Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Zabezpieczenie antykorozyjne

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 21 paź 2012, 15:16

rysiek500 pisze:gdzie w b4 są otwory żeby zakonserwować progi
Schyl się, to je zauważysz, lecz jeśli nie było przy progach coś kombinowane, to ja bym tego nie ruszał.

fajka1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 24 cze 2011, 19:22

Post autor: fajka1983 » 21 paź 2012, 18:07

ceny uslug nie sa male gdzies slyszlem ze ok 400zl lepiej zakonserwować samemu bedzie taniej i satysfakcja

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

progi

Post autor: rysiek500 » 29 paź 2012, 19:08

Mam jeszcze pytanie którędy wydostaje się woda z progów jeśli się tam znajdzie,i gdzie można dokupić te zaślepki od progów

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 29 paź 2012, 19:12

fajka1983 pisze:ceny uslug nie sa male gdzies slyszlem ze ok 400zl lepiej zakonserwować samemu bedzie taniej i satysfakcja
Słusznie. Jak miałbym oddać auto do zrobienia tzw. konserwacji, to nie robiłbym tego wcale. Napryskają ci trochę tu i tak, żeby było widać że coś robili i tyle. Nikt się tam przykładać do tego nie będzie - gwarantuję Ci.

Awatar użytkownika
FilippoAudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie

Post autor: FilippoAudi80 » 09 wrz 2014, 19:34

Witam. odświeżę temat, mam pytanko, na błotniku z tyłu ma lekkie otarcie na której jest troszkę rdzy i w rogu na drzwiach. Jak można to zakonserwować na zimę? ;-)
Choćby Audi było z "gówna" Volkswagen mu nie dorówna !!! ;)

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 09 wrz 2014, 21:50

Witam. odświeżę temat, mam pytanko, na błotniku z tyłu ma lekkie otarcie na której jest troszkę rdzy i w rogu na drzwiach. Jak można to zakonserwować na zimę?
Witam, proponuję jak poniżej:

1. Oczyszczenie rdzy - wyrównanie nierówości "rany" papierem ściernym, dodatkowo można użyć fosolu (rozieńczony kwas fosforowy). Jego zaletą jest idealna możliwość oczyszczenia blachy (będzie niemal biała)
2. Po użyciu fosolu miejsce należy przetrzeć mokrą szmatką, tak zresztą jak pamiętam zaleca producent.
3. Po osuszeniu do wyboru - podkład akrylowy lub coś bardziej wytrzymałego, np. podkład typu wash primer (np. NOVOL)- jest to dwuskładnikowy lakier podkładowy - bazę miesza się ręcznie z utwardzaczem. Niestety, raczej niedostępny w małych opakowaniach, przez co dość duży koszt. Może jakiś inny producent ma w ofercie opakowania mniejsze niż 1L.
4. Po wyschnięciu podkładu lakier dobrany według kodu producenta (widoczny na naklejce we wnęce koła zapasowego) - sklepy z lakierami sprzedają jako specjalny lakier zaprawkowy lub zestaw baza + lakier bezbarwny.

Zaprawkę lakierową można jeszcze obrabiać, wygładzać itd, ale nie robiłem jeszcze na tyle dużej naprawy, żeby się w to bawić, może ktoś jeszcze coś napisze, jak ładnie wykończyć, bo miejsce widoczne.

Awatar użytkownika
FilippoAudi80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie

Post autor: FilippoAudi80 » 10 wrz 2014, 16:29

nie chce się bawić w lakiery, podkłady bo to są naprawdę niewielkie ogniska rdzy. Najlepiej jakby to był jakiś preparat antykorozyjny czy coś w tym stylu ;-)
Choćby Audi było z "gówna" Volkswagen mu nie dorówna !!! ;)

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 11 wrz 2014, 16:55

OK, w takim razie Cortalin F - tani, bez zabawy w czyszczenie, wygładzanie itp. Wiąże rdzę i tyle. Ale jeszcze się nie wypowiem co do trwałości, bo dopiero testuję - pomalowałem skorodwaną zabytkową taczkę :). Myślę jednak, że może być niezły, bo faktycznie zachodzi w reakcji z rdzą

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 paź 2014, 16:52

Jeśli panowie nie widzicie u siebie w B4 rdzy (a pewnie z zewnątrz nie widzicie) to zdejmijcie sobie plastikowe nadkola z tyłu to się dowiecie gdzie jest rdza <ok> W miejscach gdzie nadkola są przykręcone wkrętami do karoserii pojawiło się sporo rudej.Przy dolnym wkręcie z obu stron były już dziury na wylot po 4cm.Moje audi z zewnątrz i pod spodem nie ma śladów korozji ale pod nadkolami było tego sporo.I radzę to zrobić za w czasu bo później będzie tylko gorzej. Oczyścić rdzę ,na to podkład reaktywny Novol protect 340, na to podkład akrylowy i jakiegoś baranka i będzie na jakiś czas bo prawda jest taka że jak ruda wejdzie to już nie chce wyjść <ok>
Koledzy wspomnieli o cortanin F. niby zachodzi w reakcje z rdza ale czy ja wiąże na dobre to bym wątpił. Żonie robiłem punciaka bo jak wiadomo gniją w oczach. Pierwszym razem użyłem cortanin F + dodatkowe zabezpieczenie ale nie pamiętam jakie.Po zimie ruda znów wyszła w tych samych miejscach. Drugim, razem użyłem właśnie wspomnianego protect 340 i już dwa lata nie ma rdzy w tym miejscu...

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 25 paź 2014, 20:10

Ja uzywalem w B3 brunoxa (24h odczekane + pamiętać że trzeba odlać a nie moczyć pędzel w butelce) + podkład + lakier + baranek i od dwóch lat spokój.
B3Q US/B5/B5Q/A3Q 8L
R5/R4 TDI/V6/R4 1.8T

Awatar użytkownika
Sagitari
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z

Post autor: Sagitari » 26 lis 2014, 21:03

hudy pisze:Pierwszym razem użyłem cortanin F + dodatkowe zabezpieczenie ale nie pamiętam jakie.Po zimie ruda znów wyszła w tych samych miejscach. Drugim, razem użyłem właśnie wspomnianego protect 340 i już dwa lata nie ma rdzy w tym miejscu...
Novol protect 340 - to podkład typu wash primer - powyżej wspominałem właśnie również o nim. Cortanin poleciłem jako dobry środek na szybkie zagruntowanie rdzy, gdy nie ma czasu lub chwilowy brak możliwości wykonania tego w sposób kompleksowy.
Gdyby padło pytanie, jak zrobić to porządnie, również wskazałbym protect 340 - robiłem nim już kilka aut, w tym i swoje. Dodam jeszcze, że w przypadku trudnej korozji, gdy nie da się dobrze oczyścić blachy w sposób mechaniczny, przed jego użyciem można się pokusić o przemycie fosolem, czyli rozcieńczonym kwasem fosforowym. Po użyciu fosolu blachę przeciera się na mokro, osusza, a potem protect 340. Jeśli prace na podwoziu, to najlepiej dwukrotne malowanie z ciut większą proporcją podkładu w stosunku do utwardzacza, wtedy daje lepsze krycie przy zachowaniu odporności powłoki na zarysowania.
Co do tylnych zakoli w B4, to masz rację, zdejmowałem kiedyś i faktycznie jest tam klika punktów, z których może się rozwinąć większa korozja - tu idealnie sprawdzi się przepis typu: czyszczenie +fosol+protect 340+zabezpieczenie PVC (popularnie baranek lub guma na pędzel)

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 07 sty 2015, 00:23

Panowie, chce Profilaktycznie zabezpieczyć profile zamknięte, również progi. Pytanie czy jak wyjme po jednej zaslepce na próg to da rade i czy później znowu będę mógł użyć tej zaślepki aby zaślepic próg

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 07 sty 2015, 12:34

Ja na twoim miejscu wyjął bym wszystkie zaślepki bo nie rozprowadzisz zabezpieczenia dokładnie. Jeśli dobrze pamiętam to pod nadkolami masz jeszcze jedną zaślepkę którą dostaniesz się do progu od tyłu.

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 07 sty 2015, 14:26

jak umiejętnie wyjmiesz zaślepkę , nie uszkadzając to powinna nadawać się do kolejnego użycia ;-)
The Power of TDI! Bez Dymu Nie Ma Ognia!

Rebeca Linares,Asa Akira,Lupe Fuentes,Joanna Angels,Marie Luv,Britney Private,Lucy Belle,Aleska Diamond Jane Kyle,Sophie Lynx :)

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 07 sty 2015, 18:18

a ja konserwowałem profile zamknięte ,i zrobiłem to zdejmując kanape z tyłu ,tam są zaślepki ,miałem ponad 2 metrową rurke z dziurkami dookoła także nie trzeba zciągać zaślepek wszystkich ,sprawdziłem ładnie rozprowadzało sie 360 stopni i wszadziłem do końca progu słuszałem na końcu jak pchałem jak pukało psikałem i powoli wyciągałem ,
ps jakoż do konserwacji jest wskazany wosk ,robiłem to na wiosne jak ciepełko było .z każdej dziurki w profilu ładnie tłusto wyciekał co wg instrukcji było jak najbardziej wskazane

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga