Audi Cabriolet czyli SKS po raz drugi :-)
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Audi Cabriolet czyli SKS po raz drugi :-)
Siema ponownie.
Po epizodzie z A4 B5 2,8 30VQ miałem smaka aby znów wrócić do Coupe 8B. Ośka czy Quattro nie były wyznacznikiem. Były tylko dwa. Zadbana i z odpowiednim silnikiem - R5 lub V6. W PL niestety nic w moim budżecie (18k) i odpowiadającemu moim standardom nie ma.
W między czasie zacząłem się przyglądać kabrioletom. I tu znów wyznacznikiem był silnik (tylko AAH) oraz ogólny stan auta. Przypadkiem natrafiłem na dwa ogłoszenia w swojej okolicy. 7km i 52km. Wybrałem się po tą dalszą z racji, iż to polift z 1999 roku.
Po wstępnym obejrzeniu, obadaniu wszelkich znanych mi punktów pojechałem po kasiorkę i zakupiłem takie oto Cabrio:
Oczywiście zdjęcia po przyprowadzeniu do domu i wstępnym umyciu. A co tam jest pod spodem?
Audi Cabriolet z 12 lipca 1999r
2,8 12V 174KM AAH ze skrzynią manualną
Przebieg: 198900km (po aucie wygląda na prawdziwy)
Kolor: LZ5K Azure Blue Pearl Effect (do listopada 1998 jako Santorin Blau Perleffekt)
Wnętrze: Onyx
Wyposażenie:
- klimatyzacja manualna z filtrem kabinowym
- elektryczne szyby x4
- hydraulicznie składany dach
- podgrzewane elektryczne lusterka
- ogrzewana (nawiew) tylna szyba
- tunel na narty
- subwoofer + zmieniarka + radio Delta
- pakiet komfort z domykaniem szyb
- podgrzewane skórzane fotele półkubły
- 4x Airbag
- centralny zamek z alarmem + kluczyki scyzoryk OEM
- podgrzewane spryskiwacze szyb
- lampy soczewkowe
- windshot
- fabrycznie był też hardtop ale ktoś po drodze shandlował
- wnętrze skórzane z dodatkami alkanatry
- komputer pokładowy ACBC
- wyświetlacz temperatury na zewnątrz
- tempomat
- koła 7Jx16 8-spoke OEM
- trójramienna poduszka kierownicy (niby na styl S4 B5)
- ABS z EDL
- zawieszenie KONI Sport (set)
Pierwsze kilka dni i już wiedziałem co mnie czeka:
- wymiana szyby dachu (plan na zimę 2017/2018)
- zakonserwowanie dachu (zrobione)
- wymiana poszycia klapy bagażnika dachu (plan na zimę 2017/2018)
- wymiana oleju, filtrów, płynów, etc (zrobione)
- modernizacja układu wydechowego (już ktoś był i pozbył się kata więc wpadnie prawdopodobnie kwasówka tak jak miałem w Coupe)
- odświeżenie lakieru (auto miało malowane dwa elementy więc trzeba wyrównać) - (zrobione)
- zakonserwowanie wnętrza (skóry foteli) (plan na zimę 2017/2018)
- naprawa licznika bo nie zliczał km - (zrobione)
Co do modernizacji to nie planuje dziwactw. Jedynie zmiana koła na 17tkę oraz układ wydechowy z kwasówki. Jeśli auto mi się spodoba na tyle, aby inwestować jak w Coupe czy S6 to może w końcu dopnę temat kompresora w AAH.
Kila fotek z naprawy licznika. Wyczyszczenie i przesmarowanie trybów + reanimacja silniczka do zliczania km oraz wymiana podświetlenia (spalone żarówki) w liczniku oraz zegarach dodatkowych.
Przed zlotem Audi Klub Polska w Toruniu samochód trafił na profesjonalne mycie, dopieszczenie i zabezpieczenie. Celem było usunięcie hologramów oraz śladów polerki przez poprzednika.
Dodatkowo zdjęcie oznaczeń z klapy, wypolerowanie wyblakniętego światła stop.
Krótka sesja przy MotoSpa w Gdańsku, gdzie auto odzyskało młodość. Polecam wszystkim tym, którzy nie wierzą że można wyciągnąć blask z auta nawet jak ma 20 lat.
Oraz kilka luźnych fotek
Pod koniec października auto trafia do garażu gdzie przezimuje oraz w międzyczasie dokonam zaplanowanych napraw.
Stay tuned!
Po epizodzie z A4 B5 2,8 30VQ miałem smaka aby znów wrócić do Coupe 8B. Ośka czy Quattro nie były wyznacznikiem. Były tylko dwa. Zadbana i z odpowiednim silnikiem - R5 lub V6. W PL niestety nic w moim budżecie (18k) i odpowiadającemu moim standardom nie ma.
W między czasie zacząłem się przyglądać kabrioletom. I tu znów wyznacznikiem był silnik (tylko AAH) oraz ogólny stan auta. Przypadkiem natrafiłem na dwa ogłoszenia w swojej okolicy. 7km i 52km. Wybrałem się po tą dalszą z racji, iż to polift z 1999 roku.
Po wstępnym obejrzeniu, obadaniu wszelkich znanych mi punktów pojechałem po kasiorkę i zakupiłem takie oto Cabrio:
Oczywiście zdjęcia po przyprowadzeniu do domu i wstępnym umyciu. A co tam jest pod spodem?
Audi Cabriolet z 12 lipca 1999r
2,8 12V 174KM AAH ze skrzynią manualną
Przebieg: 198900km (po aucie wygląda na prawdziwy)
Kolor: LZ5K Azure Blue Pearl Effect (do listopada 1998 jako Santorin Blau Perleffekt)
Wnętrze: Onyx
Wyposażenie:
- klimatyzacja manualna z filtrem kabinowym
- elektryczne szyby x4
- hydraulicznie składany dach
- podgrzewane elektryczne lusterka
- ogrzewana (nawiew) tylna szyba
- tunel na narty
- subwoofer + zmieniarka + radio Delta
- pakiet komfort z domykaniem szyb
- podgrzewane skórzane fotele półkubły
- 4x Airbag
- centralny zamek z alarmem + kluczyki scyzoryk OEM
- podgrzewane spryskiwacze szyb
- lampy soczewkowe
- windshot
- fabrycznie był też hardtop ale ktoś po drodze shandlował
- wnętrze skórzane z dodatkami alkanatry
- komputer pokładowy ACBC
- wyświetlacz temperatury na zewnątrz
- tempomat
- koła 7Jx16 8-spoke OEM
- trójramienna poduszka kierownicy (niby na styl S4 B5)
- ABS z EDL
- zawieszenie KONI Sport (set)
Pierwsze kilka dni i już wiedziałem co mnie czeka:
- wymiana szyby dachu (plan na zimę 2017/2018)
- zakonserwowanie dachu (zrobione)
- wymiana poszycia klapy bagażnika dachu (plan na zimę 2017/2018)
- wymiana oleju, filtrów, płynów, etc (zrobione)
- modernizacja układu wydechowego (już ktoś był i pozbył się kata więc wpadnie prawdopodobnie kwasówka tak jak miałem w Coupe)
- odświeżenie lakieru (auto miało malowane dwa elementy więc trzeba wyrównać) - (zrobione)
- zakonserwowanie wnętrza (skóry foteli) (plan na zimę 2017/2018)
- naprawa licznika bo nie zliczał km - (zrobione)
Co do modernizacji to nie planuje dziwactw. Jedynie zmiana koła na 17tkę oraz układ wydechowy z kwasówki. Jeśli auto mi się spodoba na tyle, aby inwestować jak w Coupe czy S6 to może w końcu dopnę temat kompresora w AAH.
Kila fotek z naprawy licznika. Wyczyszczenie i przesmarowanie trybów + reanimacja silniczka do zliczania km oraz wymiana podświetlenia (spalone żarówki) w liczniku oraz zegarach dodatkowych.
Przed zlotem Audi Klub Polska w Toruniu samochód trafił na profesjonalne mycie, dopieszczenie i zabezpieczenie. Celem było usunięcie hologramów oraz śladów polerki przez poprzednika.
Dodatkowo zdjęcie oznaczeń z klapy, wypolerowanie wyblakniętego światła stop.
Krótka sesja przy MotoSpa w Gdańsku, gdzie auto odzyskało młodość. Polecam wszystkim tym, którzy nie wierzą że można wyciągnąć blask z auta nawet jak ma 20 lat.
Oraz kilka luźnych fotek
Pod koniec października auto trafia do garażu gdzie przezimuje oraz w międzyczasie dokonam zaplanowanych napraw.
Stay tuned!
Ostatnio zmieniony 26 lis 2017, 19:22 przez bloku, łącznie zmieniany 1 raz.
- michaelsoltys
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 24 wrz 2017, 17:42
- Lokalizacja: Olsztyn
gratuluję zakupu cabrio to jest coś więcej niz samochód... prawie motocykl a jakby samochód hihihi. Idealne dla koneserów marki lub ludzi znudzonych życiem Wrażenie niedostepne dla ludzi z zamkniętych puszek... Kupiłeś najlepszy rocznik, najlepszy motor w cabrio... a jak ci się znudzi albo mocy zbraknie to masz idealnie prostą drogę aby zamontować 2,7 bit... Jakbys potrzebował takiego motoru to daj znać freeeeeedom
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Podziękował. Nadal jednak serce jest przy Coupe. Ale jak ktoś nie spróbuje to nie wie czy jest coś dobre cyz nie. Więc próbuje...
Póki co auto już zimuje. Dosłownie pod kocem + dedykowany pokrowiec + plandeka. Aku wyjęte, licznik też bo przez zimę muszę przelutować ponownie płytkę drukowaną. Mam nadzieję, że nie zmarznie i nie będzie problemów na wiosnę
[ Dodano: 2017-10-30, 19:23 ]
Cabrio zimuje ale ja nie. Po tym jak przelutowałem cały licznik, odświeżyłem wszystkie miejsca lutu postanowiłem trochę pogrzebać w przednich lampach. Chciałem sprawdzić ich stan. Ktoś już tam był ale bałaganu nie narobił. Jedyne uszkodzenia jakie znalazłem:
• prawa lampa ma uszkodzone zębatki od regulacji (górna więc można ustawić dolną)
• lewa lampa ma uszkodzoną zębatkę regulacji kąta oraz brak zębatek wysokości więc został sam "kikut" - tu szukam pomysłu jak to ugryźć? Jakieś pomysły aby nie wymieniać?
Poza tym tylko kurz...który udało mi się usunąć. Odbłyśniki całe, nie są wypalone więc nawet tego nie ruszam.
Prawa przed demontażem:
Po rozebraniu:
Tak wygląda po zabiegu odkurzenia:
Po lewej prawa lampa po a po prawej lewa lampa przed:
Jak widać jest różnica w soczewce. Szkła niestety mocno obtłuczone więc kiedyś trzeba będzie zmienić na nowe. Póki co lampy poskładane i czekają na chwilę wolnego aby obudowy i ramki wyczyścić na glanc.
Póki co auto już zimuje. Dosłownie pod kocem + dedykowany pokrowiec + plandeka. Aku wyjęte, licznik też bo przez zimę muszę przelutować ponownie płytkę drukowaną. Mam nadzieję, że nie zmarznie i nie będzie problemów na wiosnę
[ Dodano: 2017-10-30, 19:23 ]
Cabrio zimuje ale ja nie. Po tym jak przelutowałem cały licznik, odświeżyłem wszystkie miejsca lutu postanowiłem trochę pogrzebać w przednich lampach. Chciałem sprawdzić ich stan. Ktoś już tam był ale bałaganu nie narobił. Jedyne uszkodzenia jakie znalazłem:
• prawa lampa ma uszkodzone zębatki od regulacji (górna więc można ustawić dolną)
• lewa lampa ma uszkodzoną zębatkę regulacji kąta oraz brak zębatek wysokości więc został sam "kikut" - tu szukam pomysłu jak to ugryźć? Jakieś pomysły aby nie wymieniać?
Poza tym tylko kurz...który udało mi się usunąć. Odbłyśniki całe, nie są wypalone więc nawet tego nie ruszam.
Prawa przed demontażem:
Po rozebraniu:
Tak wygląda po zabiegu odkurzenia:
Po lewej prawa lampa po a po prawej lewa lampa przed:
Jak widać jest różnica w soczewce. Szkła niestety mocno obtłuczone więc kiedyś trzeba będzie zmienić na nowe. Póki co lampy poskładane i czekają na chwilę wolnego aby obudowy i ramki wyczyścić na glanc.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Uszyty specjalnie z tkaniny akrylowej od środka wyłożone strzyżą tekstylną 1,8mm. Koszt samego materiału ok. 200 PLN.
[ Dodano: 2018-01-17, 19:09 ]
Mały update. Jako, ze sezon przedwcześnie zakończyłem to mam plan szybciej rozpocząć. Ale póki co mała zmiana obuwia. OEMowe 16tki trafią do naszego klubowego kolegi, właściciela tzw. "krowy". W ich miejsce trafią 17tki PLATIN P 58, które wzorem są mi prawie najbliższe. Po Keskinach KT1 ten wzór (a raczej ten styl) najbardziej mi pasuje do Coupe czy Cabrio. Na wiosnę zobaczymy jak się ładnie ułożą. Powinno być lepiej gdyż ET zmienia się z 37 na 25 oraz sama felga z 7 na 7,5
[ Dodano: 2018-01-17, 19:09 ]
Mały update. Jako, ze sezon przedwcześnie zakończyłem to mam plan szybciej rozpocząć. Ale póki co mała zmiana obuwia. OEMowe 16tki trafią do naszego klubowego kolegi, właściciela tzw. "krowy". W ich miejsce trafią 17tki PLATIN P 58, które wzorem są mi prawie najbliższe. Po Keskinach KT1 ten wzór (a raczej ten styl) najbardziej mi pasuje do Coupe czy Cabrio. Na wiosnę zobaczymy jak się ładnie ułożą. Powinno być lepiej gdyż ET zmienia się z 37 na 25 oraz sama felga z 7 na 7,5
Tak pokrywa klapy dachu - materiał wychodził spod chromu. To na pewno jest ta, bo właściciel nie zmienił nawet ramek pod tablice. Miał ją doprowadzić do ideału, ale jak widać długo się nie nacieszył. Auto było w fajnym stanie, miało niestety kilka wad, które na tamten czas mnie pokonały - ciekawe czy już zrobione?
Sprzedałem, potem żałowałem. Rok czasu szukałem godnego następcy i znowu mam cabrio.
Właściciel jest z 3m? Może jeszcze je kiedyś zobaczę.
Sprzedałem, potem żałowałem. Rok czasu szukałem godnego następcy i znowu mam cabrio.
Właściciel jest z 3m? Może jeszcze je kiedyś zobaczę.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Nie wiem jakie wady ale to co ja dopatrzyłem to zrobiłem. Poszło do Pruszcza Gd. Niestety miałem okazję kupić od ojca A6 C6 więc taka decyzja a nie inna i trochę jej żałuję bo C6 miałem 12h(!).
Mi udało się podciągnąć lakier, mechanicznie doprowadzona do ładu i składu, przecieki tylnej klapy oraz dachu i to co wyżej opisane.
Michał zrobił szybę, poszycie, odświeżył fotele bo były zacieki....nie wiem od czego. Można się umówić na jakiegoś spota. Ja jak i następca z miłą chęcią. Zresztą pewno i tak przyjedzie kilka osób w tym kilka moich byłych aut bo większość zostaje w "rodzinie"
Mi udało się podciągnąć lakier, mechanicznie doprowadzona do ładu i składu, przecieki tylnej klapy oraz dachu i to co wyżej opisane.
Michał zrobił szybę, poszycie, odświeżył fotele bo były zacieki....nie wiem od czego. Można się umówić na jakiegoś spota. Ja jak i następca z miłą chęcią. Zresztą pewno i tak przyjedzie kilka osób w tym kilka moich byłych aut bo większość zostaje w "rodzinie"
Po jeździe z otwartym dachem ubrania strasznie śmierdziały spalinami. Zmieniałem tłumik tył i kolega zmienił mi kodowanie sterownika chyba na RPA. Trochę pomogło, ale nadal nie było dobrze. Potem okazało się, że palił sporo oleju choć nie dymił. Z drobnych spraw to licznik km nie zliczał bo handlarz cyferki sobie przestawiał. Mimo wszystko jeżeli miałbym go dzisiaj to już bym nie sprzedawał - teraz mam już sporo części zapasowych do cabrio i do 80 w ogóle
Spota chętnie. Co prawda moje cabrio jest w tej chwili rozebrane, ale mam inne sztuki ccco.
Kiedyś nawet próbowaliśmy się umówić na spota na forum audi klubu jak oboje mieliśmy S6 - ja swojego ciągle mam więc czekam na sygnał.
Spota chętnie. Co prawda moje cabrio jest w tej chwili rozebrane, ale mam inne sztuki ccco.
Kiedyś nawet próbowaliśmy się umówić na spota na forum audi klubu jak oboje mieliśmy S6 - ja swojego ciągle mam więc czekam na sygnał.