Audi Cabriolet by dyras
Dolne i górne zwoje faktycznie nie pracują, można coś upychać, bez narażania sprężyny:)
Zwykłe gumy do utwardzania z allegro będą ok? Czy polecacie jakieś konkrety?
[ Dodano: 2014-05-16, 22:46 ]
Wyrzuciłem weitec'i z tyłu. Nie chciałem męczyć amorów bo przy tym obniżeniu pracowały na samym końcu zakresu. Zastosowałem lekko obniżony, tymczasowy półśrodek i tak to teraz wygląda:
[ Dodano: 2014-07-07, 23:26 ]
... nie będę kombinował jednak z podkładkami. Wrzucę amortyzatory z regulowanymi talerzykami i wstawię z powrotem weitec'i.
Tymczasem trochę eksploatacyjnych tematów:
Mały porządek i poprawa estetyki z hamplami:
Żarówki Osram CoolBlue 5000K soczewki i 4200K przeciwmgielne, plus ledy w postoju:
Przy okazji rozkminy nad reanimacją klimy zajrzałem do filtra:) :
Nowy zawias: tuleje febi, końcówki drążka lemforder, sworzeń trw. Na koniec geometria:
Tutaj zaczęły się schody. Dwa razy robili mi geometrię i auto ciągle nie jedzie jak jeździło wcześniej. Ciągnie lekko do prawej. Jak docisnę hamulec czuje jak kierownica mi ciągnie mocniej w prawo.
Na wykresach oczywiście kąty w normie i spychologie, że auto może krzywe itd.
Zaglądałem z linijką pod auto i zauważyłem, że jeden sworzeń siedzi głębiej od drugiego o jakieś 5mm. Na zdjęciu poniżej widać że jest wsunięty w wahacz, natomiast drugi jest na równi z końcem wahacza. Zaznaczyłem to na zdjęciu. Gołym okiem widać, że odległości inne. Niestety nie wiem jak było wcześniej. Dopuszczalne są takie duże rozbieżności w ustawieniu sworzni?
Zwykłe gumy do utwardzania z allegro będą ok? Czy polecacie jakieś konkrety?
[ Dodano: 2014-05-16, 22:46 ]
Wyrzuciłem weitec'i z tyłu. Nie chciałem męczyć amorów bo przy tym obniżeniu pracowały na samym końcu zakresu. Zastosowałem lekko obniżony, tymczasowy półśrodek i tak to teraz wygląda:
[ Dodano: 2014-07-07, 23:26 ]
... nie będę kombinował jednak z podkładkami. Wrzucę amortyzatory z regulowanymi talerzykami i wstawię z powrotem weitec'i.
Tymczasem trochę eksploatacyjnych tematów:
Mały porządek i poprawa estetyki z hamplami:
Żarówki Osram CoolBlue 5000K soczewki i 4200K przeciwmgielne, plus ledy w postoju:
Przy okazji rozkminy nad reanimacją klimy zajrzałem do filtra:) :
Nowy zawias: tuleje febi, końcówki drążka lemforder, sworzeń trw. Na koniec geometria:
Tutaj zaczęły się schody. Dwa razy robili mi geometrię i auto ciągle nie jedzie jak jeździło wcześniej. Ciągnie lekko do prawej. Jak docisnę hamulec czuje jak kierownica mi ciągnie mocniej w prawo.
Na wykresach oczywiście kąty w normie i spychologie, że auto może krzywe itd.
Zaglądałem z linijką pod auto i zauważyłem, że jeden sworzeń siedzi głębiej od drugiego o jakieś 5mm. Na zdjęciu poniżej widać że jest wsunięty w wahacz, natomiast drugi jest na równi z końcem wahacza. Zaznaczyłem to na zdjęciu. Gołym okiem widać, że odległości inne. Niestety nie wiem jak było wcześniej. Dopuszczalne są takie duże rozbieżności w ustawieniu sworzni?
- Kolczat
- Forum Audi 80
- Posty: 7532
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
- Imię: Marcin
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG+lpg
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
jezeli chodzi o tylne sprezyny to sa to sprezyny progresywne i taki wlasnie maja charakter ze zewnetrzne zwoje sie mocno sciskaja, sam mialem takie sprezyny od H&R i nie mialem do tej pory lepszych, niestety mialy na sobie gumowy kondom pod ktorym sprezyna zgnila i je wyrzucilem...
jezeli chodzi o sworzen wahacza, to nawet jezeli jest krzywo zalozony, to i tak na geometrii mierza Ci wszystkie katy i jezeli te katy wyprowadzili prawidlowo no to nie ma znaczenia jak jest sworzen, takie moje zdanie-gdybanie, ja bym obstawial ze powodem sciagania moga byc hamulce albo amory/sprezyny
jezeli chodzi o sworzen wahacza, to nawet jezeli jest krzywo zalozony, to i tak na geometrii mierza Ci wszystkie katy i jezeli te katy wyprowadzili prawidlowo no to nie ma znaczenia jak jest sworzen, takie moje zdanie-gdybanie, ja bym obstawial ze powodem sciagania moga byc hamulce albo amory/sprezyny
[ Dodano: 2014-07-08, 10:05 ]
Dzięki za wskazówki. Sprawdzę czy hamulce grzeją się podobnie po zwykłej jeździe. Na tych sprężynach i amortyzatorach zrobiłem z 1000km i nie zauważyłem problemu ze ściąganiem. Po wymianie zawieszenia prowadzenie nie wróciło do poprzedniego stanu.
Zastanawiam się czy ma wpływ na ustawianie geometrii obniżone auto, a nastawy kątów brane są z serii.
Ewentualnie czy podczas wymiany tych elementów przy wybijaniu nie przesunęły się sanki. Sam nie wiem czy to realne
Wiem jedno. Jeździł przed wymianą prosto.
Dziś podjadę do innego gościa, żeby spojrzał na temat.
Geometria ogarnięta. Sam automat do ustawiania nie wystarczy bez człowieka, który ogarnia temat. Auto jeździ w końcu poprawnie.
Z cyklu przywracania do porządku w aucie wleciała nowa krańcówka maski.
oraz oryginalny gadgecik audi, światełko pod maską na zbliżającą się zimę
[ Dodano: 2014-08-28, 10:05 ]
Wczoraj wpadł zestaw -40 na tył. Sprężyny weitec i amory mts.
Efekt:
[ Dodano: 2014-09-04, 12:05 ]
Fotki z One Love VAG - Unieście:
[ Dodano: 2014-10-07, 11:35 ]
Dałem ciała. Zostawiłem auto na 1,5 tygodnia na postojówkach ;/ Akumulator wypity do końca. Prostownik elektroniczny nawet nie podejmował walki z ładowaniem bo nie wykrywał napięcia.
Ładuje już drugi dzień małym prądem, ciekawe czy coś z niego jeszcze będzie. Echh :-|
[ Dodano: 2014-11-10, 19:00 ]
Wymieniłem pompę wody bo zaczęła grzechotać i miała bicia na łożysku.
[ Dodano: 2014-11-17, 19:00 ]
Coraz chłodniej na zewnątrz, przeszedłem już na zimowy setup. Odświeżone rial'e.
Dzięki za wskazówki. Sprawdzę czy hamulce grzeją się podobnie po zwykłej jeździe. Na tych sprężynach i amortyzatorach zrobiłem z 1000km i nie zauważyłem problemu ze ściąganiem. Po wymianie zawieszenia prowadzenie nie wróciło do poprzedniego stanu.
Zastanawiam się czy ma wpływ na ustawianie geometrii obniżone auto, a nastawy kątów brane są z serii.
Ewentualnie czy podczas wymiany tych elementów przy wybijaniu nie przesunęły się sanki. Sam nie wiem czy to realne
Wiem jedno. Jeździł przed wymianą prosto.
Dziś podjadę do innego gościa, żeby spojrzał na temat.
Geometria ogarnięta. Sam automat do ustawiania nie wystarczy bez człowieka, który ogarnia temat. Auto jeździ w końcu poprawnie.
Z cyklu przywracania do porządku w aucie wleciała nowa krańcówka maski.
oraz oryginalny gadgecik audi, światełko pod maską na zbliżającą się zimę
[ Dodano: 2014-08-28, 10:05 ]
Wczoraj wpadł zestaw -40 na tył. Sprężyny weitec i amory mts.
Efekt:
[ Dodano: 2014-09-04, 12:05 ]
Fotki z One Love VAG - Unieście:
[ Dodano: 2014-10-07, 11:35 ]
Dałem ciała. Zostawiłem auto na 1,5 tygodnia na postojówkach ;/ Akumulator wypity do końca. Prostownik elektroniczny nawet nie podejmował walki z ładowaniem bo nie wykrywał napięcia.
Ładuje już drugi dzień małym prądem, ciekawe czy coś z niego jeszcze będzie. Echh :-|
[ Dodano: 2014-11-10, 19:00 ]
Wymieniłem pompę wody bo zaczęła grzechotać i miała bicia na łożysku.
[ Dodano: 2014-11-17, 19:00 ]
Coraz chłodniej na zewnątrz, przeszedłem już na zimowy setup. Odświeżone rial'e.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2015, 23:43 przez dyras, łącznie zmieniany 1 raz.
Zdarza się a czy sygnalizacja włączonych świateł nie działa czy co ? Po wyciągnięciu kluczyków powinno byc słychać piszczenie. Masz zadbane Audi i co było z tą geometrią ?dyras pisze: [ Dodano: 2014-10-07, 11:35 ]
Dałem ciała. Zostawiłem auto na 1,5 tygodnia na postojówkach ;/ Akumulator wypity do końca. Prostownik elektroniczny nawet nie podejmował walki z ładowaniem bo nie wykrywał napięcia.
Ładuje już drugi dzień małym prądem, ciekawe czy coś z niego jeszcze będzie. Echh :-|
Sygnalizacja zostawionych postojówek działa, jakoś to przeoczyłemKORU pisze: Zdarza się a czy sygnalizacja włączonych świateł nie działa czy co ? Po wyciągnięciu kluczyków powinno byc słychać piszczenie. Masz zadbane Audi i co było z tą geometrią ?
Dawno nie aktualizowałem swojego pamiętnika z grzebania przy aucie:)
Do audi wpadł zregenerowany stop:
Wymieniłem poduszki amortyzatorów. Zdecydowałem się na oryginały Boge z aso. Na zdjęciu porównanie nowych i 16'to letnich
Porezałem trochę przy audio. Seryjny sub dawał radę tylko przy zamkniętym dachu i lekkim graniu, przy otwartym w ogóle go nie było czuć. Założenie było takie, by upchnąć audio w zakamarki, by wzmacniacze i suby nie zajmowały miejsca w bagażniku.
Zdecydowałem się na zabudowania tunelu na narty. Wszedł tam 8'' dwucewkowy Stx, który lubi małe litraże zamknięte. Na przód wstawiłem udimension elcoax4, grają z wyciętym dołem. Wzmak udało się wcisnąć na styk między koło a podłogę. Wiązki poleciały w seryjnych tunelach.
Oryginalne dywaniki wyprane poszły w odstawkę na specjalne wyjazdy, na co dzień audi dostała nowe na wymiar.
Przygotowany drążek panharda z regulacją. Pozostaje tylko wcisnąć tuleje i zamontować w kebabie.
Nowa blenda czeka na założenie:
Poszedłem za ciosem, nie mogłem się powstrzymać i kupiłem drugie audi
Zdecydowanie lepiej niż seria. Wiadomo, że dzielnicy tym zestawem nie nagłośnię:) Mogę sobie teraz pozwolić na rozkręcenie głośności bez trzasków z kokpitu i pierdzenia suba. W zasadzie mam teraz 2 + 1. Wszystko napędzane wzmacniaczem Blaupunkt GTA 750. Przody są podłączone pod wzmaka z filtracją dolnej częstotliwości, bass dobrze uzupełnia woofer. Tyły zostawiłem seryjne, ale ustawiłem je by grały zdecydowanie ciszej niż front. Jestem zadowolony z efektu.audki pisze:I jak to teraz gra??
Szukałem, samych plastików po allegro, ale nie było. Ewentualnie chcieli sprzedawać z całą klapą, bo przy odklejaniu przeważnie pęka plastik. Kiedyś trafiłem za 250pln, ale wolałem w coś innego wrzucić do audi niż w kawałek czerwonego plastiku.quick pisze:dyras, nie lepiej było kupić nowego plastiku? Ile zapłaciłeś za używkę?
Zobaczymy jak długo efekt oklejenia się utrzyma. Na razie wygląda to dobrze.