zderzak mam sfatygowany, ale wyrwałem go ze szrotu za 50zł więc nie szkoda.
[ Dodano: 2015-09-06, 20:13 ]
Zderzak mam sfatygowany, ale wyrwałem go ze szrotu za 50zł więc nie szkoda.
Na razie stoję w miejscu. Zbieram się do zmiany rozrządu, jak już ogarnę przyczynę spychania paska przy okazji, to może założę głowicę AFN. I po tym można zrobić program
[ Dodano: 2015-09-14, 22:52 ]
Dziś zakupiłem Alufelgi ori. Audi 15" na sezon zimowy
[ Dodano: 2015-09-20, 21:46 ]
Jeśli ktoś ma wiedzę na temat wzmacniania sprzęgła to poproszę o porady.
Chodzi mi o wzmocnienie ori. sprzęgła, na razie wiem że można tarczę obić kevlarem, ale czy przerabiać ori docisk ?? Czy kupić nowy docisk i to wystarczy. Nie chodzi mi o budowanie sprzęgła żeby wytrzymywało 500Nm i pochłonęło grubą kasę, tylko trochę mocniejsze niż ori.
Na razie moje ori. dobrze się sprawuje ale w razie wymiany skrzyni/ sprzęgła przy okazji chciałbym trochę wzmocnić.
[ Dodano: 2015-09-26, 21:04 ]
Mam chłodnicę oleju z B4 1.9TD
Tylko się zastanawiam jak ją podłączyć, bo chciałbym jednak mieć też wymiennik olej-płyn chłodniczy, a nawet może zmienię go na większy z AFN.
[ Dodano: 2015-09-14, 22:52 ]
Dziś zakupiłem Alufelgi ori. Audi 15" na sezon zimowy
[ Dodano: 2015-09-20, 21:46 ]
Jeśli ktoś ma wiedzę na temat wzmacniania sprzęgła to poproszę o porady.
Chodzi mi o wzmocnienie ori. sprzęgła, na razie wiem że można tarczę obić kevlarem, ale czy przerabiać ori docisk ?? Czy kupić nowy docisk i to wystarczy. Nie chodzi mi o budowanie sprzęgła żeby wytrzymywało 500Nm i pochłonęło grubą kasę, tylko trochę mocniejsze niż ori.
Na razie moje ori. dobrze się sprawuje ale w razie wymiany skrzyni/ sprzęgła przy okazji chciałbym trochę wzmocnić.
[ Dodano: 2015-09-26, 21:04 ]
Mam chłodnicę oleju z B4 1.9TD
Tylko się zastanawiam jak ją podłączyć, bo chciałbym jednak mieć też wymiennik olej-płyn chłodniczy, a nawet może zmienię go na większy z AFN.
ad chlodnicy oleju, wg mnie (musial bys dokladnie etke przetrzepac) chyba mozna bylo by zrobic multi hybryde, podstawka filtra z AAZ, sruba przelotowa z AFN + wymiennik z AFN, wg mnie do ogarniecia
osobiscie uwazam ze sam wiekrzy wymiennik wystarczy, to nie jest AZ TAK wysilony motor zeby chlodzic go jeszcze dodatkowo
jeszcze dodam, jak sam wiesz fabryka odeszla od chlodnicy na kozysc wiekrzego wymiennika, najzwyczajniej moze zeby uproscic uklad?! (gdybam)
osobiscie uwazam ze sam wiekrzy wymiennik wystarczy, to nie jest AZ TAK wysilony motor zeby chlodzic go jeszcze dodatkowo
jeszcze dodam, jak sam wiesz fabryka odeszla od chlodnicy na kozysc wiekrzego wymiennika, najzwyczajniej moze zeby uproscic uklad?! (gdybam)
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Można zastosować podkładke pod filtr oleju z termostatem, ale to wtedy koszty juz rosną bo taka podstawka MOCAL to wydatek 300 zł , A i przy zastosowaniu filtra oleju Mann może wydłużyć się zestaw aż do osłony plastikowej przegubu.
Auto nie jest az tak wysilone żeby taką chłodnice montować, wystarczy większy wymiennik ciepła z afn'a , chyba że masz chęć zrezać z PD'ka awx / avf
http://www.topendpower.pl/p/pl/mcal-ots ... tatem.html
Auto nie jest az tak wysilone żeby taką chłodnice montować, wystarczy większy wymiennik ciepła z afn'a , chyba że masz chęć zrezać z PD'ka awx / avf
http://www.topendpower.pl/p/pl/mcal-ots ... tatem.html
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Za gorąco masz pod maską, że chcesz chłodnice oleju?
Ja do siebie kupowałem adapter za coś koło 90 zł z wyjściem na chłodnice i na czujniki.
Chcąc założyć taki adapter musisz wziąć króciec z wersji bez chodniczki przy filtrze, jest krótszy króciec gwintowany na który nakręcasz filtr. Chłodniczka ori oczywiście out i weże łączysz ze sobą.
Nie widziałem aby była taka opcja ze masz chłodniczkę oleju i jeszcze adapter z wyjściem na zew. chłodnice oleju.
Ewentualnie możesz dorobić sobie taki króciec gwintowany aby można było pod chłodniczkę oleju zamontować jeszcze adapter, jak to będzie wyglądać i czy się zmieści nie wiem.
Ja do siebie kupowałem adapter za coś koło 90 zł z wyjściem na chłodnice i na czujniki.
Chcąc założyć taki adapter musisz wziąć króciec z wersji bez chodniczki przy filtrze, jest krótszy króciec gwintowany na który nakręcasz filtr. Chłodniczka ori oczywiście out i weże łączysz ze sobą.
Nie widziałem aby była taka opcja ze masz chłodniczkę oleju i jeszcze adapter z wyjściem na zew. chłodnice oleju.
Ewentualnie możesz dorobić sobie taki króciec gwintowany aby można było pod chłodniczkę oleju zamontować jeszcze adapter, jak to będzie wyglądać i czy się zmieści nie wiem.
audki, Nie jest za gorąco właśnie. W sumie to mam mieszane uczucia do tego czy zakładać tą chłodnicę. Na razie najbardziej zależy mi na zwiększeniu pojemności oleju, nie podoba mi się zbyt szybkie wychładzanie oleju/silnika po krótkim postoju. W mercu miałem 7,5litra oleju i po 2-3 godzinnym postoju to jeszcze w miarę temp. się utrzymywała.
Ostatnio przygotowałem sobie drugi grill na sezon zimowy i dziś założyłem na auto.
Ostatnio przygotowałem sobie drugi grill na sezon zimowy i dziś założyłem na auto.