Schyl się, to je zauważysz, lecz jeśli nie było przy progach coś kombinowane, to ja bym tego nie ruszał.rysiek500 pisze:gdzie w b4 są otwory żeby zakonserwować progi
[B4 All] Zabezpieczenie antykorozyjne
Słusznie. Jak miałbym oddać auto do zrobienia tzw. konserwacji, to nie robiłbym tego wcale. Napryskają ci trochę tu i tak, żeby było widać że coś robili i tyle. Nikt się tam przykładać do tego nie będzie - gwarantuję Ci.fajka1983 pisze:ceny uslug nie sa male gdzies slyszlem ze ok 400zl lepiej zakonserwować samemu bedzie taniej i satysfakcja
- FilippoAudi80
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
- Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 222
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Witam, proponuję jak poniżej:Witam. odświeżę temat, mam pytanko, na błotniku z tyłu ma lekkie otarcie na której jest troszkę rdzy i w rogu na drzwiach. Jak można to zakonserwować na zimę?
1. Oczyszczenie rdzy - wyrównanie nierówości "rany" papierem ściernym, dodatkowo można użyć fosolu (rozieńczony kwas fosforowy). Jego zaletą jest idealna możliwość oczyszczenia blachy (będzie niemal biała)
2. Po użyciu fosolu miejsce należy przetrzeć mokrą szmatką, tak zresztą jak pamiętam zaleca producent.
3. Po osuszeniu do wyboru - podkład akrylowy lub coś bardziej wytrzymałego, np. podkład typu wash primer (np. NOVOL)- jest to dwuskładnikowy lakier podkładowy - bazę miesza się ręcznie z utwardzaczem. Niestety, raczej niedostępny w małych opakowaniach, przez co dość duży koszt. Może jakiś inny producent ma w ofercie opakowania mniejsze niż 1L.
4. Po wyschnięciu podkładu lakier dobrany według kodu producenta (widoczny na naklejce we wnęce koła zapasowego) - sklepy z lakierami sprzedają jako specjalny lakier zaprawkowy lub zestaw baza + lakier bezbarwny.
Zaprawkę lakierową można jeszcze obrabiać, wygładzać itd, ale nie robiłem jeszcze na tyle dużej naprawy, żeby się w to bawić, może ktoś jeszcze coś napisze, jak ładnie wykończyć, bo miejsce widoczne.
- FilippoAudi80
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 23 maja 2012, 17:22
- Lokalizacja: Kamieńsk/Łódzkie
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Jeśli panowie nie widzicie u siebie w B4 rdzy (a pewnie z zewnątrz nie widzicie) to zdejmijcie sobie plastikowe nadkola z tyłu to się dowiecie gdzie jest rdza <ok> W miejscach gdzie nadkola są przykręcone wkrętami do karoserii pojawiło się sporo rudej.Przy dolnym wkręcie z obu stron były już dziury na wylot po 4cm.Moje audi z zewnątrz i pod spodem nie ma śladów korozji ale pod nadkolami było tego sporo.I radzę to zrobić za w czasu bo później będzie tylko gorzej. Oczyścić rdzę ,na to podkład reaktywny Novol protect 340, na to podkład akrylowy i jakiegoś baranka i będzie na jakiś czas bo prawda jest taka że jak ruda wejdzie to już nie chce wyjść <ok>
Koledzy wspomnieli o cortanin F. niby zachodzi w reakcje z rdza ale czy ja wiąże na dobre to bym wątpił. Żonie robiłem punciaka bo jak wiadomo gniją w oczach. Pierwszym razem użyłem cortanin F + dodatkowe zabezpieczenie ale nie pamiętam jakie.Po zimie ruda znów wyszła w tych samych miejscach. Drugim, razem użyłem właśnie wspomnianego protect 340 i już dwa lata nie ma rdzy w tym miejscu...
Koledzy wspomnieli o cortanin F. niby zachodzi w reakcje z rdza ale czy ja wiąże na dobre to bym wątpił. Żonie robiłem punciaka bo jak wiadomo gniją w oczach. Pierwszym razem użyłem cortanin F + dodatkowe zabezpieczenie ale nie pamiętam jakie.Po zimie ruda znów wyszła w tych samych miejscach. Drugim, razem użyłem właśnie wspomnianego protect 340 i już dwa lata nie ma rdzy w tym miejscu...
- Sagitari
- Forum Audi 80
- Posty: 222
- Rejestracja: 08 wrz 2011, 09:07
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
Novol protect 340 - to podkład typu wash primer - powyżej wspominałem właśnie również o nim. Cortanin poleciłem jako dobry środek na szybkie zagruntowanie rdzy, gdy nie ma czasu lub chwilowy brak możliwości wykonania tego w sposób kompleksowy.hudy pisze:Pierwszym razem użyłem cortanin F + dodatkowe zabezpieczenie ale nie pamiętam jakie.Po zimie ruda znów wyszła w tych samych miejscach. Drugim, razem użyłem właśnie wspomnianego protect 340 i już dwa lata nie ma rdzy w tym miejscu...
Gdyby padło pytanie, jak zrobić to porządnie, również wskazałbym protect 340 - robiłem nim już kilka aut, w tym i swoje. Dodam jeszcze, że w przypadku trudnej korozji, gdy nie da się dobrze oczyścić blachy w sposób mechaniczny, przed jego użyciem można się pokusić o przemycie fosolem, czyli rozcieńczonym kwasem fosforowym. Po użyciu fosolu blachę przeciera się na mokro, osusza, a potem protect 340. Jeśli prace na podwoziu, to najlepiej dwukrotne malowanie z ciut większą proporcją podkładu w stosunku do utwardzacza, wtedy daje lepsze krycie przy zachowaniu odporności powłoki na zarysowania.
Co do tylnych zakoli w B4, to masz rację, zdejmowałem kiedyś i faktycznie jest tam klika punktów, z których może się rozwinąć większa korozja - tu idealnie sprawdzi się przepis typu: czyszczenie +fosol+protect 340+zabezpieczenie PVC (popularnie baranek lub guma na pędzel)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
a ja konserwowałem profile zamknięte ,i zrobiłem to zdejmując kanape z tyłu ,tam są zaślepki ,miałem ponad 2 metrową rurke z dziurkami dookoła także nie trzeba zciągać zaślepek wszystkich ,sprawdziłem ładnie rozprowadzało sie 360 stopni i wszadziłem do końca progu słuszałem na końcu jak pchałem jak pukało psikałem i powoli wyciągałem ,
ps jakoż do konserwacji jest wskazany wosk ,robiłem to na wiosne jak ciepełko było .z każdej dziurki w profilu ładnie tłusto wyciekał co wg instrukcji było jak najbardziej wskazane
ps jakoż do konserwacji jest wskazany wosk ,robiłem to na wiosne jak ciepełko było .z każdej dziurki w profilu ładnie tłusto wyciekał co wg instrukcji było jak najbardziej wskazane