[B4 ABK] Szalejące wentylatory chłodnicy
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 529
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
[B4 ABK] Szalejące wentylatory chłodnicy
Pytanie z cyklu: czy ten typ tak ma.
Problem jak w temacie; po przejechaniu nawet ledwo kilku km (nawet silnik się dobrze nie nagrzeje) wiatraczki zaczynają wariować! Włączają się i wyłączają co kilkanaście sekund. Taki stan trwa 10-15 min i jest spokój. Czy to normalne? I nie mówie tu o staniu w upalny dzień w koreczku. Zimą nic takiego nie występuje...
Problem jak w temacie; po przejechaniu nawet ledwo kilku km (nawet silnik się dobrze nie nagrzeje) wiatraczki zaczynają wariować! Włączają się i wyłączają co kilkanaście sekund. Taki stan trwa 10-15 min i jest spokój. Czy to normalne? I nie mówie tu o staniu w upalny dzień w koreczku. Zimą nic takiego nie występuje...
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 529
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Czyli miernikiem go potraktować czy wywalić od razu?
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 529
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
- bendinger5
- Forum Audi 80
- Posty: 482
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
- Lokalizacja: Piotrków/łódzkie
jak mam trochę odmienny problem!mianowicie nie działają mi wentylatory i silnik sie grzeje.wymieniłem czujnik na nowy i nic to nie dało,a na dodatek wogule nie wskazuje temteratury!wentylatory działają bo sprawdzałem na krótko, co robić bo nawet w miasto nie mogę wiechać bo zaraz woda sie gotuje!?
było audi 80 B4 2.0E ABK sedan
jest audi 80 B4 1.9TDI+R AVANT
Diesel kopci Diesel czadzi Diesel nigdy cię nie Zdradzi!!!
_______________________________________
https://audi80.pl/audi-80-b4-avant-1 ... t50540.htm
jest audi 80 B4 1.9TDI+R AVANT
Diesel kopci Diesel czadzi Diesel nigdy cię nie Zdradzi!!!
_______________________________________
https://audi80.pl/audi-80-b4-avant-1 ... t50540.htm
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Było b3 3A + blos
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------
jest:
--------Vectra A C20NE----------
------- Omega 3.0 MV6 x30XE----------
dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszczemisiek440 pisze:Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 529
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
No koledzy... czujnik wymieniłem i... objawy nadal występują... Niepotrzebnie wydane 25 zeta. Czyli to steruje czujnik na głowicy teraz to wiem napewno! - Potwierdził to znajomy mechanik. Ale teraz nie mogę wymyśleć w jaki to sposób wentylatory chłodnicy studzą głowicę?Rodzyn pisze:dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszczemisiek440 pisze:Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Jeśli chodzi o ten czujnik schładzania wtrysków na wyłączonym silniku (nr. wg. ETKA 053 919 369A) fachowo zwany przełącznikiem termicznym to sprawa wyglądała u mnie tak: włączał się po przejechaniu 10 czy 50 km a nawet po odpaleniu i zgaszeniu auta Silnik zimny). Kupiłem nowy ori czujnik (około 50pln) i od tamtej pory wentylatory załączają się już tylko przy większej temperaturze zewnętrznej (lato) lub jak mocno "przegonię" auto i szybko go zgaszę. :mrgreen:
Śpiesz się powoli... Zawsze zdążysz się spóźnić
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 529
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
No w zasadzie u mnie jest podobnie bo wlącza się po jakimś tam odcinku drogi jak już wyłącze silnik. Zimę tego nie zauważyłem. No ale i tak nie widzę związku między wtryskami w głowicy a wentylatorami w chłodnicy - nawet jak wychłodzi się płyn to czy jest jego obieg?? - wydaje mi się że pompa się nie kręci, więc i tak płyn zostaje w chłodnicy. Wentylator przez kilka minut załącza się na chwilę i wyłącza na przemian.
Moje to elektro-woz-czyli-woz-elektronica-t75652.html
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Jeśli moja rada okazała się pomocna kliknij "Pomógł"
Jezeli po zgaszeniu silnika temp głowicy wzrośnie do 107 stopni wciagu 10min to czujnik przy głowicy załacza wentylatory wcelu schłodzenia głowicy pedem powietrza :!: Jezeli chodzi o problem kolegi bendinger5 sprawdź czy po zmostkowaniu przewodów we wtyczce załacza sie wentylatory. Jezeli tak to problem tkwi w termostacie, jezeli nie to szukaj usterki w przekaźniku lub przekaźnikach ( wersje z klimą).
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga