Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 2.3 NG] Jak się rozgrzeję gaśnie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Mors
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Pila

[b3 2.3 NG] Jak się rozgrzeję gaśnie

Post autor: Mors » 30 paź 2008, 16:01

Witam, mój problem z autkiem jest taki, :-( odpalam zimny silnik i pochodzi chwile dobrze a następnie spadają obroty do zgaśnięcia.Jeżeli dodaję gazu to mogę doprowadzić by nie gasł lecz naprawdę jest to ciężkie do opanowania, nawet po wciśnięciu gazu do oporu obroty na moment spadają.Proszę o pomoc. :cry:

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 30 paź 2008, 17:13

Masz gaz?
Sprawdziłeś przepływomierz?
Przeczytałeś moje posty o regulacji mechanicznego wtrysku?

Awatar użytkownika
cosmonaut
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 27 gru 2006, 20:00
Lokalizacja: krakow
Kontakt:

Post autor: cosmonaut » 30 paź 2008, 19:12

jak się to dzieje po rozgrzaniu silnika to problem paliwowy. ja miałem podobny (po kilku kilometrach audiola mi przerywała i gasła) i po wyeliminowaniu elektryki, przeczyszczeniu gaźnika (u ciebie wtrysk+ przepływomierz) okazało się że pompa paliwa - niech ktoś Ci sprawdzi jej wydajność.

przemkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2008, 19:57
Lokalizacja: Wrocław/Polanica

Post autor: przemkowal » 08 lis 2008, 22:46

A co w przypadku, jak objawy takie same, pompa paliwa wymieniona, przepływomierz też, kable, świece i nic. Dalej po rozgrzaniu przerywa i gaśnie. Wystarczy zgasić i odpalić i na chwilę jest spokój. Gazu nie ma.
CO na to specjaliści? CO to jeszcze może być?

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 09 lis 2008, 10:45

hmm moim zdaniem nalezy tez sprawdzic czy auto czasem nie ssie lewego powietrza. Hmm po rozgrzaniu silnika moze pod kolektorem ssacym robic sie szparka i moze zasysac powietrze i stad moze tez gasnac. Hmm sprawdz szczelnosc kolektora ssacego i calego ukladu.

przemkowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 mar 2008, 19:57
Lokalizacja: Wrocław/Polanica

Post autor: przemkowal » 09 lis 2008, 11:14

Właśnie że szczelność już sprawdzona. Auto było u mechanika, ten pogrzebał i stwierdził że najlepiej było by albo mieć gaz w niej, albo drugi silnik i części wymieniać. Może się znajdzie.

A czy jest w tym silniku jest przekaźnik 30? Czytając forum znalazłem podobne objawy, ale nie mam jak narazie książki do niego i nie mam jak sprawdzić.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 09 lis 2008, 16:28

Jak się rozgrzeje, to moim zdaniem może być słynny czujnik temperatury silnika (niebieski, 2-pinowy).

Który to należy sprawdzić ;-)

Zmierz jego rezystancję na zimnym i na ciepłym silniku, a najlepiej będzie jak porównasz z wykresem.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 lis 2008, 20:54

Ja mam też taki problem... Pomaga resete ECU - ale na jakiś czas... Czujnik od ECU sprawdzałem - niby ok ale mam drugi i jutro go podmienię... Może coś da...

el_pablo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 09 paź 2008, 00:21
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: el_pablo90 » 10 lis 2008, 02:10

Panowie, a ja mam pytanie, bo już głupi jestem odnośnie tych czujników :-/ : który to jest ten niebieski czujnik temp.o którym to ciągle jest mowa? czy to ten co jest na bloku silnika z prawej strony na dole termostatu? bo u mnie owszem jest on niebieski i taki gruby,ale z tego co mi mówił mechanik to odpowiedzialny jest on za wskazania na desce, a za sygnał do ECU jest odpowiedzialny ten u góry złoty(czarna wtyczka).. Więc jak to jest bo ja się zgubiłem odnośnie tego który jakie info do czego wysyła??

Z kolei jest też jakiś niebieski czujnik 2-pinowy na wężu cieczy do nagrzewnicy tuż przy ściance działowej z kabiną..a ten zkolei od czego??(nawiasem mówiąc spod tego cieknie płyn i chce go wym.ale musze wiedzieć co w sklepie powiedzieć)
Jeśli ktoś powie jak to wkleje fotki dla lepszego zobrazowania o które czujniki mi chodzi..

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 10 lis 2008, 12:05

Wklej fotki.
Niebiesku czujnik o który się rozchodzi to jeden z dwóch / lub trzech/ czujników w krućcu z prawej strony bloku od którego odchodzi gruby przewód do chłodnicy. Niebieski jest 2pinowy i to on podaje sygnał do ECU a bok jest 3pinowy czarny /bądź w wersjach z alu krućcem - np JN - są dwa 2pinowe/, odpowiedzialny za kontrolkę i wskaźnik temperatury na desce.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 11 lis 2008, 10:52

Oofol pisze:Wklej fotki.
Niebiesku czujnik o który się rozchodzi to jeden z dwóch / lub trzech/ czujników w krućcu z prawej strony bloku od którego odchodzi gruby przewód do chłodnicy. Niebieski jest 2pinowy i to on podaje sygnał do ECU a bok jest 3pinowy czarny /bądź w wersjach z alu krućcem - np JN - są dwa 2pinowe/, odpowiedzialny za kontrolkę i wskaźnik temperatury na desce.
Dokładnie. W różnych silnikach było to różnie rozwiązane. W książce Dietera Korpa masz to wszystko rozpisane.

el_pablo90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 09 paź 2008, 00:21
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: el_pablo90 » 11 lis 2008, 13:40

'KorNoLio, Przejżałem twój materiał dot. falowania obrotów w silniku NG i tam wspominasz również o czujniku niebieskim, z tym ze u mnie ten czujnik który wskazałeś na rysunku jest koloru złotego z czarną wtyczką która w środku jest różowa.. więc skąd pomysł powszechnie nazywania go "niebieskim'?? niech mnie ktoś raczy oświecić..

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 11 lis 2008, 20:59

A nie wiem szczerze powiem, tak jakoś się przyjęło. W ABT, ABK, 1Z, AAZ i ABM jest na pewno niebieski a w NG oryginalnie Etka podaje, że powinien być czarny.

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 12 lis 2008, 20:38

U mnie w PM też jest niebieski...

DeAdoR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 04 cze 2011, 00:52

Post autor: DeAdoR » 04 cze 2011, 01:11

Witam. Mam taki problem z Moją Audi. Otóż jest to silnik z gaźnikiem z ssaniem ręcznym z odpalaniem nie ma żadnych problemów, póki auto jest zimne także jedzie normalnie, problem się zaczyna gdy temperatura wody wynosi ok. 90 stopni (wg. tego co na zegarze), wówczas auto znienacka zaczyna jakby przerywać, jakby nie dostawało paliwa po czym po kilku sekundach gaśnie. Ponowne uruchomienie auta nie jest możliwe dopóki silnik nie ostygnie, zostawię auto na 5,6 godzin odpala normalnie. Powiedzcie proszę co to może być, ktoś mi powiedział że czujnik temperatury płynu chłodzącego, ale który to czujnik? ten od dołu? czy ten 2 pin z góry co odpowiada za pokazywanie temp na zegarze ( zegar działa)? Dziękuje z góry i przepraszam za długi opis, jestem tutaj nowy, nie wiem co z tym zrobić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl