Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 12 sie 2015, 23:20

brabus124 pisze:Ostatnio zmieniłem olej w silniku na Liqui Moly 10w40 z MoS2 ;-) + wymiana oleju w skrzyni biegów :-) Wpadł też nowy filtra paliwa - To z rzeczy serwisowych :mrgreen:

Zamontowałem ponownie sondę termometru w dolocie, żeby dla ciekawości sprawdzać jakie temp. panują i jak działa FMIC ;-)
Jako że są upały to zrobiłem na szybkiego natrysk wody na IC, zbiornik z pompką- opel omega b, spryskiwacze mgłowe uniwersalne x2 ( badziew, nie polecam) włącznik mam przerobiony z włącznika blokady dyfra od Quattro :-P
Teraz testy jak spada temp. przy natrysku wody :mrgreen:
I jak testy??

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 06 wrz 2015, 20:13

Szczerze mówiąc ciężko było to zbadać :-P ogólnie jest zbyt dużo czynników które wpływają na pomiar, trzeba jechać z równą prędkością, poza tym istotna jest temp. wody w zbiorniczku wiec nie mogę na razie rzucić jakimiś wartościami :-> Ale ogólnie na wyświetlaczu widać że temp. maleje i to nie dosłownie przy natryskiwaniu, tylko zaraz po - czyli przy odparowywaniu wody. Na chwilę obecną przy natryskiwaniu i jeździe na niskim ciśnieniu (0,2-0,3bar) temp. potrafiła spaść poniżej temp. zewnętrznej.

[ Dodano: 2015-09-06, 20:13 ]
Obrazek

Zderzak mam sfatygowany, ale wyrwałem go ze szrotu za 50zł :-P więc nie szkoda.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 06 wrz 2015, 21:47

na zywo nie ma tragedi takze nie placz ;) jak tam mody w silniku?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 wrz 2015, 21:04

Na razie stoję w miejscu. Zbieram się do zmiany rozrządu, jak już ogarnę przyczynę spychania paska przy okazji, to może założę głowicę AFN. I po tym można zrobić program ;-)

[ Dodano: 2015-09-14, 22:52 ]
Dziś zakupiłem Alufelgi ori. Audi 15" na sezon zimowy :-D

Obrazek

[ Dodano: 2015-09-20, 21:46 ]
Jeśli ktoś ma wiedzę na temat wzmacniania sprzęgła to poproszę o porady. ;-)
Chodzi mi o wzmocnienie ori. sprzęgła, na razie wiem że można tarczę obić kevlarem, ale czy przerabiać ori docisk ?? Czy kupić nowy docisk i to wystarczy. Nie chodzi mi o budowanie sprzęgła żeby wytrzymywało 500Nm i pochłonęło grubą kasę, tylko trochę mocniejsze niż ori.
Na razie moje ori. dobrze się sprawuje ale w razie wymiany skrzyni/ sprzęgła przy okazji chciałbym trochę wzmocnić.

[ Dodano: 2015-09-26, 21:04 ]
Obrazek

Mam chłodnicę oleju z B4 1.9TD ;-)
Tylko się zastanawiam jak ją podłączyć, bo chciałbym jednak mieć też wymiennik olej-płyn chłodniczy, a nawet może zmienię go na większy z AFN.

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 26 wrz 2015, 22:50

ad chlodnicy oleju, wg mnie (musial bys dokladnie etke przetrzepac) chyba mozna bylo by zrobic multi hybryde, podstawka filtra z AAZ, sruba przelotowa z AFN + wymiennik z AFN, wg mnie do ogarniecia

osobiscie uwazam ze sam wiekrzy wymiennik wystarczy, to nie jest AZ TAK wysilony motor zeby chlodzic go jeszcze dodatkowo

jeszcze dodam, jak sam wiesz fabryka odeszla od chlodnicy na kozysc wiekrzego wymiennika, najzwyczajniej moze zeby uproscic uklad?! (gdybam)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 26 wrz 2015, 23:24

_Dave, Też tak myślę, ogólnie nie spinam się z tym, szczególnie że idzie zima kiedy nie jest to absolutnie potrzebne, ale jeśli uda mi się to do wiosny ogarnąć to myślę że założę ;-) Widzę plus nawet w tym że będzie większa pojemność oleju ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 27 wrz 2015, 13:14

Można zastosować podkładke pod filtr oleju z termostatem, ale to wtedy koszty juz rosną bo taka podstawka MOCAL to wydatek 300 zł , A i przy zastosowaniu filtra oleju Mann może wydłużyć się zestaw aż do osłony plastikowej przegubu.
Auto nie jest az tak wysilone żeby taką chłodnice montować, wystarczy większy wymiennik ciepła z afn'a , chyba że masz chęć zrezać z PD'ka awx / avf

http://www.topendpower.pl/p/pl/mcal-ots ... tatem.html

Obrazek

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 02 paź 2015, 18:17

jednak mylilem sie:

Obrazek

podstawka w aaz'cie ma inny kont tak jak na focie

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 02 paź 2015, 22:56

A czy w wzdłużnym AAZ nie będzie taka sama jak w 1Z <nie wiem> <nie wiem>

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 02 paź 2015, 23:12

W b4 AAZ które mam na części była właśnie oddzielna chłodnica oleju i nie wiem czy występowały też wymienniki takie jak w 1z.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 03 paź 2015, 09:27

Za gorąco masz pod maską, że chcesz chłodnice oleju?
Ja do siebie kupowałem adapter za coś koło 90 zł z wyjściem na chłodnice i na czujniki.
Chcąc założyć taki adapter musisz wziąć króciec z wersji bez chodniczki przy filtrze, jest krótszy króciec gwintowany na który nakręcasz filtr. Chłodniczka ori oczywiście out i weże łączysz ze sobą.
Nie widziałem aby była taka opcja ze masz chłodniczkę oleju i jeszcze adapter z wyjściem na zew. chłodnice oleju.
Ewentualnie możesz dorobić sobie taki króciec gwintowany aby można było pod chłodniczkę oleju zamontować jeszcze adapter, jak to będzie wyglądać i czy się zmieści nie wiem.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 paź 2015, 22:16

audki, Nie jest za gorąco właśnie. W sumie to mam mieszane uczucia do tego czy zakładać tą chłodnicę. Na razie najbardziej zależy mi na zwiększeniu pojemności oleju, nie podoba mi się zbyt szybkie wychładzanie oleju/silnika po krótkim postoju. W mercu miałem 7,5litra oleju i po 2-3 godzinnym postoju to jeszcze w miarę temp. się utrzymywała.


Ostatnio przygotowałem sobie drugi grill na sezon zimowy i dziś założyłem na auto.
Obrazek

Obrazek



Obrazek

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 04 paź 2015, 09:03

To daj sobie spokój z zew. chłodnicą bo jeszcze szybciej będzie się wychładzał.
A masz osłonę na silniku? wygłuszenie maski? oraz dolną osłonę silnika?

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 05 paź 2015, 06:29

Na ori setupie grzał mi się olej za mocno przy ostrej jeździe, czasem kontrolka sie zapala przy 180km/h+
Trochę poprawiło się po owinięciu kolektora bandazem a najbardziej poprawiło się po wstawieniu fmic ;-)

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 05 paź 2015, 07:58

brabus124 pisze:Na ori setupie grzał mi się olej za mocno przy ostrej jeździe, czasem kontrolka sie zapala przy 180km/h+
Trochę poprawiło się po owinięciu kolektora bandazem a najbardziej poprawiło się po wstawieniu fmic ;-)
A ukł. chłodzenia czysty??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl