Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] lakierowanie/poprawianie klapy

Andrew^

[all] lakierowanie/poprawianie klapy

Post autor: Andrew^ » 17 lip 2007, 23:49

Witam,
Panowie macie jakies FAQ na temat jak lakierowac autu -jego elementy ??
Chodzi mi dokladnie o polakierowanie/poprawke juz polakierowanej klapy.
Dzis zdjalem blende z klapy bo w otworach na kolki tablic rej. wyszla bardzo brzydka rdza, jak zaczalem szlifowac te miejsca zobaczylem jeszcze kilka mniejszych i wiekszych ognisk korozji na klapie wiec przy okazji i je zjechalem do golej blachy szczotka druciana na wiertarce :/ teraz jestem troche zly na siebie, bo mialem od poczatku w planie to zrobic sam ale teraz martwie sie ze nie podolam temu wszytskiemu :-/

chce to zrobic sam, ale jak ?? kompreor z pistoletem to chyba podstawa zbiornik 24 litry 8 bar wystarczy ??
Jak po kolei przygotowac blache pod lakier ?? czy natryskujac lakier na miejsca bez lakieru mogl bym tez pociagnac i reszte klapy leciusienko co by lakier wszedl pomiedzy rysy ??

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 18 lip 2007, 20:39

Andrew^, masz zamiar malowac cala klape tylna? jezeli tak to po:1. musisz ja wykrecic z auta.2musisz przetrzec miejsca w ktorych przedarles do golej blachy papierem sciernym na sucho o ziarnistosci 220.3 musisz przetrzec klape benzyna ekstrakcyjna.4 musisz poszpachlowac miejsca w ktorych zeszlifowales rdze 5.musisz wygladzic szpachle papierem 220 na sucho.6.przetrzyj klape papierem 600 na mokro. 7.przetrzec benzyna ekstrakcyjna i podkladowac (okleic klape od srodka coby nie zapylic)pistoletem(podklad koloru podkladu fabrycznego poznac to mozna po tym jak przetarles do golej blachy pierwsza warstwa na blaszce)8.przetrzec podklad papierem na mokro 800(przecierac w ten sposub aby nie usunac warstwy podkladu)9.dobrac kolor auta odkrecajac klapke wlewu paliwa i podajac kod farby ktory znajduje sie badz na tabliczce znamieniowej lub nalepce znajdujacej sie w bagazniku auta lub w innej czesci nadwozia.10jesli jest to akryl malowac po wczesniejszym ;-) odtluszczeniu benzyna ekstrakcyjna(jezeli jest to baza +lakier bezbarwny po wczesniejszym odtluszczeniu naniesc baze w kilku warstwach "do pokrycia"po wyschnieciu przetrzec chusteczka nasaczona ircha w celu usuniecia zapylenia nastepnie pokryc baze dwoma warstwami lakieru)11.pozostawic do wyschniecia. pozdrawiam

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 18 lip 2007, 23:37

zaczne pojutrze bo wtedy przyjedzie kolega lakiernik ;-) ktory ma mi podrzucic troche komponentow do pracy mam nadzieje ze sie uda :/

Awatar użytkownika
jmm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2456
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: jmm » 19 lip 2007, 09:45

A jakimi ruchami na nosić lakier?:)

daro26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 288
Rejestracja: 16 mar 2007, 19:47
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: daro26 » 20 lip 2007, 20:00

jmm, ruchem posuwisto-zwrotny hehe

Ramze$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2007, 10:05
Lokalizacja: Mońki

Post autor: Ramze$ » 26 lip 2007, 09:21

Najlepiej maluj bazą potem na to jakiś dobry bezbarwny a jak coś nie wyjdzie to pamiętaj o polerce :D (Akrylem dużo cięzej się maluje)

matikemk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 21 mar 2007, 19:25
Lokalizacja: Lublin

Post autor: matikemk » 23 cze 2008, 16:19

Ja proponuje nie zdzierac całego lakieru do zywej blachy pamiętajcie o ocynku... dzieki temu nie mamy rdzy na Audiczkach:)

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 26 cze 2008, 17:10

Odświeżam temacik gdyż mam pewne pytanko. mysle że jest to dobre miejsce a nowego tematu nie chce zakładac. Kolega oddał do malowania dzwi od strony pasażera tylne i przednie, po całym zabiegu jak pojechaliśmy je obejżeć na aucie zauważyłem ze elementy ktore nie były malowane lakier na nich jest gładziutki full połysk, natomiast drzwi z nowym lakierem maja taką strukture ALA BARANEK. Koles ktory to robił powiedział że za tydzien mamy podjechać na polerke bo teraz jest jeszcze za świerzy lakier. Czy po tej polerce ten efekt baranka na drzwiach zniknie czy jest to poprostu źle pomalowane???

Pozdrawiam
szkodnik

Awatar użytkownika
misiek440
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 917
Rejestracja: 03 cze 2007, 12:05
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: misiek440 » 26 cze 2008, 19:14

powinien zniknąć, choć baranek to nie powinien być aż taki duży- przynajmniej tak mi się zdaje

Awatar użytkownika
Damu$
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 217
Rejestracja: 16 paź 2007, 01:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Damu$ » 27 cze 2008, 00:31

Dużo da się wypolerować ale do gościa który pomalował by mi drzwi z ''barankiem'' czyli skórką pomarańczy już więcej bym nie pojechał.Drzwi w Audi 80 to prosty element do malowania i trzeba sie starać żeby to spiepszyć.Tyle na temat.

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 27 cze 2008, 11:44

szkodnik pisze:natomiast drzwi z nowym lakierem maja taką strukture ALA BARANEK
gość miał albo dupiaty pistolet.. albo źle ustawione ciśnienie..

Obrazek

Tak wygląda świeżo pomalowane i niewypolerowane auto..

szkodnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 294
Rejestracja: 21 sty 2007, 23:01
Lokalizacja: Kołobrzeg

Post autor: szkodnik » 27 cze 2008, 17:20

pawelbicz pisze:
szkodnik pisze:natomiast drzwi z nowym lakierem maja taką strukture ALA BARANEK
gość miał albo dupiaty pistolet.. albo źle ustawione ciśnienie..

[url=http://images29.fotosik.pl/214/223cd24ad71cd851m.jpg]Obrazek[/URL]

Tak wygląda świeżo pomalowane i niewypolerowane auto..

Jak by mi tak pomalował to bym mu jeszcze flaszke postawił!!! kolega był dzis skladac reklamacje zobaczymy jakie wiesci przywiezie.

Damu$ pisze:Dużo da się wypolerować ale do gościa który pomalował by mi drzwi z ''barankiem'' czyli skórką pomarańczy już więcej bym nie pojechał.Drzwi w Audi 80 to prosty element do malowania i trzeba sie starać żeby to spiepszyć.Tyle na temat.
Dokładnie tak jak piszesz gdzieniegdzie wystepuja pasy takiej skórki od pomarancza a reszta to taki duzy nadmiar farby.

A ja KRETYN połasiłem sie i już zamówiłem farbe na nadkole żeby mi zrobił. boy to byla wpadka jednorazowa bo inaczej bedzie dym!!! hehe :mrgreen:

Awatar użytkownika
pawelbicz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 377
Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice

Post autor: pawelbicz » 27 cze 2008, 17:56

Napisz jeszcze ile za tą fuszerę skasował :-?

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 12 lis 2010, 20:15

Witam
Odświeżę temat.
Może ktoś mi podpowiedzieć jaki kompresor (pojemność, wydajność) jest potrzebny do drobnego lakierowania w swoim zakresie?

"Drobne lakierowanie" mam tu na myśli jakieś zaprawki lub maksymalnie pomalowanie jednego elementu.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 12 lis 2010, 21:17

jeśli chcesz sobie pomalować jeden element to niema sensu kupywać kompresora.
a jeśli chcesz już kupić coś porządnego to za kompresor musisz dać 3 tyś. z butlą 100l
a do tego jeszcze wchodzą iny sprzęt nie zbędny do tego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga