Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Szalejące wentylatory chłodnicy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

[B4 ABK] Szalejące wentylatory chłodnicy

Post autor: elektronic » 17 maja 2009, 21:47

Pytanie z cyklu: czy ten typ tak ma.
Problem jak w temacie; po przejechaniu nawet ledwo kilku km (nawet silnik się dobrze nie nagrzeje) wiatraczki zaczynają wariować! Włączają się i wyłączają co kilkanaście sekund. Taki stan trwa 10-15 min i jest spokój. Czy to normalne? I nie mówie tu o staniu w upalny dzień w koreczku. Zimą nic takiego nie występuje...

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 17 maja 2009, 21:53

Na początek sprawdź czujnik wentylatora chłodnicy. Mieści się on u dołu chłodnicy.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 17 maja 2009, 22:55

Czyli miernikiem go potraktować czy wywalić od razu?

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 17 maja 2009, 22:59

Pewnie ten czujnik przy chłodnicy,miałem to samo,był zwalony-wymieniłem na nowy. nowy kosztował mnie jakieś 20zł.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 17 maja 2009, 23:06

kardi21 pisze:miałem to samo
Heh, czyli nie tylko mnie to nęka <ok> Jak będę w mieście to kopsne się do chłopaków i wezme

Awatar użytkownika
Rodzyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 01 wrz 2007, 15:35
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: Rodzyn » 18 maja 2009, 22:49

Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.

Awatar użytkownika
bendinger5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 482
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
Lokalizacja: Piotrków/łódzkie

Post autor: bendinger5 » 19 maja 2009, 10:25

jak mam trochę odmienny problem!mianowicie nie działają mi wentylatory i silnik sie grzeje.wymieniłem czujnik na nowy i nic to nie dało,a na dodatek wogule nie wskazuje temteratury!wentylatory działają bo sprawdzałem na krótko, co robić bo nawet w miasto nie mogę wiechać bo zaraz woda sie gotuje!?

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 19 maja 2009, 11:49

Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ;-) ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 19 maja 2009, 12:31

bendinger5 pisze: wymieniłem czujnik na nowy
jaki czujnik wymieniłeś? to że nie wskazuje temp. to może czujnik płynu chłodzącego przy krućcu a że się gotuje to termostat do wymiany.. ja miałem podobnie z małą różnicą,że silnik nie dogrzewał się,nie łapał temperatury a po wymianie termostatu OK.

Awatar użytkownika
Rodzyn
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 01 wrz 2007, 15:35
Lokalizacja: Limanowa

Post autor: Rodzyn » 20 maja 2009, 17:27

misiek440 pisze:
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ;-) ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)
dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszcze

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 18 paź 2009, 21:50

Rodzyn pisze:
misiek440 pisze:
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ;-) ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)
dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszcze
No koledzy... czujnik wymieniłem i... objawy nadal występują... :-( Niepotrzebnie wydane 25 zeta. Czyli to steruje czujnik na głowicy teraz to wiem napewno! - Potwierdził to znajomy mechanik. Ale teraz nie mogę wymyśleć w jaki to sposób wentylatory chłodnicy studzą głowicę?

Awatar użytkownika
juniorexx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 84
Rejestracja: 14 gru 2007, 22:59
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: juniorexx » 19 paź 2009, 20:40

Jeśli chodzi o ten czujnik schładzania wtrysków na wyłączonym silniku (nr. wg. ETKA 053 919 369A) fachowo zwany przełącznikiem termicznym to sprawa wyglądała u mnie tak: włączał się po przejechaniu 10 czy 50 km a nawet po odpaleniu i zgaszeniu auta Silnik zimny). Kupiłem nowy ori czujnik (około 50pln) i od tamtej pory wentylatory załączają się już tylko przy większej temperaturze zewnętrznej (lato) lub jak mocno "przegonię" auto i szybko go zgaszę. :mrgreen:

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 19 paź 2009, 23:43

No w zasadzie u mnie jest podobnie bo wlącza się po jakimś tam odcinku drogi jak już wyłącze silnik. Zimę tego nie zauważyłem. No ale i tak nie widzę związku między wtryskami w głowicy a wentylatorami w chłodnicy - nawet jak wychłodzi się płyn to czy jest jego obieg?? - wydaje mi się że pompa się nie kręci, więc i tak płyn zostaje w chłodnicy. Wentylator przez kilka minut załącza się na chwilę i wyłącza na przemian.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 20 paź 2009, 08:32

Jezeli po zgaszeniu silnika temp głowicy wzrośnie do 107 stopni wciagu 10min to czujnik przy głowicy załacza wentylatory wcelu schłodzenia głowicy pedem powietrza :!: Jezeli chodzi o problem kolegi bendinger5 sprawdź czy po zmostkowaniu przewodów we wtyczce załacza sie wentylatory. Jezeli tak to problem tkwi w termostacie, jezeli nie to szukaj usterki w przekaźniku lub przekaźnikach ( wersje z klimą).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl