[ALL] Problem z korozja
[ALL] Problem z korozja
Przepraszam ze zakladam tyle tematow, ale na moje tematy nikt nie zwraca juz uwagi
szlifuje klape tylnia w miejscu gdzie przechodza wkrety od tablicy, niestety ognisko korozji w tych miejscach bylo tak duze ze musialem to dosyc dlugo szlifowac szczotka druciana.
Niestety zostaly takie male czarne punkciki czy to takie wrzery po korozji i znaczy ze juz ja wytepilem czy moze to pozostale ogniska rudzielca ??
Wczoraj to zeszlifowalem dzis przyszedlem a w tych miejscach malych wrzer widac lekko rudowaty kolor WTF??
Mam szlifowac do golej blachy ? w niektorych miejscach zrobily mi sie juz malenkie dziurki po korozji jak szlifowalem.
szlifuje klape tylnia w miejscu gdzie przechodza wkrety od tablicy, niestety ognisko korozji w tych miejscach bylo tak duze ze musialem to dosyc dlugo szlifowac szczotka druciana.
Niestety zostaly takie male czarne punkciki czy to takie wrzery po korozji i znaczy ze juz ja wytepilem czy moze to pozostale ogniska rudzielca ??
Wczoraj to zeszlifowalem dzis przyszedlem a w tych miejscach malych wrzer widac lekko rudowaty kolor WTF??
Mam szlifowac do golej blachy ? w niektorych miejscach zrobily mi sie juz malenkie dziurki po korozji jak szlifowalem.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Ta klapa jest chyba od innego audi bo ja wcina bardziej niz reszte po za tym ta korozja wystepuje tylko w miejscu kolkow na wkrety do tablicy rejerstracyjnej.
Kolega ma mi jutro podrzucic podkladowke epoksydowa wiec zastanawiam sie nad tym, czy jesli wytre jeszcze troche ta rdze i wrzery a potem podkladem epoksydowym pokryje zabezpieczy przez wrzeraniem ?
Kolega ma mi jutro podrzucic podkladowke epoksydowa wiec zastanawiam sie nad tym, czy jesli wytre jeszcze troche ta rdze i wrzery a potem podkladem epoksydowym pokryje zabezpieczy przez wrzeraniem ?
Ostatnio zmieniony 15 paź 2010, 09:52 przez Andrew^, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 964
- Rejestracja: 25 sty 2007, 00:42
- Imię: Tomasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Starachowice
- Kontakt:
Nie rozumien działania Brunoxa Epoxy. Chodzi o to aby nołożyć go na rdzę i nie ścierać? I to wystarczy?
Można to później pokryć szpachlą? Nie odpadnie? A jeżeli nie pokryję szpachlą to czy pod wpływem wody samo zejdzie? Słyszałem też że potrafi się ścierać przy np. częstym dotykaniu.
Dopiszę, że chcę go zastosować do karoserii samochodu ale w miejscach osłoniętych elementami plastikowymi (łezki przy nadkolach). Nie, to nie jest audi.
Pozdrawiam
PS. Jak on właściwie działa? Usuwa rdzę i chroni przed jej ponownym powstawaniem? Jeżeli wiąże się z rdzą tzn. że można go potem zetrzeć papierem ściernym by usunąć rdzę? Czy może tylko nałożyć na rudą?
Proszę o wyczerpującą odpowiedź!
Można to później pokryć szpachlą? Nie odpadnie? A jeżeli nie pokryję szpachlą to czy pod wpływem wody samo zejdzie? Słyszałem też że potrafi się ścierać przy np. częstym dotykaniu.
Dopiszę, że chcę go zastosować do karoserii samochodu ale w miejscach osłoniętych elementami plastikowymi (łezki przy nadkolach). Nie, to nie jest audi.
Pozdrawiam
PS. Jak on właściwie działa? Usuwa rdzę i chroni przed jej ponownym powstawaniem? Jeżeli wiąże się z rdzą tzn. że można go potem zetrzeć papierem ściernym by usunąć rdzę? Czy może tylko nałożyć na rudą?
Proszę o wyczerpującą odpowiedź!
Wiąże tlenki zawarte w rdzy, Jest to podkład epoksydowy. Co znaczy że powinno się go czymś jeszcze pomalować. Nawet zwykły lakier. Jak wyschnie to jest taki trochę lepki i reaguje z wodą więc potrzebuje warstwy ochronnej z wodą. Rdze ścierasz tylko luźną ta nie luźna ma zostać by się związać z preparatem. Zresztą co tu pisać, kup a wszystko masz na opakowaniu napisane. Tu masz w ogóle wszystko rozpisane odnośnie rdzy: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/120/72/Youngster pisze:Nie rozumien działania Brunoxa Epoxy. Chodzi o to aby nołożyć go na rdzę i nie ścierać? I to wystarczy?
Można to później pokryć szpachlą? Nie odpadnie? A jeżeli nie pokryję szpachlą to czy pod wpływem wody samo zejdzie? Słyszałem też że potrafi się ścierać przy np. częstym dotykaniu.
Dopiszę, że chcę go zastosować do karoserii samochodu ale w miejscach osłoniętych elementami plastikowymi (łezki przy nadkolach). Nie, to nie jest audi.
Pozdrawiam
PS. Jak on właściwie działa? Usuwa rdzę i chroni przed jej ponownym powstawaniem? Jeżeli wiąże się z rdzą tzn. że można go potem zetrzeć papierem ściernym by usunąć rdzę? Czy może tylko nałożyć na rudą?
Proszę o wyczerpującą odpowiedź!
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Rdza to utlenianie się metalu. Ocynk stosuje się po to, by wytworzyć szczelną powłokę bez porów, którymi mogłoby się dostawać powietrze.
Brunox Epoxy jest na bazie żywic epoksydowych. Dwie warstwy produktu wystarczają do szczelnego pokrycia rdzy, bez porów a to dlatego, że bardzo silnie wiąże się z tlenkami metalu. Wystarczy zedrzeć luźną rdzę aby Brunox Epoxy mógł mocno związać. Nie ma tlenu - nie ma rdzy. Do tego jakiś lakier, najlepiej również dwie warstwy lub trzy i mamy spokuj z rdzą na wiele lat.
Brunox Epoxy jest na bazie żywic epoksydowych. Dwie warstwy produktu wystarczają do szczelnego pokrycia rdzy, bez porów a to dlatego, że bardzo silnie wiąże się z tlenkami metalu. Wystarczy zedrzeć luźną rdzę aby Brunox Epoxy mógł mocno związać. Nie ma tlenu - nie ma rdzy. Do tego jakiś lakier, najlepiej również dwie warstwy lub trzy i mamy spokuj z rdzą na wiele lat.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Aż poprzednia wyschnie. W zależności od wilgoci i temperatury od kilku godzin do następnego dnia. Nie nakładać jak element narażony jest bezpośrednio na opady deszczu podczas schnięcia. Dosyć grubo, bez jakiegoś skąpego rozcierania pędzlem.
Widziałem kiedyś brunox epoxy w aerozolu. Tutaj można dać 3 cienkie warstwy.
Aha, przed użyciem odtłuścić malowany element.
Pędzla nie wolno moczyć w opakowaniu brunoxa! Tylko ulać sobie do naczynka niewielką ilość. Na opakowaniu to jest napisane dużymi literami.
Zaraz po użyciu najlepiej pędzel przemyć acetonem, później brunox schnię i praktycznie pędzel do wyrzucenia.
Widziałem kiedyś brunox epoxy w aerozolu. Tutaj można dać 3 cienkie warstwy.
Aha, przed użyciem odtłuścić malowany element.
Pędzla nie wolno moczyć w opakowaniu brunoxa! Tylko ulać sobie do naczynka niewielką ilość. Na opakowaniu to jest napisane dużymi literami.
Zaraz po użyciu najlepiej pędzel przemyć acetonem, później brunox schnię i praktycznie pędzel do wyrzucenia.