Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 AAH Q] Nie chcee odpalic.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
swieca91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:18
Lokalizacja: Gliwice

[B4 AAH Q] Nie chcee odpalic.

Post autor: swieca91 » 17 kwie 2010, 12:22

Witam. Mam taki problem:
auto gdy jest zimne odpala bez problemu po rozgrzaniu i probie ponownego odpalenia auto nie chce odpalic, czasem nie ma z tym problemu ale w wiekszosci wypadkow tak wlasnie sie dzieje. Auto kreci i ale nie ma iskry. Odlaczylismy jedna fajke i przylozylismy do masy podczas krecenia rozrusznikiem. Auto nie mialo iskry a w momencie gdy ta sie pojawilo odpalil od razu, bez problemu na 5 cylindrow. Czy ktos ma jakis pomysl co moze sie dziac?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 kwie 2010, 21:15

A podpinałes VAG-a

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 18 kwie 2010, 11:17

Tak jak napisał mój przedmówca zacznij od diagnostyki VAGiem bo potencjalnych przyczyn morze być sporo np czujnik predkości obrotowej silnika, czujnik halla, moduł zapłonowy a nawet kostka stacyjki .

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 kwie 2010, 14:48

A do się VAGiem zdiagnozować czujnik położenia wału albo wałka rozrządu? Z tego co wyczytałem to na zgaszonym silniku wyświetla się że one nie pracują... Chyba że ciągnąć samochód albo na rozruszniku i wtedy sprawdzać VAGiem który czujnik nie działa.

Sam miałem ostatnio taką przygodę, zajechałem na parking zgasiłem auto a później już nie chciało odpalić. W bagażniku miałem stare świece i kontrolkę sprawdziłem: iskry-brak, wtryskiwacze-nie pracują, wszystkie bezpieczniki-całe. Poruszałem wszystkimi kostkami pod maską, odkręciłem osłonę nad nogami pasażera poszurałem wtyczkami od ECU i dalej nic.
Zadzwoniłem po kolegę który mnie zaholował do swojego warsztatu. Po drodze podjąłem trzy próby odpalenia z holu ale nic się nie odzywał, obrotomierz nie pokazywał obrotów.
Ostatnia próba odpalenia z holu miała miejsce jakieś 400m przed warsztatem kolegi (chciałem się u niego z kanału dobrać do czujnika położenia wału) ale nie odpalił. Na miejscu odczepiłem linkę wsiadam i odpalił z rozrusznika :lol: :lol:
Od tamtej pory zrobiłem jakieś 500km i taka sytuacja jak na razie się nie powtórzyła.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 19 kwie 2010, 08:22

W AAH nie ma błędu halla na nieodpalonym silniku.

swieca91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: swieca91 » 22 kwie 2010, 16:12

A gdzie jest czujnik hella? i czujnik polozenia walu? mozna sprawdzic je jakos bez podpinania do VAG?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 22 kwie 2010, 20:11

czujnik wałka rozrządu(Halla) jest stojąc z przodu silnika za prawą głowicą i dochodzą do niego 3 przewody-wykręcany bodajże na 2 imbusy ;-)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 22 kwie 2010, 23:14

swieca91 pisze:A gdzie jest czujnik hella? i czujnik polozenia walu? mozna sprawdzic je jakos bez podpinania do VAG?
To powinno co nieco rozjaśnić:

Obrazek Obrazek

Tylko nie rozumiem po co dwa czujniki na wale.
Jeden to Hallotron - można go sprawdzić miernikiem a drugi czujnik na wale i trzeci na wałku rozrządu są chyba indukcyjne... Można pomierzyć ich opór omomierzem ale do pełniejszej diagnozy lepszy by był oscyloskop.

swieca91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: swieca91 » 23 kwie 2010, 22:55

wilekie dzieki. mozecie mi jeszcze tylko powiedziec jakie powinny byc prawidlowe wartosci przy mierzeniu omomierzem?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 kwie 2010, 17:32

Znalazłem jeszcze w książce o Audi A4 takie coś, chyba dotyczy czujników indukcyjnych.
Obrazek

Halla sprawdza się podłączonego na włączonym zapłonie pokręcając wałem jednocześnie sprawdzając czy na jednym (zazwyczaj środkowym) pinie pojawia się i znika masa.

Sprawdziłem że jeśli się odłączy czujnik położenia wałka rozrządu to silnik nie odpala a jeśli odłączę go na pracującym silniku to nie robi to na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl