[Audi Coupe B4 Quattro AAH] by szymsik
[Audi Coupe B4 Quattro AAH] by szymsik
Witam serdecznie
W końcu znalazłem troszkę czasu i mobilizacji do założenia tematu
Tak więc moje wymarzone Coupe Quattro zakupiłem 21 Marca od szanownego pana Bloka , trochę na wariackich papierach trochę nocą Autko przez poprzedniego właściciela , wiadomo dopieszczone , wyniuchane , wycyckane , więc trzeba to kontynuować Poprzednie B3 miałem 7 lat , zobaczymy ile z Coupetą wytrzymam. Auto ma służyć do użytku codziennego , jakichś mega planów na mody jak na razie nie mam , zobaczymy co życie pokaże , jak na razie cały czas je poznaje i podchodzę do niego z respektem , oczywiście nie mogę doczekać się zimy :mrgreen:
A więc :
Audi Coupe 8B Quattro 2.8 AAH
Rocznik 1991 modelowo 1992
Kolor: LZ5U indigo perleffekt
Wyposażenie od fabryki :
-Elektryczne szyby
-Elektryczne lusterka (podgrzewane)
-ABS
-Wspomaganie kierownicy
-Centralny zamek
-Podgrzewane przednie fotele
-Quattro
Wyposażenie od poprzednich właścicieli :
-Klimatyzacja manualna
-Reflektory soczewkowe
-Zderzak S2
-Instalacja LPG STAG 300
-Nowe fotele kubełkowe (nie grzane)
-Wydech ze stali nierdzewnej
-Odnowiona tapicerka w tym podsufitka
Kilka fotek :
Co zbroiłem do tej pory :
- Walka z wodą(potopem)
To co widać na powyższych zdjęciach na szczęście jest już przeszłością , woda dostawała się 3 drogami :
Pierwsza - Uszczelnienie linki otwierania maski
Druga - Mała dziurka w narożniku uszczelki gdzie przylega szyba
Trzecia - brak gumki w górnym rogu drzwi
Linka została uszczelniona co widać na zdjęciu , uszczelka została naciągnięta i podklejona klejem do szyb , niestety po tym zabiegu przy myciu szlaufem lub karcherem dostaje się woda w samym górnym rogu gdzie szyba przylega do uszczelki , chociaż tyle że przy deszczu nie leci , a gumka w drzwiach zakupiona używana i zdaje egzamin , wczoraj doszła paczka od Des-a z nowymi gumami do prawych i lewych drzwi i przednia gumka lewych z Audi Tradition :mrgreen:
Po tym wszystkim okazuje się że woda dostaje się jeszcze gdzieś w okolicach lusterka od strony kierowcy ... na szczęście nie dużo , ale się dostaje :evil: , mam nadzieje że sprawę załatwi gumka przednia...
Korzystając z okazji rozpatroszenia wnętrza auta przy lekkiej telefonicznej pomocy Bloka usunąłem małego rudego z pod fotela kierowcy i zabezpieczyłem podkładem , kabelki dostały nową izolację bo stara się rozpadała , oczywiście wszystko zostało dokłądnie wysuszone
- Zakupione i założone sprężynki od S2 , bo poprzednie nie nadawało się do jazdy po Wrocławiu ale średnio mi się to podoba myślałem że -20mm będzie siedział troszkę niżej ... na razie jeżdżę , może mi się opatrzy
- Częściowa reanimacja klimy , regeneracja aluminiowego przewodu między osuszaczem a kompresorem ponieważ był pognity i dziurawy plus wymiana filtra kabinowego ,ponieważ wyskoczył inny problem finansowo nie dałem rady w tym miesiącu zrobić wszystkiego a dodatkowo jest to stara klima więc potrzeba czynnika R12 = Drożeeej
- Wymiana osłony przegubu przedniego prawego zewnętrznego
- Wymiana uszczelki pokrywy zaworów po stronie pasażera
- Uszczelnienie zaślepki(?) nad obok , wlewu oleju do skrzyni
- Wymiana czujnika położenia wału
Po za tym zakupiłem relingi na dach dedykowane do Audi Coupe , stały ostatnio na czerwonej Coupecie B3 na allegro , może ktoś widział , stan idealny :mrgreen:
A do sprzedania mam relingi dedykowane do sedana na pewno B3 nie wiem czy do B4 podejdą , niestety w ogłoszeniu było że do Coupe okazało się innaczej , chętni na piv
Plany :
- Dokończyć klimę
- Wygrać walkę z wodą
- Wymienić zawias drzwi od strony pasażera (paczka od Duo leci gdzieś )
- Usunąć pojedyncze stukanie przy ruszaniu lub skręcaniu gdzieś z przodu , denerwujące (może ktoś ma miał coś podobnego? )
- Jak finanse pozwolą przełożyć zbiornik LPG w koło
- Dopieszczać szczegóły
- Dbać bieżąco o autko
11.11.2014 Tak więc w połowie Października zaliczyłem dużą lekcję pokory , tak to jest jak laik bierze się za upalanie Quattro ... Na szczęście nie stało się nic strasznego , opony do kosza(już slicki) i felgi do prostowania :evil: . Swoją drogą to szacun dla auta że naprawdę nic poważnego się nie stało ...
Po przygodzie z krawężnikiem :
Wymiana końcówek drążków kierowniczych(Delphi) + dwie nowe śruby rzymskie
Sprawdzenie kątów i geometrii zawieszenia + zbieżność
A tak po za tym :
Wymiana oleju na Liqui Moly 10w40 MoS2 Leichtlauf z dodatkiem dwusiarczku molibdenu
Wizyta u gazownika - wymiana filtrów i przegląd instalacji
Naprawa rozrusznika - wymiana elekromagnesu
Przy okazji ściągania rozrusznika wyciągnięty został alternator gdzie wymieniono bieżnie , łożysko oraz wymieniona została rolka napinacza paska
Wymiana świec zapłonowych na NGK - Przy wyciąganiu świecy z pierwszego cylindra po lewej str. wyszła z tulejką.
Wymiana przewodów zapłonowych na BERU
Ponowna wizyta u gazownika na regulację
Zeszlifowanie z progów starej konserwacji i nałożenie nowej bo już była szara i obrzydliwa :mrgreen:
Przed
Po
W między czasie wydłużony został dolot z kwasówki który zrobił mi mój niezwykle uzdolniony tata
Wygląda dość efektownie 8-)
Na zimę trzeba zrobić aluski... , na Grudzień jest plan na nowe lepsze wtryski gazu.
I foto z dzisiaj :
To po lewej autko weekendowe a to po prawej w oddali to do użytku codziennego
Luty 2015
Wymiana przedniego prawego łożyska w kole SKF
Wymiana Lewej poduszki silnika
Wymiana reflektorów na prawie nowe po stłuczce
Na pokład wleciała nowa półka tylna bez dziur po głośnikach :mrgreen:
Marzec 2015
Uszczelnienie tylnych lamp
Kwiecień 2015
Nowy akumulator 72 Ah
W końcu znalazłem troszkę czasu i mobilizacji do założenia tematu
Tak więc moje wymarzone Coupe Quattro zakupiłem 21 Marca od szanownego pana Bloka , trochę na wariackich papierach trochę nocą Autko przez poprzedniego właściciela , wiadomo dopieszczone , wyniuchane , wycyckane , więc trzeba to kontynuować Poprzednie B3 miałem 7 lat , zobaczymy ile z Coupetą wytrzymam. Auto ma służyć do użytku codziennego , jakichś mega planów na mody jak na razie nie mam , zobaczymy co życie pokaże , jak na razie cały czas je poznaje i podchodzę do niego z respektem , oczywiście nie mogę doczekać się zimy :mrgreen:
A więc :
Audi Coupe 8B Quattro 2.8 AAH
Rocznik 1991 modelowo 1992
Kolor: LZ5U indigo perleffekt
Wyposażenie od fabryki :
-Elektryczne szyby
-Elektryczne lusterka (podgrzewane)
-ABS
-Wspomaganie kierownicy
-Centralny zamek
-Podgrzewane przednie fotele
-Quattro
Wyposażenie od poprzednich właścicieli :
-Klimatyzacja manualna
-Reflektory soczewkowe
-Zderzak S2
-Instalacja LPG STAG 300
-Nowe fotele kubełkowe (nie grzane)
-Wydech ze stali nierdzewnej
-Odnowiona tapicerka w tym podsufitka
Kilka fotek :
Co zbroiłem do tej pory :
- Walka z wodą(potopem)
To co widać na powyższych zdjęciach na szczęście jest już przeszłością , woda dostawała się 3 drogami :
Pierwsza - Uszczelnienie linki otwierania maski
Druga - Mała dziurka w narożniku uszczelki gdzie przylega szyba
Trzecia - brak gumki w górnym rogu drzwi
Linka została uszczelniona co widać na zdjęciu , uszczelka została naciągnięta i podklejona klejem do szyb , niestety po tym zabiegu przy myciu szlaufem lub karcherem dostaje się woda w samym górnym rogu gdzie szyba przylega do uszczelki , chociaż tyle że przy deszczu nie leci , a gumka w drzwiach zakupiona używana i zdaje egzamin , wczoraj doszła paczka od Des-a z nowymi gumami do prawych i lewych drzwi i przednia gumka lewych z Audi Tradition :mrgreen:
Po tym wszystkim okazuje się że woda dostaje się jeszcze gdzieś w okolicach lusterka od strony kierowcy ... na szczęście nie dużo , ale się dostaje :evil: , mam nadzieje że sprawę załatwi gumka przednia...
Korzystając z okazji rozpatroszenia wnętrza auta przy lekkiej telefonicznej pomocy Bloka usunąłem małego rudego z pod fotela kierowcy i zabezpieczyłem podkładem , kabelki dostały nową izolację bo stara się rozpadała , oczywiście wszystko zostało dokłądnie wysuszone
- Zakupione i założone sprężynki od S2 , bo poprzednie nie nadawało się do jazdy po Wrocławiu ale średnio mi się to podoba myślałem że -20mm będzie siedział troszkę niżej ... na razie jeżdżę , może mi się opatrzy
- Częściowa reanimacja klimy , regeneracja aluminiowego przewodu między osuszaczem a kompresorem ponieważ był pognity i dziurawy plus wymiana filtra kabinowego ,ponieważ wyskoczył inny problem finansowo nie dałem rady w tym miesiącu zrobić wszystkiego a dodatkowo jest to stara klima więc potrzeba czynnika R12 = Drożeeej
- Wymiana osłony przegubu przedniego prawego zewnętrznego
- Wymiana uszczelki pokrywy zaworów po stronie pasażera
- Uszczelnienie zaślepki(?) nad obok , wlewu oleju do skrzyni
- Wymiana czujnika położenia wału
Po za tym zakupiłem relingi na dach dedykowane do Audi Coupe , stały ostatnio na czerwonej Coupecie B3 na allegro , może ktoś widział , stan idealny :mrgreen:
A do sprzedania mam relingi dedykowane do sedana na pewno B3 nie wiem czy do B4 podejdą , niestety w ogłoszeniu było że do Coupe okazało się innaczej , chętni na piv
Plany :
- Dokończyć klimę
- Wygrać walkę z wodą
- Wymienić zawias drzwi od strony pasażera (paczka od Duo leci gdzieś )
- Usunąć pojedyncze stukanie przy ruszaniu lub skręcaniu gdzieś z przodu , denerwujące (może ktoś ma miał coś podobnego? )
- Jak finanse pozwolą przełożyć zbiornik LPG w koło
- Dopieszczać szczegóły
- Dbać bieżąco o autko
11.11.2014 Tak więc w połowie Października zaliczyłem dużą lekcję pokory , tak to jest jak laik bierze się za upalanie Quattro ... Na szczęście nie stało się nic strasznego , opony do kosza(już slicki) i felgi do prostowania :evil: . Swoją drogą to szacun dla auta że naprawdę nic poważnego się nie stało ...
Po przygodzie z krawężnikiem :
Wymiana końcówek drążków kierowniczych(Delphi) + dwie nowe śruby rzymskie
Sprawdzenie kątów i geometrii zawieszenia + zbieżność
A tak po za tym :
Wymiana oleju na Liqui Moly 10w40 MoS2 Leichtlauf z dodatkiem dwusiarczku molibdenu
Wizyta u gazownika - wymiana filtrów i przegląd instalacji
Naprawa rozrusznika - wymiana elekromagnesu
Przy okazji ściągania rozrusznika wyciągnięty został alternator gdzie wymieniono bieżnie , łożysko oraz wymieniona została rolka napinacza paska
Wymiana świec zapłonowych na NGK - Przy wyciąganiu świecy z pierwszego cylindra po lewej str. wyszła z tulejką.
Wymiana przewodów zapłonowych na BERU
Ponowna wizyta u gazownika na regulację
Zeszlifowanie z progów starej konserwacji i nałożenie nowej bo już była szara i obrzydliwa :mrgreen:
Przed
Po
W między czasie wydłużony został dolot z kwasówki który zrobił mi mój niezwykle uzdolniony tata
Wygląda dość efektownie 8-)
Na zimę trzeba zrobić aluski... , na Grudzień jest plan na nowe lepsze wtryski gazu.
I foto z dzisiaj :
To po lewej autko weekendowe a to po prawej w oddali to do użytku codziennego
Luty 2015
Wymiana przedniego prawego łożyska w kole SKF
Wymiana Lewej poduszki silnika
Wymiana reflektorów na prawie nowe po stłuczce
Na pokład wleciała nowa półka tylna bez dziur po głośnikach :mrgreen:
Marzec 2015
Uszczelnienie tylnych lamp
Kwiecień 2015
Nowy akumulator 72 Ah
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2015, 22:32 przez szymsik, łącznie zmieniany 5 razy.
kolejne AAH quattrona dolnośląskim...moze sięj akieś zimowisko w końcu zrobi.
tez mi cos strzelało przy ruszaniumyslalem ze poduchy pod silnikiem ale wygladaly dobre, a przy wymianie silnika okazalo sie ze jednak dwie byly walniete.
co z klimą rzeźbisz? jak cos to mam swap do kabiny na climatronik..zreszta butla w koło i inne czesci do V6 tez sie znajdą
tez mi cos strzelało przy ruszaniumyslalem ze poduchy pod silnikiem ale wygladaly dobre, a przy wymianie silnika okazalo sie ze jednak dwie byly walniete.
co z klimą rzeźbisz? jak cos to mam swap do kabiny na climatronik..zreszta butla w koło i inne czesci do V6 tez sie znajdą
Z miłą chęcią na zimowisko się piszę , sprawdzimy i poduszki w takim razieRychu82 pisze:kolejne AAH quattrona dolnośląskim...moze sięj akieś zimowisko w końcu zrobi.
tez mi cos strzelało przy ruszaniumyslalem ze poduchy pod silnikiem ale wygladaly dobre, a przy wymianie silnika okazalo sie ze jednak dwie byly walniete.
co z klimą rzeźbisz? jak cos to mam swap do kabiny na climatronik..zreszta butla w koło i inne czesci do V6 tez sie znajdą
Klimę reanimuję jeszcze muszę sprawdzić szczelność wyczyścić układ i nabić jak będzie szczelna , climatronik piękna sprawa ale chyba za dużo zabawy Co do butli to musi być specjalna pionowa 8-)
Dzięki , będę się starał :mrgreen: , a co do sprężyn to dostałem ale to były zwykłe nie -20 , mam pytanko do ciebie co do tych relingów , te zaślepki pod mocowanie się wyciąga czy wciska ? bo słyszałem różne wersje , pozdrUFOtm pisze: gratki, aby do przodu i trzymaj ja w dobrej formie... sprezynki standartowe miales na setupie zimowym... czy nie dostales w dodatku do auta ?
Re: [Audi Coupe B4 Quattro AAH] by szymsik
Czyżby ubytki oleju były ? W hurtowni pytałem się o ten wynalazek i powiedzieli ze dwusiarczek molibdenu uszczelnia silnik. Polecany szczególnie do starszych samochodów. Instalacja LPG na pokładzie niestety generuje większą temperaturę spalania. Dobry olej to podstawa eksploatacji. Z takim dolotem dzwięk silnika pewnie uległ zmianie. Widać że dbasz o auto. Pokaz fotki wnętrza.szymsik pisze:A tak po za tym :
Wymiana oleju na Liqui Moly 10w40 MoS2 Leichtlauf z dodatkiem dwusiarczku molibdenu...
Jeszcze nie robiłem , zamierzam zabrać je na mikołaja do siebie i tam działać , niestety każda felga coś dostała ale na pozostałych tylko lekko ranty mają wygięcie bez pęknięć...
W Grudniu zamierzam wtryski gazu wymienić , tak więc też nie mały wydatek a po za tym chyba będę musiał poduszkę silnika w ASO kupić Zamiennika nie to że nie ma w Polsce , ale nie ma w Niemczech, Belgii, Holandii, mają jeszcze w Dani sprawdzać bo tam mają ponoć jakieś duże magazyny. Nie mogę tego pojąć ... wszędzie jest w katalogach itp. a fizycznie tego nie ma , prawa jest, lewej nie ma ... nie pojmuję
W Grudniu zamierzam wtryski gazu wymienić , tak więc też nie mały wydatek a po za tym chyba będę musiał poduszkę silnika w ASO kupić Zamiennika nie to że nie ma w Polsce , ale nie ma w Niemczech, Belgii, Holandii, mają jeszcze w Dani sprawdzać bo tam mają ponoć jakieś duże magazyny. Nie mogę tego pojąć ... wszędzie jest w katalogach itp. a fizycznie tego nie ma , prawa jest, lewej nie ma ... nie pojmuję