Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi Coupe Q] czerwone coupe quattro od orsa_83

Prezentacja w/w od 1980 do 1996 lub od 1991 do 2000.
Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

[Audi Coupe Q] czerwone coupe quattro od orsa_83

Post autor: orsa_83 » 25 lut 2017, 14:16

Witam Wszystkich. Po sprzedaży sedana ilość B4'ek w garażu musiała się zgadzać, więc zacząłem poszukiwania Coupe Quattro z AAH pod maską. Poniżej efekt kilku miesięcy szperania:

:arrow: Rok produkcji 11.1992
:arrow: Kod lakieru: LY3H lasserrot
:arrow: Przebieg ~ 144 tyś km
:arrow: Silnik 2.8 AAH
:arrow: Zawieszenie seria -20 mm
:arrow: ABS
:arrow: Board Computer
:arrow: Tempomat
:arrow: Climatronic
:arrow: Elektryczny szyberdach
:arrow: Tapicerka w grubym welurze
:arrow: Drewniane dekory

Zdjęcia po sprowadzeniu z DE do PL

Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek

Na wstępie jak to zwykle bywa wpadł starter pack, tzn:
:arrow: Uszczelnienie silnika w kilku miejscach, tj. miska, dekle, oringi na głowicy
:arrow: Pompa Hepu + rolki/napinacz/paski SKF + uszczelniacz wału korbowego
:arrow: Płukanka Valvoline, potem Olej Valvoline 10W40 + filtr Knecht
:arrow: Filtr powietrza K&N, Filtr paliwa Knecht
:arrow: Swiece NGK, kable zapłonowe Beru
:arrow: Zbiornik wyrównawczy Febi, Termostat Behr + nowy płyn chłodniczy
:arrow: Olej w skrzyni Motul GL4 75W90 i tylnym dyferencjale Ravenol GL5 SAE 90
:arrow: Regeneracja tylnych zacisków (gumki, tłoczki, prowadnice) + nowy płyn hamulcowy ATE SL.6
:arrow: w zwieszeniu luzów brak, więc nie dotykam póki co :-D

Po tych zabiegach wybrałem się na hamownię, żeby zobaczyć ile z tych 174 kuców zostało.

Filmik (takiej dynamiki nie ma nawet w Mission Impossible :P):

Hamownia

I wynik (hamownia MAHA/Dyno project, paliwo BP Ultimate 98) plus do porównania wykres fabryki:

Obrazek Obrazek

Jak na 25 lat i nieznaną mi tolerancję pomiaru jestem mega zadowolony okok

Co do planów ... Lakier jak na 25 lat jest w niezłym stanie ale wymaga dopieszczenia (maska, tylna klapa, lakier na zderzakach, listwa drzwiowa po stronie kierowcy) i co najważniejsze poza kawałkiem prawej tylne ćwiartki jest w oryginale. Dodatkowo do wymiany gąbki w boczkach i podklejenie weluru na nowo, wywalenie radia i wpakowanie ori kaseciaka gammy, wymiana dolnych listew, zamontowanie sprysków, założenie na lato felg Bolero (póki co 7J), blendy US i soczewek. Zbieranina oczywiście już się rozpoczęła:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

c.d.n.
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 574
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 25 lut 2017, 15:23

Kurde, mieć taki egzemplarz :-D Pięknie zachowany .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 lut 2017, 15:51

orsa_83, fiu fiu okok
WRC is for boys.
Group B was for men.

Astronis96

Post autor: Astronis96 » 25 lut 2017, 18:18

Ładna sztuka, oby służyła i się nie psuła! :D okok dokuczacz_

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1933
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 25 lut 2017, 18:26

Wykres prawie książkowy. Ale polecam podjechać na jakąś drogową hamownie. Wypluło ponad serie co się nie zdarza w seryjnym silniku nawet na VPR z Shella. Albo hamownia przekłamała albo silnik był dłubany - zobacz czy nie masz wałków ABT albo sterownik nie był otwierany.

Sama wersja dość fajna i typowa dla pierwszych liftów (91-93). Podoba mi się kolot tapicery - idealnie do czerwonego spasowany.
Było:80 YN,80 AAH,80 YN,Coupe DS,100 AAR,80 DT,90 JS,90Q 7A, CoupeQ NM,CoupeQ AAH,A6Q ASN,S6 AQJ,S6 ANK,80 Avant ABK,A4Q APR,Cabriolet AAH,A8 ABZ
Jest: 80 `94 Ginster Yellow czyli Bee NG

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 25 lut 2017, 19:29

bloku pisze:Wykres prawie książkowy. Ale polecam podjechać na jakąś drogową hamownie. Wypluło ponad serie co się nie zdarza w seryjnym silniku nawet na VPR z Shella. Albo hamownia przekłamała albo silnik był dłubany - zobacz czy nie masz wałków ABT albo sterownik nie był otwierany.
Strzelam, że to błąd pomiaru, ale nie wykluczam, że możesz mieć rację, także dzięki za rady bloku. Najbardziej chodziło mi o to, czy to seria, czy nie bo nie raz slyszalem, że V6'ki lubią gubić moc z wiekiem.
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

tomaszn750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 16 kwie 2016, 23:10

Post autor: tomaszn750 » 09 kwie 2017, 22:12

czytam i oczom nie wierzę!!!!!
Chłopie gdzie dorwałeś takie cudo????
ja kupiłem 92 w coupe 2.8 ale do twojej mi daleko.
GRATULUJE

Awatar użytkownika
Rastaman25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 290
Rejestracja: 03 gru 2011, 13:57
Lokalizacja: Brzesko

Post autor: Rastaman25 » 10 kwie 2017, 00:38

Jakbym moją widział tylko u mnie bez quattro...
Piękny egzemplarz, gratulacje oklasky

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 11 kwie 2017, 08:22

piękna Coupeta oklasky
ciekaw jestem czy blacha nad końcowym tłumikiem nieruszona rdzewą mysli_

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 11 kwie 2017, 11:51

tomaszn750 pisze:czytam i oczom nie wierzę!!!!!
Chłopie gdzie dorwałeś takie cudo????
ja kupiłem 92 w coupe 2.8 ale do twojej mi daleko.
GRATULUJE
Dzięki okok Co do wyglądu, to zdjęcia są tylko zdjęciami. Jest sporo do roboty ale rozciągam to na kilka lat do przodu, żeby się nie nudzić. Gdzie dorwałem? Jak zwykle z DE.
Rastaman25 pisze:Jakbym moją widział tylko u mnie bez quattro...
Piękny egzemplarz, gratulacje oklasky
Dzięki okok
Dziki pisze:piękna Coupeta oklasky
ciekaw jestem czy blacha nad końcowym tłumikiem nieruszona rdzewą mysli_
Dzięki okok

Co do podłogi to nie jest źle, osłona jest cała i nawet w niezłym stanie. Kilka fotek od spodu poniżej:

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

Awatar użytkownika
Przemas80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1876
Rejestracja: 26 lut 2011, 09:59
Lokalizacja: Radom

Post autor: Przemas80 » 15 kwie 2017, 12:54

Sławku jak zawsze wymiatasz powodzenia w dalszym ogarnianiu oklasky

Awatar użytkownika
DeS
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 780
Rejestracja: 04 paź 2007, 00:09
Imię: Paweł
Model: Audi A8
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: DeS » 16 kwie 2017, 21:16

Bardzo ładna. Gratulacje :-)
S2 Coupe, Coupe quattro B2, 200 Turbo quattro , Volvo V70 2.4D

osi29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 223
Rejestracja: 24 gru 2014, 08:43
Imię: Daniel
Model: Inny
Nadwozie: Cabrio
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Lubin

Post autor: osi29 » 17 kwie 2017, 08:34

Bardzo ładny okaz :) jak coupe to tylko czerwone ;)

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 16 lis 2017, 13:26

Przemas80 pisze:Sławku jak zawsze wymiatasz powodzenia w dalszym ogarnianiu oklasky
DeS pisze:Bardzo ładna. Gratulacje :-)
osi29 pisze:Bardzo ładny okaz :) jak coupe to tylko czerwone ;)
Dzięki Panowie okok

Coupeta w oczekiwaniu na rozebranie całego zawieszenia (piaskowanie / katoforeza / wymiana wszystkich tulei, drażków itp. tak, żeby był spokój na lata) dostała troche wosku, nowe listwy i letnie kapcie. Na szybko fotki z kalkulatora:

Obrazek Obrazek Obrazek

Edit 16/11/2017 Zgodnie z obietnicą Coupeta została ogołocona od spodu. Całe zawieszenie zostało wypiaskowane, nałożono podkład cynkowy i pomalowano proszkowo. Dodatkowo stalowe osłony poleciały do ocynku. Efekt prac poniżej:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Przede mną czyszczenie oryginalnej, nawet nie zadrapanej, konserwacji (25 letni syf z olejem w tle), osłon aluminiowych (są naprawdę w genialnym stanie), zakup wydechu ze stali nierdzewnej, wymiana przewodów hamulcowych/paliwowych na miedziane w otulinie i złożenie wszystkiego na nowych częściach. Potem, mimo trzymania parametrów ponad normę, niestety remont silnika abowiem uszczelki pod głowicami postanowiły powiedzieć "papa".

C.D.N.
Jest :arrow: Coupe Quattro 8B 1992 2.8 AAH
Było :arrow: Cabrio 8G 1996 2.6 V6
Było :arrow: Limo 8C 1991 2.3 NG

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 16 lis 2017, 13:35

orsa_83, ostro idziesz okok
WRC is for boys.
Group B was for men.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi Coupe / Cabrio.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga