Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAH Q] Nie chcee odpalic.

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
swieca91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:18
Lokalizacja: Gliwice

[B4 AAH Q] Nie chcee odpalic.

Post autor: swieca91 » 17 kwie 2010, 12:22

Witam. Mam taki problem:
auto gdy jest zimne odpala bez problemu po rozgrzaniu i probie ponownego odpalenia auto nie chce odpalic, czasem nie ma z tym problemu ale w wiekszosci wypadkow tak wlasnie sie dzieje. Auto kreci i ale nie ma iskry. Odlaczylismy jedna fajke i przylozylismy do masy podczas krecenia rozrusznikiem. Auto nie mialo iskry a w momencie gdy ta sie pojawilo odpalil od razu, bez problemu na 5 cylindrow. Czy ktos ma jakis pomysl co moze sie dziac?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 17 kwie 2010, 21:15

A podpinałes VAG-a

maniek887
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 195
Rejestracja: 19 lip 2009, 16:46
Lokalizacja: Sochaczew

Post autor: maniek887 » 18 kwie 2010, 11:17

Tak jak napisał mój przedmówca zacznij od diagnostyki VAGiem bo potencjalnych przyczyn morze być sporo np czujnik predkości obrotowej silnika, czujnik halla, moduł zapłonowy a nawet kostka stacyjki .

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 18 kwie 2010, 14:48

A do się VAGiem zdiagnozować czujnik położenia wału albo wałka rozrządu? Z tego co wyczytałem to na zgaszonym silniku wyświetla się że one nie pracują... Chyba że ciągnąć samochód albo na rozruszniku i wtedy sprawdzać VAGiem który czujnik nie działa.

Sam miałem ostatnio taką przygodę, zajechałem na parking zgasiłem auto a później już nie chciało odpalić. W bagażniku miałem stare świece i kontrolkę sprawdziłem: iskry-brak, wtryskiwacze-nie pracują, wszystkie bezpieczniki-całe. Poruszałem wszystkimi kostkami pod maską, odkręciłem osłonę nad nogami pasażera poszurałem wtyczkami od ECU i dalej nic.
Zadzwoniłem po kolegę który mnie zaholował do swojego warsztatu. Po drodze podjąłem trzy próby odpalenia z holu ale nic się nie odzywał, obrotomierz nie pokazywał obrotów.
Ostatnia próba odpalenia z holu miała miejsce jakieś 400m przed warsztatem kolegi (chciałem się u niego z kanału dobrać do czujnika położenia wału) ale nie odpalił. Na miejscu odczepiłem linkę wsiadam i odpalił z rozrusznika :lol: :lol:
Od tamtej pory zrobiłem jakieś 500km i taka sytuacja jak na razie się nie powtórzyła.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 19 kwie 2010, 08:22

W AAH nie ma błędu halla na nieodpalonym silniku.

swieca91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: swieca91 » 22 kwie 2010, 16:12

A gdzie jest czujnik hella? i czujnik polozenia walu? mozna sprawdzic je jakos bez podpinania do VAG?

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 22 kwie 2010, 20:11

czujnik wałka rozrządu(Halla) jest stojąc z przodu silnika za prawą głowicą i dochodzą do niego 3 przewody-wykręcany bodajże na 2 imbusy ;-)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 kwie 2010, 23:14

swieca91 pisze:A gdzie jest czujnik hella? i czujnik polozenia walu? mozna sprawdzic je jakos bez podpinania do VAG?
To powinno co nieco rozjaśnić:

Obrazek Obrazek

Tylko nie rozumiem po co dwa czujniki na wale.
Jeden to Hallotron - można go sprawdzić miernikiem a drugi czujnik na wale i trzeci na wałku rozrządu są chyba indukcyjne... Można pomierzyć ich opór omomierzem ale do pełniejszej diagnozy lepszy by był oscyloskop.

swieca91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: swieca91 » 23 kwie 2010, 22:55

wilekie dzieki. mozecie mi jeszcze tylko powiedziec jakie powinny byc prawidlowe wartosci przy mierzeniu omomierzem?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 24 kwie 2010, 17:32

Znalazłem jeszcze w książce o Audi A4 takie coś, chyba dotyczy czujników indukcyjnych.
Obrazek

Halla sprawdza się podłączonego na włączonym zapłonie pokręcając wałem jednocześnie sprawdzając czy na jednym (zazwyczaj środkowym) pinie pojawia się i znika masa.

Sprawdziłem że jeśli się odłączy czujnik położenia wałka rozrządu to silnik nie odpala a jeśli odłączę go na pracującym silniku to nie robi to na nim wrażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga