Glosniki - tweetery problem
Glosniki - tweetery problem
Panowie, mam problem:
gdy autko jest zgaszone, bądź na biegu jałowym wszystko gra pięknie.
Natomiast gdy obroty zaczynają rosnąc, w tweeterach pojawia się świst o częstotliwości rosnącej proporcjonalnie do obrotów.
czy to kwestia skoków napięcia (alternator, ładowanie...) i kondensator załatwiłby sprawę??
gdy autko jest zgaszone, bądź na biegu jałowym wszystko gra pięknie.
Natomiast gdy obroty zaczynają rosnąc, w tweeterach pojawia się świst o częstotliwości rosnącej proporcjonalnie do obrotów.
czy to kwestia skoków napięcia (alternator, ładowanie...) i kondensator załatwiłby sprawę??
Ostatnio zmieniony 27 gru 2011, 12:26 przez PawelG, łącznie zmieniany 1 raz.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
PawelG, szukajka i FAQ zawsze prawdę Ci powie
viewtopic.php?t=18413&highlight=zak%B3%F3cenia
viewtopic.php?t=18413&highlight=zak%B3%F3cenia
No a teraz mam nielada zagadkę:
Po zmianie radyjka na Alpine CDE-9874 jeździłem jakiś czas na samym przodzie.
Po podłączeniu suba osobnym RCA pojawił się problem.
Otóż w tweeterach znów pojawił się pisk rosnący z obrotami, a nawet gdy kluczyk jest tylko w pozycji zapłon, to włączenie np nawiewu powoduje brzęczenie.
Zagadkowość (przynajmniej dla mnie) polega na tym, że zakłócenia pojawiają się w tweeterach, ale tylko po podłączeniu drugiego kabla RCA, sterującego subem. jak tylko wyciągne oba czincze ze wzmaka (te od suba) i zostaną tylko czincze od głośników to wszystko gra czyściutko.
Kable sprawdzone, zamieniane. Leżą dobrze, na wybebeszonych to samo. Próbowałem filtra na zasilanie radia - bez zmian. wzmacniacz raczej dobry, bo na rozdwojonym sygnale z 1 kabla nie ma zakłóceń.
Moje podejrzenia padają na uszkodzone radio, ale zanim oddam do reklamacji chcę sprawdzić wszystko dokładnie.
Poradźcie koledzy, bo mnie szlag trafi...
Po zmianie radyjka na Alpine CDE-9874 jeździłem jakiś czas na samym przodzie.
Po podłączeniu suba osobnym RCA pojawił się problem.
Otóż w tweeterach znów pojawił się pisk rosnący z obrotami, a nawet gdy kluczyk jest tylko w pozycji zapłon, to włączenie np nawiewu powoduje brzęczenie.
Zagadkowość (przynajmniej dla mnie) polega na tym, że zakłócenia pojawiają się w tweeterach, ale tylko po podłączeniu drugiego kabla RCA, sterującego subem. jak tylko wyciągne oba czincze ze wzmaka (te od suba) i zostaną tylko czincze od głośników to wszystko gra czyściutko.
Kable sprawdzone, zamieniane. Leżą dobrze, na wybebeszonych to samo. Próbowałem filtra na zasilanie radia - bez zmian. wzmacniacz raczej dobry, bo na rozdwojonym sygnale z 1 kabla nie ma zakłóceń.
Moje podejrzenia padają na uszkodzone radio, ale zanim oddam do reklamacji chcę sprawdzić wszystko dokładnie.
Poradźcie koledzy, bo mnie szlag trafi...
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 12:05 przez PawelG, łącznie zmieniany 1 raz.
- GreenGreen
- Forum Audi 80
- Posty: 270
- Rejestracja: 21 paź 2008, 05:27
- Lokalizacja: Krzeszowice
- Kontakt:
Może mieć Już nie takie awarie widywałem przy zrąbanym regulatorze napięcia np w fabi chodzące same wycieraczki przy wyłączonym silniku i wyciągniętym kluczyku
W każdym razie mało to możliwe
Zasilanie radia masz prosto z aku ? jak nie to spróbuj.
Masz w radiu podwójne czincze czy pojedyncze i stosujesz rozdzielacz ? jak rozdzielacz to wywal i kup radio z dwoma czinczami.
Sprawdź czy masa wzmaka od suba jest dobra - czyste złącze, nigdzie nie nadłamany kabel itp
W każdym razie mało to możliwe
Zasilanie radia masz prosto z aku ? jak nie to spróbuj.
Masz w radiu podwójne czincze czy pojedyncze i stosujesz rozdzielacz ? jak rozdzielacz to wywal i kup radio z dwoma czinczami.
Sprawdź czy masa wzmaka od suba jest dobra - czyste złącze, nigdzie nie nadłamany kabel itp
- Oofol
- Forum Audi 80
- Posty: 3143
- Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Karkonosze/ORK
- Kontakt:
Oj, nie doczytałem na zgaszonym oczywiście nie ma to znaczenia. U mnie pojawiają się zakłócenia jak włączę ogrzewanie szyby ale tylko na tunerze.
Z tego co napisałeś wynika że chyba coś jest nie tak z HU po podłączeniu 2 wzmacniaczy. Masz możliwość wyłączenia wewnętrznego wzmacniacza? W Alpine to się chyba nazywa "Black Out". Jeśli tak to spróbuj może pomoże... a jeśli nie to dobrze by było sprawdzić HU w innym aucie z dwoma wzmacniaczami.
Z tego co napisałeś wynika że chyba coś jest nie tak z HU po podłączeniu 2 wzmacniaczy. Masz możliwość wyłączenia wewnętrznego wzmacniacza? W Alpine to się chyba nazywa "Black Out". Jeśli tak to spróbuj może pomoże... a jeśli nie to dobrze by było sprawdzić HU w innym aucie z dwoma wzmacniaczami.
Black Out to wygaszenie podświetlania (fajna sprawa jak się jedzie w nocy). Wyłączenie wewnętrznego wzmacniacza może się nazywać Power IC lub POW. Ustawienie na OFF powoduje wyłączenie wewnętrznego wzmacniacza.Oofol pisze:Oj, nie doczytałem na zgaszonym oczywiście nie ma to znaczenia. U mnie pojawiają się zakłócenia jak włączę ogrzewanie szyby ale tylko na tunerze.
Z tego co napisałeś wynika że chyba coś jest nie tak z HU po podłączeniu 2 wzmacniaczy. Masz możliwość wyłączenia wewnętrznego wzmacniacza? W Alpine to się chyba nazywa "Black Out". Jeśli tak to spróbuj może pomoże... a jeśli nie to dobrze by było sprawdzić HU w innym aucie z dwoma wzmacniaczami.
Instalacja jest fabryczna, ale zakładałe "filtr" i prowadziłem od niego nową mase, więc była dobra.GreenGreen pisze:Zasilanie radia masz prosto z aku ? jak nie to spróbuj.
Pisałem przecież że 2x2. Na rozdzielaczu i 1 kablu gra ok. (w ramach testu wzmacniacza)GreenGreen pisze:Masz w radiu podwójne czincze czy pojedyncze i stosujesz rozdzielacz ? jak rozdzielacz to wywal i kup radio z dwoma czinczami.
Masa dobra, wzmacniacz napędza też głośniki (4-ro kanałowy)GreenGreen pisze:Sprawdź czy masa wzmaka od suba jest dobra - czyste złącze, nigdzie nie nadłamany kabel itp
Oczywiście wyłączony (ale na włączonym to samo)Oofol pisze:Masz możliwość wyłączenia wewnętrznego wzmacniacza?
Chyba to jedyna i najprostsza metoda. Muszę poszukać kogoś z krakowa z radiem z wyjściem 2x2 chinch i pomieniać radia na chwilę, wtedy będę wiedział, czy problem jest w instalacji czy w radiu, bo jak w radiu to pół biedy - jest na gwarancji, a z tego co wiem, to horn nie robi problemów.Oofol pisze:a jeśli nie to dobrze by było sprawdzić HU w innym aucie z dwoma wzmacniaczami.
Dzięki koledzy za odzew, ale chyba nic innego nie wymyślimy...
Pozdrawiam