[B4 ABK] Szalejące wentylatory chłodnicy
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
[B4 ABK] Szalejące wentylatory chłodnicy
Pytanie z cyklu: czy ten typ tak ma.
Problem jak w temacie; po przejechaniu nawet ledwo kilku km (nawet silnik się dobrze nie nagrzeje) wiatraczki zaczynają wariować! Włączają się i wyłączają co kilkanaście sekund. Taki stan trwa 10-15 min i jest spokój. Czy to normalne? I nie mówie tu o staniu w upalny dzień w koreczku. Zimą nic takiego nie występuje...
Problem jak w temacie; po przejechaniu nawet ledwo kilku km (nawet silnik się dobrze nie nagrzeje) wiatraczki zaczynają wariować! Włączają się i wyłączają co kilkanaście sekund. Taki stan trwa 10-15 min i jest spokój. Czy to normalne? I nie mówie tu o staniu w upalny dzień w koreczku. Zimą nic takiego nie występuje...
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
- bendinger5
- Forum Audi 80
- Posty: 482
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:12
- Lokalizacja: Piotrków/łódzkie
Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszczemisiek440 pisze:Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
No koledzy... czujnik wymieniłem i... objawy nadal występują... Niepotrzebnie wydane 25 zeta. Czyli to steruje czujnik na głowicy teraz to wiem napewno! - Potwierdził to znajomy mechanik. Ale teraz nie mogę wymyśleć w jaki to sposób wentylatory chłodnicy studzą głowicę?Rodzyn pisze:dziekuje to to chyba jest to co niektorzy nazywaja dochladzaniem glowicy a u mnie w zimie to tez sie wlacza podobnie jak i w lecie moze zima krocej sie troszke obracal ok przestane sie chyba tym przejmowac dzieki raz jeszczemisiek440 pisze:Nie wiem czy też tak jest w ABK ale w 3A to normalne. Po wyłączaniu silnika, załączają sie wentylatory sterowane z czujnika na głowicy (u mnie znajduje sie on miedzy obudową paska rozrządu a kolektorem ssącym przyczepiony krzywka do głowicy mniej więcej tak jak znajduje sie pierwszy cylinder ) ma on się załączać jeżeli temp głowicy jest zbyt wysoka aby się wtryski nie zapiekły (u mnie nawet w zimie potrafił się załączyć)Witam dołaczam sie do tematu mam problem w silniku 2.0 abk 115 km zawsze po wylaczeniu silnika czy przejade 100km czy 10km wlacza sie mi wentylator na chlodnicy i chodzi przez jakies 10-15 min czy to normalne czy jakis czujnik padl ? Podczas jazdy dziala wszystko poprawnie tylko tak jak mowie po wylaczeniu silnika dzieki z gory za dobre slowo.
Jeśli chodzi o ten czujnik schładzania wtrysków na wyłączonym silniku (nr. wg. ETKA 053 919 369A) fachowo zwany przełącznikiem termicznym to sprawa wyglądała u mnie tak: włączał się po przejechaniu 10 czy 50 km a nawet po odpaleniu i zgaszeniu auta Silnik zimny). Kupiłem nowy ori czujnik (około 50pln) i od tamtej pory wentylatory załączają się już tylko przy większej temperaturze zewnętrznej (lato) lub jak mocno "przegonię" auto i szybko go zgaszę. :mrgreen:
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
No w zasadzie u mnie jest podobnie bo wlącza się po jakimś tam odcinku drogi jak już wyłącze silnik. Zimę tego nie zauważyłem. No ale i tak nie widzę związku między wtryskami w głowicy a wentylatorami w chłodnicy - nawet jak wychłodzi się płyn to czy jest jego obieg?? - wydaje mi się że pompa się nie kręci, więc i tak płyn zostaje w chłodnicy. Wentylator przez kilka minut załącza się na chwilę i wyłącza na przemian.
Jezeli po zgaszeniu silnika temp głowicy wzrośnie do 107 stopni wciagu 10min to czujnik przy głowicy załacza wentylatory wcelu schłodzenia głowicy pedem powietrza :!: Jezeli chodzi o problem kolegi bendinger5 sprawdź czy po zmostkowaniu przewodów we wtyczce załacza sie wentylatory. Jezeli tak to problem tkwi w termostacie, jezeli nie to szukaj usterki w przekaźniku lub przekaźnikach ( wersje z klimą).