[B4 AAH Q] Nie chcee odpalic.
[B4 AAH Q] Nie chcee odpalic.
Witam. Mam taki problem:
auto gdy jest zimne odpala bez problemu po rozgrzaniu i probie ponownego odpalenia auto nie chce odpalic, czasem nie ma z tym problemu ale w wiekszosci wypadkow tak wlasnie sie dzieje. Auto kreci i ale nie ma iskry. Odlaczylismy jedna fajke i przylozylismy do masy podczas krecenia rozrusznikiem. Auto nie mialo iskry a w momencie gdy ta sie pojawilo odpalil od razu, bez problemu na 5 cylindrow. Czy ktos ma jakis pomysl co moze sie dziac?
auto gdy jest zimne odpala bez problemu po rozgrzaniu i probie ponownego odpalenia auto nie chce odpalic, czasem nie ma z tym problemu ale w wiekszosci wypadkow tak wlasnie sie dzieje. Auto kreci i ale nie ma iskry. Odlaczylismy jedna fajke i przylozylismy do masy podczas krecenia rozrusznikiem. Auto nie mialo iskry a w momencie gdy ta sie pojawilo odpalil od razu, bez problemu na 5 cylindrow. Czy ktos ma jakis pomysl co moze sie dziac?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
A do się VAGiem zdiagnozować czujnik położenia wału albo wałka rozrządu? Z tego co wyczytałem to na zgaszonym silniku wyświetla się że one nie pracują... Chyba że ciągnąć samochód albo na rozruszniku i wtedy sprawdzać VAGiem który czujnik nie działa.
Sam miałem ostatnio taką przygodę, zajechałem na parking zgasiłem auto a później już nie chciało odpalić. W bagażniku miałem stare świece i kontrolkę sprawdziłem: iskry-brak, wtryskiwacze-nie pracują, wszystkie bezpieczniki-całe. Poruszałem wszystkimi kostkami pod maską, odkręciłem osłonę nad nogami pasażera poszurałem wtyczkami od ECU i dalej nic.
Zadzwoniłem po kolegę który mnie zaholował do swojego warsztatu. Po drodze podjąłem trzy próby odpalenia z holu ale nic się nie odzywał, obrotomierz nie pokazywał obrotów.
Ostatnia próba odpalenia z holu miała miejsce jakieś 400m przed warsztatem kolegi (chciałem się u niego z kanału dobrać do czujnika położenia wału) ale nie odpalił. Na miejscu odczepiłem linkę wsiadam i odpalił z rozrusznika :lol: :lol:
Od tamtej pory zrobiłem jakieś 500km i taka sytuacja jak na razie się nie powtórzyła.
Sam miałem ostatnio taką przygodę, zajechałem na parking zgasiłem auto a później już nie chciało odpalić. W bagażniku miałem stare świece i kontrolkę sprawdziłem: iskry-brak, wtryskiwacze-nie pracują, wszystkie bezpieczniki-całe. Poruszałem wszystkimi kostkami pod maską, odkręciłem osłonę nad nogami pasażera poszurałem wtyczkami od ECU i dalej nic.
Zadzwoniłem po kolegę który mnie zaholował do swojego warsztatu. Po drodze podjąłem trzy próby odpalenia z holu ale nic się nie odzywał, obrotomierz nie pokazywał obrotów.
Ostatnia próba odpalenia z holu miała miejsce jakieś 400m przed warsztatem kolegi (chciałem się u niego z kanału dobrać do czujnika położenia wału) ale nie odpalił. Na miejscu odczepiłem linkę wsiadam i odpalił z rozrusznika :lol: :lol:
Od tamtej pory zrobiłem jakieś 500km i taka sytuacja jak na razie się nie powtórzyła.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To powinno co nieco rozjaśnić:swieca91 pisze:A gdzie jest czujnik hella? i czujnik polozenia walu? mozna sprawdzic je jakos bez podpinania do VAG?
Tylko nie rozumiem po co dwa czujniki na wale.
Jeden to Hallotron - można go sprawdzić miernikiem a drugi czujnik na wale i trzeci na wałku rozrządu są chyba indukcyjne... Można pomierzyć ich opór omomierzem ale do pełniejszej diagnozy lepszy by był oscyloskop.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Znalazłem jeszcze w książce o Audi A4 takie coś, chyba dotyczy czujników indukcyjnych.
Halla sprawdza się podłączonego na włączonym zapłonie pokręcając wałem jednocześnie sprawdzając czy na jednym (zazwyczaj środkowym) pinie pojawia się i znika masa.
Sprawdziłem że jeśli się odłączy czujnik położenia wałka rozrządu to silnik nie odpala a jeśli odłączę go na pracującym silniku to nie robi to na nim wrażenia.
Halla sprawdza się podłączonego na włączonym zapłonie pokręcając wałem jednocześnie sprawdzając czy na jednym (zazwyczaj środkowym) pinie pojawia się i znika masa.
Sprawdziłem że jeśli się odłączy czujnik położenia wałka rozrządu to silnik nie odpala a jeśli odłączę go na pracującym silniku to nie robi to na nim wrażenia.