Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Zabezpieczenie antykorozyjne

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

[B4 All] Zabezpieczenie antykorozyjne

Post autor: peryt » 08 lis 2009, 23:42

Zastanawialiście się czy warto oddać samochód do firmy zajmującej się zabezpieczeniem antykorozyjnym? Ile to kosztuje i czy jest skuteczne (na jak długo)

Mój samochód do tej pory nie widział soli, chce nim dłużej pojeździć i zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lis 2009, 09:58

Nie bardzo kumam na czym to zabezpieczenie miałby polegać. Czy chodzi co o zrobienie konserwacji podwozia :?: Jeśli tak to na pewno nie zaszkodzi. Po latach użytkowania tu i ówdzie oryginalna konserwacja mogła się już wytrzeć bądź odparzyć - znam to z własnego doświadczenia. Ale szczerze to nie widziałem jeszcze 80tki która miałaby przegnitą podłogę.

Awatar użytkownika
romeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 17 maja 2007, 11:20

Post autor: romeo » 09 lis 2009, 12:12

Labiel pisze:Ale szczerze to nie widziałem jeszcze 80tki która miałaby przegnitą podłogę.
ostatnio jak odkrecałem osłone nad wydechem zauwarzyłem ogniska korozji :-/ wiec fabryczna konserwacja napewno wieczna nie jest.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 lis 2009, 12:57

Labiel pisze:Nie bardzo kumam na czym to zabezpieczenie miałby polegać. Czy chodzi co o zrobienie konserwacji podwozia :?: Jeśli tak to na pewno nie zaszkodzi. Po latach użytkowania tu i ówdzie oryginalna konserwacja mogła się już wytrzeć bądź odparzyć - znam to z własnego doświadczenia. Ale szczerze to nie widziałem jeszcze 80tki która miałaby przegnitą podłogę.
Dokładnie też nie widziałem 80 tki z zgnitą podłogą ja swoją raz zakonserwowałem samemu
ale nie potrzebnie mimo wieku jest wszystko zdrowe łacznie z blacharką bo jest ocynkowana cała :mrgreen:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lis 2009, 13:05

romeo pisze:ostatnio jak odkrecałem osłone nad wydechem zauwarzyłem ogniska korozji :-/
80tki już tak mają. Zresztą nie tylko one bo w A4 minimalne ślady rdzy też tam miałem. Pod osłonami fabryka nie dawała konserwacji a z racji że w tym miejscu blacha nagrzewa się od wydechu to rdza pojawia się znacznie szybciej. W B3 też tam miałem ogniska rdzy - ale oczywiście do przegnicia blachy brakowało jeszcze z jedno stulecie.

Awatar użytkownika
zawodnik88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 244
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:52
Lokalizacja: Dąbrowa górnicza

Post autor: zawodnik88 » 09 lis 2009, 13:55

A w mojej b3 mam w paru miejscach małe pecherzyki rdzy ba nadwoziu . Na drzwiach małe pęcherzyki , przy listwie na dachu i na błotniku jezdze juz z tym z 2 lata i nic dalej sie nie rozprzestrzenia ale dodam ze całe auto było sprawdzane miernikiem grubosci lakieru i potwierdziło sie że samochód nie był malowany,bity itp . Więc dlaczego pojawiły sie ogniska pod lakierem ? A i jeszcze po otwarciu drzwi przy zgrzewach są pecherzyki . Wydaje mi się że powodem tego są jakies fabryczne niedoskonałosci zabezpieczenia antykorozyjnego.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 lis 2009, 13:59

Najczęściej pęcherzyki się pojawiają na przednich błotnikach nawet jeśli są ocynkowane podejrzewam słabe zabezpieczenia w tym miejscu i dostaje się błoto woda i na błotniku powstają pęcherze na samym rancie ;-)

peryt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 25 lip 2009, 02:40

Zabezpieczenie

Post autor: peryt » 09 lis 2009, 14:26

Wydaje mi się że warto zabezpieczyć samochód jakimś barankiem czy jak oni to nazywają. Tylko nie wiem ile sobie za to krzyczą. Samemu to trochę czasochłonna praca a i tak może być złe zrobiona. Podobno trzeba bardzo dokładnie wyczyścić podwozie co nie jest jakie proste. Nikt z Was nie robił tego na progi itp. ?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lis 2009, 14:39

peryt pisze:Nikt z Was nie robił tego na progi itp. ?
Ja już to wszystko przerabiałem. B3 robiłem konserwacje całej podłogi plus oczywiście później nadkola. Odnawiałem też progi barankiem. W B5 również robiłem konserwę całej podłogi. Nie jest to jakaś trudna filozofia, aczkolwiek nieco pracochłonna. Jak ktoś ma jakiś kompresor to spokojnie można to zrobić sobie samemu.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 09 lis 2009, 15:44

Labiel pisze:robiłem konserwacje całej podłogi plus oczywiście później nadkola. Odnawiałem też progi barankiem. W B5 również robiłem konserwę całej podłogi.
jakiego środka użyłeś?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lis 2009, 15:53

grze pisze:jakiego środka użyłeś?
Niczego specjalnego. Środek nazywa się BITOGUM. Był na tyle rzadki że dało się go bez problemu nanieść pistoletem do baranka, ale za to dość długo schnął - po części pewnie przez to że nałożyłem go dość grubo.

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 09 lis 2009, 16:13

Rafał raczej Bitgum,do konserwacji podwozia jest mnóstwo środków...każdy będzie dobry aby z pewnych źródeł

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 09 lis 2009, 17:24

Dobry też jest Boll, który można pędzlem nakładać ;-)

Awatar użytkownika
bieniek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 446
Rejestracja: 07 lip 2007, 14:49
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: bieniek1984 » 09 lis 2009, 17:38

Dokładnie ja też miałe już kilka samochodów Bollem konserwowanym i uważam że jest ok. Cena nie wysoka ok 20-25zł jak dobrze pamiętam. Pędzlem się samruje i jest ok. Ja przed konserwacją zdjąłem wszytkie plastiki z nadkoli i na hydropresa pojechałem na 6-7 min i wszytko konkretnie umyłem. Tylko że to robiłem jak było ciepło. A jak Audi nie było bite czy przytarte to nie powinno rdzewieć moje B3 miało 20 lat i nic, zero żadnego bąbelka nic.

rysiek500
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 21 lis 2008, 09:18

Post autor: rysiek500 » 21 paź 2012, 09:12

Panowie gdzie w b4 są otwory żeby zakonserwować progi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl