[Audi Coupe Q] czerwone coupe quattro od orsa_83
Musisz zrknąć w ETKĘ. Na pewno bak był inny między Avantem/Sedanem ale czy ma to wpływ na tłumiki, ich kształt i umiejscowienie, tego nie wiem.Megster pisze:Orientujecie się, czy do Avanta quattro jest taki sam wydech jak do sedana quattro?
Wracając do tematu. W aucie udało się doczyścić komorę silnika:
... i kupić masę gratów:
Na fotkach części z ASO, tj:
uszczelki, śruby, spinki, o-ringi
filtr oleju, zbiornik wyrównawczy
chłodnice Nissensa
przeguby wału Spidana
podpora wału od DeS'a
Bezsprzecznie największą zdobyczą ostatnich tygodni są jednak nowe łapy silnika. Specjalnie dodałem fotki z allegro/ebay'a ... jednym słowem promo:
Ostatnio zmieniony 19 cze 2018, 12:12 przez orsa_83, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak jak Jozeph32 napisał - zamienników brak, a robienie czegoś sztywniejszego, czytaj z poliuretanu, mija się z celem, bo ma być jak najbliżej fabryki.Dziki pisze:fajnie to będzie wszystko działać ale nowe oryginalne poduszki silnika chyba wolałbym zamiennik sztywny...
Dzięki.Jozeph32 pisze:W zamienniku nie dostępne tak samo oryginalne, gratuluję znalezienia podziwiam dbałość o szczegóły oby tak dalej
Mały up w temacie, tj:
silnik rozebrany, wał i wałki tylko do polerki. Na pierwszym cylindrze brak honacji, reszta wygląda co najmniej dobrze. Teraz całość leci do speców od regeneracji.
wszystkie elementy stalowe (jedna łapa, osłony termiczne kolektorów) polecą do ocynku
wszystko co ZnAl'owe (łapy, dekle, karter, miska itp.) do szkiełkowania
blok do czyszczenia i malowania
Fotki z prac i nowych gratów poniżej:
Ostatnio zmieniony 19 cze 2018, 12:13 przez orsa_83, łącznie zmieniany 1 raz.
Się okaże Generalnie zamysłem było cofnięcie jej, póki co mechanicznie, prawie ćwierć wieku (jak to brzmi ) do tyłu.Przemek97 pisze:Grubo, tyle co pracy włożone to tylko pogratulować i podziwiać Prawie że salonówka będzie po skończeniu
Dzięki za dobre słowo :!:
Dzięki serdeczne :!:h/k pisze:Trafiłem na to autko z innego tematu i ani trochę nie żałuję czasu spędzonego na śledzeniu tematu. Przyznam szczerze, że jestem pod mega wrażeniem i mega motywujące jest to, co robisz. Prawdziwa pasja!
Przy okazji mały up w temacie:
Silnik jest już u mnie, kosztowo wyszo dużo mniej niż zakładałem (chociaż to ).
Co zostało zrobione?
mycie i czyszczenie całości
poler wału korbowego
honowanie cylindrów 6x
regenracja głowic x2
planowaie bloku x2
planowanie kolektorów wydechowych
Dotarły też blachy maskujące i osłony kolektórów z cynkowania:
Kolektory odtłuszczpne i pryśnięte farbą wysokotemperaturową. Całość czeka na powrót gratów ze szkiełkowania/malowania proszkowego i będzie można składać.
Rownolegle zjeżdżają nowe fanty, tj:
zestaw sprzęgła LUK
dwumas LUK
pompa wspomagania (regeneracja Delco Remy) i jej koło (ORI)
nowe koło pasowe (Corteco)
pokrywy zaworów (ORI)
listwa wtryskowa (ORI)
rurka bagnetu (ORI)
kierownica powietrza, przewód powietrza, (ORI)
zbiornik płynu wspomagania (ORI)
Ostatnio zmieniony 19 cze 2018, 12:28 przez orsa_83, łącznie zmieniany 1 raz.
PWJozeph32 pisze:Ahhhhh ta dbałość o detale W jakiej kwocie kupiłeś całe sprzęgło z dwumasem? Tak z ciekawości pytam
Jak skończę, a kiedyś to na pewno nastąpi to zapraszamwujo1 pisze:pięknie to będzie chodzić , jak skończysz to muszę wpaść oblukać na żywo
Byłbym zapomniał o kilku rzeczach, tj:
zregenerowanych klapach nawiewu
wymianie nagrzewnicy
zamontowanym zbiorniku i ori wiązce do sprysków lamp
ułożonej ori wiązce do pewnych foteli 8-)
Dzięki wielkie z tego miejsca dla niezawodnego Jugo007 za pomoc.
[ Dodano: 2018-08-27, 01:04 ]
Mały up w temacie:
Układ kierowniczy również doczekał się odnowy, tj:
nowa przekładnia (czytaj: regenrowana przez TRW)
nowy amortyzator skrętu (niby FEBI, a w środku Stablius )
nowe drążki kierownicze MOOG
nowa pompa wspomagania (czytaj: regenerowana przez Delco Remy) prezentowana wcześniej
nowy zbiornik prezentowany wcześniej
Wszystkie węże zostały przepłukane i czekają na włożenie silnika, do którego brakowało kilku gratów, tj:
panewki stopy korbowodu Kolbenschmidt
podkładka oporowa Kolbenschmidt
pierścienie tłokowe Kolbenschmidt
szklanki INA
rolki, pasek rozrządu i pasek wielorowkowy SKF
pompa wody HEPU
Kilka fotek tego co opisane wyżej:
Podczas składania silnika wyszło kilka rzeczy nieplanowanych, np:
brak podkładki między koło zębate wału, a koło pasowe nowego typu
problem z górą kolektora ssącego (uszkodzenie najpierw gwintów w śrubach klapek, a potem zniszczenie przekładek na obu oskach)
napinacz paska wielorowkowego od nowszej wersji, czyli niepasujący w ten typ bloku
itp, itp
Filmik i fotki obrazujące obecny stan plus wybrane smarowidła dla V6stki:
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5486
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko