[Audi 80 1.9 TDI] wersja wloska 1992 - rozbite str.6
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
nie , to że niuty są trochę wyżej to to, że auto było hamowane "od dołu" a nie "od góry" oraz to, że na obciążeniówce.
Ta różnica, czyli moment max z hamowni a moment podany przez fabrykę to właśnie "spool up" turbiny.
Trudno to wytłumaczyć, trzeba sobie wyobrazić , źe wjeżdżamy pod zajebistą górkę od odcinki i auto zwalnia mimo max wciśniętego gazu, wtedy obroty spadają, i max moment w takim czymś właśnie jest jak podaje fabryka - przy obrotach przy których turbina jest w stanie napompować maksymalnie ciśnienie i biorąc pod uwagę przepływ powietrza przez nią.
Wynik jest praktycznie seryjny, także Przemek, zapodawaj czipa na 110 KM co najmniej.
Polecam! Bo silnikowi to nie zaszkodzi w żadnej mierze, a spalanie pozostanie na tym samym poziomie co jest.
Ta różnica, czyli moment max z hamowni a moment podany przez fabrykę to właśnie "spool up" turbiny.
Trudno to wytłumaczyć, trzeba sobie wyobrazić , źe wjeżdżamy pod zajebistą górkę od odcinki i auto zwalnia mimo max wciśniętego gazu, wtedy obroty spadają, i max moment w takim czymś właśnie jest jak podaje fabryka - przy obrotach przy których turbina jest w stanie napompować maksymalnie ciśnienie i biorąc pod uwagę przepływ powietrza przez nią.
Wynik jest praktycznie seryjny, także Przemek, zapodawaj czipa na 110 KM co najmniej.
Polecam! Bo silnikowi to nie zaszkodzi w żadnej mierze, a spalanie pozostanie na tym samym poziomie co jest.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
tu niechodzi o kase, bo ona akurat umnie rosnie w ogrodku, to cos wiecej, sprzeciw przeciw tuningowi, poprawianiu tego co jest optymalnie dopasowane i dopracowane
co ztego ze podniose moc a strace co innego, sprzeglo czy inna rzeczy, a tak jak sie mi toczy tez jest dobrze, jakos taki sentyment do seryjnej "taczki" ze seryjne nie tuningowe i tez jezdzi
co ztego ze podniose moc a strace co innego, sprzeglo czy inna rzeczy, a tak jak sie mi toczy tez jest dobrze, jakos taki sentyment do seryjnej "taczki" ze seryjne nie tuningowe i tez jezdzi
ja nadal sie boje przy 110 PS wyprzedać... jak zwiekszać moc to na co najmniej 130-140 PS i ok 300 NM wtedy wyprzedanie to tak jak zmiana pasa - podstawowy manewr nie wymagający stresu...wujo1 pisze:110 i inna jazda kurde wkońcu przestałem się bać wyprzedzać
Sam obecnie mając AEl + jak wsiadam w seryjnego AFN-a odczuwam starszne braki i blady strach jak chce pocisnąć... przyzwyczajenie do Niutona i większej mocy uzależnia
ta ale jak u mnie było 90 to 110 to już była torpeda , teraz tego mi brakujeicemerc pisze:ja nadal sie boje przy 110 PS wyprzedać... jak zwiekszać moc to na co najmniej 130-140 PS i ok 300 NM wtedy wyprzedanie to tak jak zmiana pasa - podstawowy manewr nie wymagający stresu...wujo1 pisze:110 i inna jazda kurde wkońcu przestałem się bać wyprzedzać
Sam obecnie mając AEl + jak wsiadam w seryjnego AFN-a odczuwam starszne braki i blady strach jak chce pocisnąć... przyzwyczajenie do Niutona i większej mocy uzależnia
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu