Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Zabezpieczenie antykorozyjne

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

[B4 All] Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: peryt » 08 lis 2009, 23:42

Zastanawialiście się czy warto oddać samochód do firmy zajmującej się zabezpieczeniem antykorozyjnym? Ile to kosztuje i czy jest skuteczne (na jak długo)

Mój samochód do tej pory nie widział soli, chce nim dłużej pojeździć i zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lis 2009, 09:58

Nie bardzo kumam na czym to zabezpieczenie miałby polegać. Czy chodzi co o zrobienie konserwacji podwozia :?: Jeśli tak to na pewno nie zaszkodzi. Po latach użytkowania tu i ówdzie oryginalna konserwacja mogła się już wytrzeć bądź odparzyć - znam to z własnego doświadczenia. Ale szczerze to nie widziałem jeszcze 80tki która miałaby przegnitą podłogę.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 09 lis 2009, 12:12

Labiel pisze:Ale szczerze to nie widziałem jeszcze 80tki która miałaby przegnitą podłogę.
ostatnio jak odkrecałem osłone nad wydechem zauwarzyłem ogniska korozji :-/ wiec fabryczna konserwacja napewno wieczna nie jest.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 lis 2009, 12:57

Labiel pisze:Nie bardzo kumam na czym to zabezpieczenie miałby polegać. Czy chodzi co o zrobienie konserwacji podwozia :?: Jeśli tak to na pewno nie zaszkodzi. Po latach użytkowania tu i ówdzie oryginalna konserwacja mogła się już wytrzeć bądź odparzyć - znam to z własnego doświadczenia. Ale szczerze to nie widziałem jeszcze 80tki która miałaby przegnitą podłogę.
Dokładnie też nie widziałem 80 tki z zgnitą podłogą ja swoją raz zakonserwowałem samemu
ale nie potrzebnie mimo wieku jest wszystko zdrowe łacznie z blacharką bo jest ocynkowana cała :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lis 2009, 13:05

romeo pisze:ostatnio jak odkrecałem osłone nad wydechem zauwarzyłem ogniska korozji :-/
80tki już tak mają. Zresztą nie tylko one bo w A4 minimalne ślady rdzy też tam miałem. Pod osłonami fabryka nie dawała konserwacji a z racji że w tym miejscu blacha nagrzewa się od wydechu to rdza pojawia się znacznie szybciej. W B3 też tam miałem ogniska rdzy - ale oczywiście do przegnicia blachy brakowało jeszcze z jedno stulecie.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
zawodnik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: zawodnik88 » 09 lis 2009, 13:55

A w mojej b3 mam w paru miejscach małe pecherzyki rdzy ba nadwoziu . Na drzwiach małe pęcherzyki , przy listwie na dachu i na błotniku jezdze juz z tym z 2 lata i nic dalej sie nie rozprzestrzenia ale dodam ze całe auto było sprawdzane miernikiem grubosci lakieru i potwierdziło sie że samochód nie był malowany,bity itp . Więc dlaczego pojawiły sie ogniska pod lakierem ? A i jeszcze po otwarciu drzwi przy zgrzewach są pecherzyki . Wydaje mi się że powodem tego są jakies fabryczne niedoskonałosci zabezpieczenia antykorozyjnego.
Audi ponad wszystko oooo

Moje cztery kółka
https://audi80.pl/moja-audi-80-b3-18 ... ht=#384027

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 lis 2009, 13:59

Najczęściej pęcherzyki się pojawiają na przednich błotnikach nawet jeśli są ocynkowane podejrzewam słabe zabezpieczenia w tym miejscu i dostaje się błoto woda i na błotniku powstają pęcherze na samym rancie ;-)

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Zabezpieczenie

Post autor: peryt » 09 lis 2009, 14:26

Wydaje mi się że warto zabezpieczyć samochód jakimś barankiem czy jak oni to nazywają. Tylko nie wiem ile sobie za to krzyczą. Samemu to trochę czasochłonna praca a i tak może być złe zrobiona. Podobno trzeba bardzo dokładnie wyczyścić podwozie co nie jest jakie proste. Nikt z Was nie robił tego na progi itp. ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lis 2009, 14:39

peryt pisze:Nikt z Was nie robił tego na progi itp. ?
Ja już to wszystko przerabiałem. B3 robiłem konserwacje całej podłogi plus oczywiście później nadkola. Odnawiałem też progi barankiem. W B5 również robiłem konserwę całej podłogi. Nie jest to jakaś trudna filozofia, aczkolwiek nieco pracochłonna. Jak ktoś ma jakiś kompresor to spokojnie można to zrobić sobie samemu.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 lis 2009, 15:44

Labiel pisze:robiłem konserwacje całej podłogi plus oczywiście później nadkola. Odnawiałem też progi barankiem. W B5 również robiłem konserwę całej podłogi.
jakiego środka użyłeś?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lis 2009, 15:53

grze pisze:jakiego środka użyłeś?
Niczego specjalnego. Środek nazywa się BITOGUM. Był na tyle rzadki że dało się go bez problemu nanieść pistoletem do baranka, ale za to dość długo schnął - po części pewnie przez to że nałożyłem go dość grubo.
Części samochodowe online - Motostacja

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 09 lis 2009, 16:13

Rafał raczej Bitgum,do konserwacji podwozia jest mnóstwo środków...każdy będzie dobry aby z pewnych źródeł
Zdjęcie w avatarze to przeszłość tak jak i cały temat

Kliknij żeby zobaczyć moje czerwone toczydło

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 09 lis 2009, 17:24

Dobry też jest Boll, który można pędzlem nakładać ;-)

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 09 lis 2009, 17:38

Dokładnie ja też miałe już kilka samochodów Bollem konserwowanym i uważam że jest ok. Cena nie wysoka ok 20-25zł jak dobrze pamiętam. Pędzlem się samruje i jest ok. Ja przed konserwacją zdjąłem wszytkie plastiki z nadkoli i na hydropresa pojechałem na 6-7 min i wszytko konkretnie umyłem. Tylko że to robiłem jak było ciepło. A jak Audi nie było bite czy przytarte to nie powinno rdzewieć moje B3 miało 20 lat i nic, zero żadnego bąbelka nic.
jest VW Golf 4 1.9 TDi
jest Audi B4 1.9TDi
było audi a4 1.9 tdi
był Golf 2 1.6 TD 1V+LDA+FMIC
było Audi b3 1.6 TD+ic
https://audi80.pl/moja-audi-80-by-bi ... ieniek1984 moje Audi

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

Post autor: rysiek500 » 21 paź 2012, 09:12

Panowie gdzie w b4 są otwory żeby zakonserwować progi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga