Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 10 maja 2014, 14:20

_Dave pisze:jak dla mnie to szkoda motoru mordowac na hamowni dla cyferek, przy duzych mocach tak ale tu...
a ja tam Wam się dziwię... wszystko rozumiem - dbanie o auta itp. ale do grobu tego nie zabierzecie - to ma chyba dawać frajdę a nie stać itp. po kij robić mody jak potem boicie się tego wykorzystać? Nie rozumiem tego :p

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 10 maja 2014, 19:36

ja na ten przyklad nie oszczedzam :) tzn kiedy potrzebuje uzywam ale nie zalezy mi na cyfrach prawde mowiac, filip z tego co wiem po wszystich mechanicznych zmianach oddal na korekte programow i jak z nim rozmawialem czuje efekty i jest zadowolony, mnie tez to wystarcza :)

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 10 maja 2014, 23:54

Nikt nie mówi o pałowaniu na zimnym czy katowaniu cały czas... wiadomo także podejście: nie chcę go piłować od 0 bo szkoda itp. są bez sensu w takich przypadkach :D

cyferki są mało ważne - ważne żeby było czuć pod nogą choć dla samego siebie z ciekawości warto wiedzieć hehe

Awatar użytkownika
Maciek_B4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 10 sie 2013, 22:28
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Maciek_B4 » 11 maja 2014, 19:40

Fajne mody zrobiłeś przy silniku :-D a nie myślałeś nad blenda z B3? :-)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 12 maja 2014, 14:46

Maciek_B4, Myślałem o blendzie z 90tki ;-) ale nie chce mi się przerabiać klamki, na chwilę obecną tylko okleiłem wsteczne a'la blenda z 90tki ;-)

Silnik dobrze chodzi ;-) Ale powiem szczerze, jeszcze mi mało :mrgreen: przydałyby się wtryski 230 :-D

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 12 maja 2014, 15:46

brabus124 pisze:Maciek_B4, Myślałem o blendzie z 90tki ;-) ale nie chce mi się przerabiać klamki, na chwilę obecną tylko okleiłem wsteczne a'la blenda z 90tki ;-)

Silnik dobrze chodzi ;-) Ale powiem szczerze, jeszcze mi mało :mrgreen: przydałyby się wtryski 230 :-D
zwolnij i poczekaj na mnie :D

mareki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 28 sty 2013, 10:23
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: mareki » 12 maja 2014, 20:09

brabus124 pisze:Myślałem o blendzie z 90tki ale nie chce mi się przerabiać klamki,
Pewnie zmotywuje cię jak Ci klamka strzeli. Jak mi strzeliła to też myślałem o blendzie z 90tki, ale na razie skończyło się ekonomicznie na zrobieniu siłownika i przycisku w ori blendzie. Przynajmniej można klapę otworzyć.

Ostro modzisz auto. No i ładny kolor.

Ja pomodziłem bardziej zachowawczo wtryski AFN+chip 16bit (1,15 bar), bo nie robię ani dużych tras, ani nie rozwijam aż takich prędkości. Jak rozbiorę i przeczyszczę dolot to w czerwcu jadę do endriu210 na korektę softu, to może wypluje 130/300 :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 13 maja 2014, 16:29

mareki, W swoim czasie też latałem na takim setupie, wtryski 0,205 i 16bit (1,15bar) ;) tylko taka natura, zawsze mało :-P

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 13 maja 2014, 20:20

Jakby nie było, zawsze po pewnym okresie czasu będzie mało. Dół silnika nie jest taki mocny więc max do 400 Nm można robić + sprzęgło hybryda.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 maja 2014, 06:34

Krzysiek 84, Ja byłbym zadowolony przy 360Nm ;) myślę że wystarczy, nawet nie wiem ile teraz mam. Na chwilę obecną sprzęgło trzyma super ;-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 maja 2014, 10:16

Moje też klei dobrze, choć przy takim momencie nie wskazane już jest strzelanie ze sprzęgła <ok>
Jeśli chodzi o elastyczność auta to jest naprawde przyjemnie na trasie poruszać się :mrgreen:

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 14 maja 2014, 21:12

Zastanawiam się jakby moje audi chodziło na wtryskach powiedzmy Firad 0,225 ;-) bo na 216stki nie opłaca mi się zmieniać, za mała różnica do 210tek a i tak sporo kosztują.

[ Dodano: 2014-05-18, 13:29 ]
Ostatnio poprawiłem trochę wlot powietrza na FMIC, i będąc w trasie do Lublina sprawdzałem temp. w dolocie, przy 100-120km/h (0,3-0,5Bar) jest ok. 4-5'C więcej od temp. zewnętrznej, a w czasie deszczu 2-3'C Więc jest dobrze :-D

[ Dodano: 2014-05-24, 21:50 ]
Dziś przy pełnym bucie rozerwało mi kolanko gumowe z Agromy które miałem przy samym IC :-> Nie wytrzymało 1.4bara :-P

[ Dodano: 2014-06-21, 16:40 ]
Jakiś czas temu dostałem od kuzyna turbo Garrett T2 z passata b3 i wpadliśmy na pomysł z kolegą _Dave, że można zrobić z T2 jakąś fajną hybrydę. Na początku chciałem zimną stronę wziąć od nissana 200sx (t25) ale koło kompresji okazało się być złomem. Więc po wielu godzinach poszukiwań i porównywania rozmiarów kół kompresji zdecydowałem się że kupię jako dawcę turbosprężarkę z Nissana Primery p11 2.0 TD
GT1548 Wg. oznaczeń - T15/T25, T15/T2 Czyli fabryczna hybryda ;-)
Dla porównania takie rozmiary koła kompresji :
Inducer - T2- 32,2mm Gt1548 - 37,2mm (dla porównania gt1749vb - 36,4mm)
Exducer - T2- 48mm Gt1548 - 48mm (dla porównania gt1749vb - 49mm)
Wysokość u podstawy T2- 3,5mm Gt1548- 3,9mm.
Niby nie jest to aż taka duża różnica ale myślę że będzie to odczuwalna różnica w wydajności ;-)
Już złożyłem Tą hybrydę. Obecnie niestety nie mam czasu na tyle żeby ją wrzucić ale, jak tylko to zrobię to dam znać jak to wyszło :-P

Awatar użytkownika
AudiLaziska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 12 mar 2012, 05:06
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: AudiLaziska » 04 lip 2014, 19:51

Się dzieje się dzieje widze Panie! Czekam na dalsze relacje a może i fotki oraz filmik :D !

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 04 lip 2014, 21:45

AudiLaziska, Za dużo się nie dzieje :-P bo ogranicza mnie czas i fundusze.

Tydzień temu padł mi prawy przedni amor, wpadłem w dziurę :-/ chciałem kupować sachs gazowe - 320zł ale raczej zdecyduję się na MTS Technik ;-) Przy okazji założę sprężyny sportowe które już od dawna leżą i czekają ;-) Niestety nie wiem ile obniżają, kolega który na nich jeździł twierdzi że będzie stał tak jak teraz, może ciut niżej. Teraz mam ori. sprężyny oznaczenie - 3fioletowe 1 Pomarańcz (podobno właśnie na takich zawsze auto niżej siedzi i u mnie tak jest)

Z takich nowości to planuję ciut odetkać jeszcze wydech :-P i tłumik środkowy zamienię na tłumik przelotowy ;-) Zależy mi żeby nie było hałasu, więc będzie - przelotowy zamiast kata (od b3), przelotowy zamiast środkowego i na końcu ori. tłumik.

[ Dodano: 2014-07-12, 13:22 ]
Jestem w fazie dorabiania flanszy Downpipe, wewnątrz będzie miała 57mm. Ori t2 ma na wyjściu 55mm ale ja swoje rozwierciłem na 57mm tak jak rozmiar uszczelki. Jeśli będę miał czas to zrobię cały Downpipe 2,5" a dalej tłumik środkowy przelotowy 2,2" a końcowy tłumik zostanie ori. Myślę że Turbo powinno przy tym ciut lepiej wstawać i górne obroty powinny być mocniejsze ;-) zwiększy się też pojemność wydechu. Mam nadzieję że będzie to dobry kompromis z cichym ale mniej dławiącym wydechem niż ori. :-)

[ Dodano: 2014-08-04, 21:30 ]
Amory z przodu już siedzą od 2 tygodni ;) Obecnie pracuję nad natryskiem wody na FMIC :-D Graty mam darmowe, kwestia tylko montażu ;-)

[ Dodano: 2014-08-09, 10:29 ]
Ostatnio trochę się u mnie dzieje, gdyż planuję wyjazd do niemiec więc szykuję auto w temacie technicznym :-P
- Opony na przód Conti - 205/55/R16 - 6mm bo na nowe mnie nie stać :-P
- Ustawianie geometrii kół
- Wymiana wszystkich opasek w dolocie na GBS ;-)
- Wymiana czujnika (termo włącznika) w chłodnicy, stary czujnik był zły - na 85'C
- Wymiana pasków, 6PK i klinowego Conti ( Polecam Conti, Nie polecam Gates- piszczą :evil: )
Zrobiłem prowizoryczny natrysk wody na FMIC :mrgreen: Zbiorniczek z pompką mam od dawna z opla omegi B, spryskiwacze z Mercedesa 2szt. , włącznik zrobiłem z ori. włącznika podgrzewania szyb/lusterek bo miałem zapasowy ;-) Jeśli zda egzamin to może udoskonalę to i wstawię spryskiwacze mgłowe

[ Dodano: 2014-08-17, 18:19 ]
Wrażenia po wyjeździe ;-)
Zrobiłem 3tys. km dotarłem do Luxemburgu bo tam trochę tańsze paliwo niż w niemczech.
Na pokładzie 4 osoby + Pełny bak (78l) + 80kg bagażu = 1400kg + 250kg + 75kg + 80kg = ok. 1805kg :-> Spalanie 5,3 L na krótkiej skrzyni CVC :-> ( 1000km zrobione w górzystym terenie) Wynik jest dla mnie satysfakcjonujący :)
Po drodze n75 dawało znać że jest do wymiany, zbija ciśnienie :->
FMIC sprawuje się znakomicie :-D

Awatar użytkownika
_Dave
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 502
Rejestracja: 13 lut 2011, 21:36
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: _Dave » 18 sie 2014, 10:52

ad wydechu czekam na foty i montaz, tez chce u siebei zrobic takie srednice :)

kupa prac fot malo :P

a spalanie wg mnie zajefajne...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl