Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi Cabriolet by dyras

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 11 maja 2014, 01:00

Mam 7 to moja upatrzona felga polowałem na nią jakiś czas by trafić w 4x108 :)

Gwint, może kiedyś... :)

Springi są weiteca, ale od coupe. Jak widać na załączonym obrazku dupa cabrio jest duużo cięższa niż coupe:)

UFOtm
Moderator
Moderator
Posty: 1240
Rejestracja: 23 lis 2006, 00:23
Imię: Michał
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: UFOtm » 11 maja 2014, 21:17

:arrow: wrzucaj 60 na przod i nizszy profil opony a na tyl mozesz wsdzic po gumce na dolne zwoje tam gdzie springi nie pracuja tylko sie zgniataja na dzien dobry<ok>
2.8 AAH >>> 4.2 AHC

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 07 lip 2014, 23:24

Dolne i górne zwoje faktycznie nie pracują, można coś upychać, bez narażania sprężyny:)

Obrazek

Zwykłe gumy do utwardzania z allegro będą ok? Czy polecacie jakieś konkrety?

[ Dodano: 2014-05-16, 22:46 ]
Wyrzuciłem weitec'i z tyłu. Nie chciałem męczyć amorów bo przy tym obniżeniu pracowały na samym końcu zakresu. Zastosowałem lekko obniżony, tymczasowy półśrodek i tak to teraz wygląda:

ObrazekObrazek


[ Dodano: 2014-07-07, 23:26 ]

... nie będę kombinował jednak z podkładkami. Wrzucę amortyzatory z regulowanymi talerzykami i wstawię z powrotem weitec'i.

Tymczasem trochę eksploatacyjnych tematów:

:arrow: Mały porządek i poprawa estetyki z hamplami:
ObrazekObrazekObrazek


:arrow: Żarówki Osram CoolBlue 5000K soczewki i 4200K przeciwmgielne, plus ledy w postoju:
Obrazek


:arrow: Przy okazji rozkminy nad reanimacją klimy zajrzałem do filtra:) :
ObrazekObrazek


:arrow:
Nowy zawias: tuleje febi, końcówki drążka lemforder, sworzeń trw. Na koniec geometria:
ObrazekObrazekObrazek

Tutaj zaczęły się schody. Dwa razy robili mi geometrię i auto ciągle nie jedzie jak jeździło wcześniej. Ciągnie lekko do prawej. Jak docisnę hamulec czuje jak kierownica mi ciągnie mocniej w prawo.
Na wykresach oczywiście kąty w normie i spychologie, że auto może krzywe itd.

Zaglądałem z linijką pod auto i zauważyłem, że jeden sworzeń siedzi głębiej od drugiego o jakieś 5mm. Na zdjęciu poniżej widać że jest wsunięty w wahacz, natomiast drugi jest na równi z końcem wahacza. Zaznaczyłem to na zdjęciu. Gołym okiem widać, że odległości inne. Niestety nie wiem jak było wcześniej. Dopuszczalne są takie duże rozbieżności w ustawieniu sworzni?

Obrazek

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 08 lip 2014, 06:45

jezeli chodzi o tylne sprezyny to sa to sprezyny progresywne i taki wlasnie maja charakter ze zewnetrzne zwoje sie mocno sciskaja, sam mialem takie sprezyny od H&R i nie mialem do tej pory lepszych, niestety mialy na sobie gumowy kondom pod ktorym sprezyna zgnila i je wyrzucilem...

jezeli chodzi o sworzen wahacza, to nawet jezeli jest krzywo zalozony, to i tak na geometrii mierza Ci wszystkie katy i jezeli te katy wyprowadzili prawidlowo no to nie ma znaczenia jak jest sworzen, takie moje zdanie-gdybanie, ja bym obstawial ze powodem sciagania moga byc hamulce albo amory/sprezyny
Forum A6Klub i Audi80

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 17 lis 2014, 20:21

[ Dodano: 2014-07-08, 10:05 ]
Dzięki za wskazówki. Sprawdzę czy hamulce grzeją się podobnie po zwykłej jeździe. Na tych sprężynach i amortyzatorach zrobiłem z 1000km i nie zauważyłem problemu ze ściąganiem. Po wymianie zawieszenia prowadzenie nie wróciło do poprzedniego stanu.

Zastanawiam się czy ma wpływ na ustawianie geometrii obniżone auto, a nastawy kątów brane są z serii.
Ewentualnie czy podczas wymiany tych elementów przy wybijaniu nie przesunęły się sanki. Sam nie wiem czy to realne :)

Wiem jedno. Jeździł przed wymianą prosto.

Dziś podjadę do innego gościa, żeby spojrzał na temat.

Geometria ogarnięta. Sam automat do ustawiania nie wystarczy bez człowieka, który ogarnia temat. Auto jeździ w końcu poprawnie.

Z cyklu przywracania do porządku w aucie wleciała nowa krańcówka maski.
Obrazek


oraz oryginalny gadgecik audi, światełko pod maską na zbliżającą się zimę :)
ObrazekObrazek

[ Dodano: 2014-08-28, 10:05 ]
Wczoraj wpadł zestaw -40 na tył. Sprężyny weitec i amory mts.
ObrazekObrazek

Efekt:
Obrazek

[ Dodano: 2014-09-04, 12:05 ]

Fotki z One Love VAG - Unieście:
Obrazek
Obrazek


[ Dodano: 2014-10-07, 11:35 ]
Dałem ciała. Zostawiłem auto na 1,5 tygodnia na postojówkach ;/ Akumulator wypity do końca. Prostownik elektroniczny nawet nie podejmował walki z ładowaniem bo nie wykrywał napięcia.
Ładuje już drugi dzień małym prądem, ciekawe czy coś z niego jeszcze będzie. Echh :-|
Obrazek


[ Dodano: 2014-11-10, 19:00 ]
Wymieniłem pompę wody bo zaczęła grzechotać i miała bicia na łożysku.

[ Dodano: 2014-11-17, 19:00 ]
Coraz chłodniej na zewnątrz, przeszedłem już na zimowy setup. Odświeżone rial'e.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 sty 2015, 23:43 przez dyras, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 910
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 17 lis 2014, 23:35

dyras pisze: [ Dodano: 2014-10-07, 11:35 ]
Dałem ciała. Zostawiłem auto na 1,5 tygodnia na postojówkach ;/ Akumulator wypity do końca. Prostownik elektroniczny nawet nie podejmował walki z ładowaniem bo nie wykrywał napięcia.
Ładuje już drugi dzień małym prądem, ciekawe czy coś z niego jeszcze będzie. Echh :-|
Zdarza się a czy sygnalizacja włączonych świateł nie działa czy co ? Po wyciągnięciu kluczyków powinno byc słychać piszczenie. Masz zadbane Audi i co było z tą geometrią ?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 20 sie 2015, 20:25

KORU pisze: Zdarza się a czy sygnalizacja włączonych świateł nie działa czy co ? Po wyciągnięciu kluczyków powinno byc słychać piszczenie. Masz zadbane Audi i co było z tą geometrią ?
Sygnalizacja zostawionych postojówek działa, jakoś to przeoczyłem :)


Dawno nie aktualizowałem swojego pamiętnika z grzebania przy aucie:)
Do audi wpadł zregenerowany stop:
Obrazek


Wymieniłem poduszki amortyzatorów. Zdecydowałem się na oryginały Boge z aso. Na zdjęciu porównanie nowych i 16'to letnich :)
Obrazek


Porezałem trochę przy audio. Seryjny sub dawał radę tylko przy zamkniętym dachu i lekkim graniu, przy otwartym w ogóle go nie było czuć. Założenie było takie, by upchnąć audio w zakamarki, by wzmacniacze i suby nie zajmowały miejsca w bagażniku.
Zdecydowałem się na zabudowania tunelu na narty. Wszedł tam 8'' dwucewkowy Stx, który lubi małe litraże zamknięte. Na przód wstawiłem udimension elcoax4, grają z wyciętym dołem. Wzmak udało się wcisnąć na styk między koło a podłogę. Wiązki poleciały w seryjnych tunelach.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Oryginalne dywaniki wyprane poszły w odstawkę na specjalne wyjazdy, na co dzień audi dostała nowe na wymiar.
Obrazek


Przygotowany drążek panharda z regulacją. Pozostaje tylko wcisnąć tuleje i zamontować w kebabie.
Obrazek


Nowa blenda czeka na założenie:
Obrazek


Poszedłem za ciosem, nie mogłem się powstrzymać i kupiłem drugie audi :)
Obrazek

Awatar użytkownika
quick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1133
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: quick » 20 sie 2015, 21:25

Na czym polega regeneracja światła stop?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 20 sie 2015, 21:34

quick pisze:Na czym polega regeneracja światła stop?
Polerka i zdecydowałem się na oklejenie folią.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 20 sie 2015, 21:54

I jak to teraz gra??

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 20 sie 2015, 22:22

audki pisze:I jak to teraz gra??
Zdecydowanie lepiej niż seria. Wiadomo, że dzielnicy tym zestawem nie nagłośnię:) Mogę sobie teraz pozwolić na rozkręcenie głośności bez trzasków z kokpitu i pierdzenia suba. W zasadzie mam teraz 2 + 1. Wszystko napędzane wzmacniaczem Blaupunkt GTA 750. Przody są podłączone pod wzmaka z filtracją dolnej częstotliwości, bass dobrze uzupełnia woofer. Tyły zostawiłem seryjne, ale ustawiłem je by grały zdecydowanie ciszej niż front. Jestem zadowolony z efektu.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 21 sie 2015, 09:06

tez będę musiał u siebie audi przerobić bo jest tragedia:) zastanawiałem się właśnie nad skrzynia w bagażniku lub w miejscu tej przelotki, ale teraz już chyba zostanę przy przelotce, skoro to jakoś w miarę brzmi:)

Awatar użytkownika
quick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1133
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: quick » 21 sie 2015, 11:17

dyras, nie lepiej było kupić nowego plastiku? Ile zapłaciłeś za używkę?

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 21 sie 2015, 11:55

quick pisze:dyras, nie lepiej było kupić nowego plastiku? Ile zapłaciłeś za używkę?
Szukałem, samych plastików po allegro, ale nie było. Ewentualnie chcieli sprzedawać z całą klapą, bo przy odklejaniu przeważnie pęka plastik. Kiedyś trafiłem za 250pln, ale wolałem w coś innego wrzucić do audi niż w kawałek czerwonego plastiku.
Zobaczymy jak długo efekt oklejenia się utrzyma. Na razie wygląda to dobrze.

Awatar użytkownika
quick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1133
Rejestracja: 17 sie 2009, 10:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: quick » 21 sie 2015, 14:16

W ASO (VW Sobiesław Zasada) w 2010 r. zapłaciłem za to ~ 130 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga