Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 PP] Blokowanie przedniego koła

Audi_1.6_Krk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:05

[B3 1.6 PP] Blokowanie przedniego koła

Post autor: Audi_1.6_Krk » 19 wrz 2013, 14:17

Witam, od jakiegoś czasu mam lekko zblokowane prawe przednie koło, jak podniosę na podnośniku i kręcę kołem to wyczuwalne są znaczne opory w porównaniu z kołem po drugiej stronie. Widać również na feldze znacznie większe zużycie klocków po stronie gdzie występuje problem. Jak przejadę parę kilometrów to blokuje coraz bardziej ale to akurat logiczne. Wymieniłem 2 przewody hamulcowe gumowe przy kole, kawałek przewodu miedzianego między nimi, wyciągnąłem i wyczyściłem tłoczek hamulcowy (nie był skorodowany) od razu wymieniłem uszczelki (oring w zacisku i przeciwpyłową), wydawało mi się że tłoczek chodzi lekko, przynajmniej bez większych oporów go można było wepchnąć po wyczyszczeniu. Wyczyściłem i nasmarowałem prowadnice klocków hamulcowych i te szpilki zacisku, wszystko chodzi gładziutko jak by było nowe. Po tych wszystkich operacjach problem jak był tak jest ;(

Została pompa hamulcowa, tzn. zastanawiam się czy jest możliwość ze na jedno koło pompuje płyn ale uniemożliwia jego powrót ? Zrobiłem dziś jeszcze tak że podniosłem koło, kręciło się z oporami, odkręciłem odpowietrznik, wylało się trochę płynu, ale dalej były wspomniane opory... trochę to obala moją teorię z pompą hamulcową...

Macie jakieś pomysły ?

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 19 wrz 2013, 16:01

Klocki luźno chodzą w jarzmie?? może się zakleszczają na tarczy i ciągle hamują??

Audi_1.6_Krk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:05

Post autor: Audi_1.6_Krk » 19 wrz 2013, 16:37

kylo40 pisze:Klocki luźno chodzą w jarzmie?? może się zakleszczają na tarczy i ciągle hamują??
tak, jak czyściłem jarzmo i przymierzałem klocki to byl odpowiedni luz, wszytko tam przesmarowane smarem miedzianym więc nie ma opcji żeby coś było nie tak..

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 19 wrz 2013, 22:14

Masz luz jałowy na pedale hamulca? musi być wyraźnie wyczuwalny. Być może ktoś wcześniej regulował na serwie bądź na pedale hamulca skok i go nadmiernie zlikwidował przez co tłok pompy nie cofa się odpowiednio i tym samym płyn nie wraca do zbiorniczka a po kilu naciśnięciach hamulce zostają zablokowane.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 19 wrz 2013, 23:00

czy koło się grzeje ?? może łożysko się zaciera,

Audi_1.6_Krk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:05

Post autor: Audi_1.6_Krk » 20 wrz 2013, 01:26

"szaakaal" nie zwróciłem uwagi w ogóle na jałowy skok hamulca, bo od 4 lat mam ten samochód i nigdy tego typu problemów nie było, poza tym gdyby był z tym problem to drugie koło podobnie by się zachowywało ? chyba, że się mylę.. jutro jeszcze dokładnie sprawdzę ten luz

"dzikx" tak koło się grzeje, jak jest ciepło i przejadę więcej niż 10 km jest dość gorące, jak jest chłodno jak dziś jest ciepłe po tym samym dystansie (temperatura otoczenia schładza podczas jazdy koło) wracając.. to na pewno nie łożysko, bo raz że widać wyraźne zużycie klocków poprzez zabrudzenie na feldze, dwa że podczas postoju pojazdu na równej gładkiej jezdni i delikatnym ruszeniu słychać charakterystyczne odgłosy trących klocków o tarcze z prawej strony, trzy gdy podnoszę prawy przód i ruszam kołem w jedną i drugą stronę zobaczyć można ten niewielki luz klocków w jarzmie zacisku (delikatnie się przemieszczają).

na pewno coś muszę zrobić.. nie wiem czy skupić się na zacisku czy na pompie.. gdybym miał odpowiedź czy pompa hamulcowa może przepuszczać płyn na jedno koło ale uniemożliwiać jego powrót to postawiłbym na pompę, jak nie to.. może tym razem wymienię a nie wyczyszczę tłoczek hamulcowy i wstawię jeszcze raz nowe uszczelki.. tylko czy jest sens ?

Awatar użytkownika
szaakaal
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 870
Rejestracja: 18 cze 2012, 09:35
Lokalizacja: Bytom/Śląskie

Post autor: szaakaal » 20 wrz 2013, 12:21

gdyby był z tym problem to drugie koło podobnie by się zachowywało ?
no właśnie nie
Audi_1.6_Krk pisze:to na pewno nie łożysko
racja, łożysko wydaje dzwięk delikatnego buczenia że tak powiem...
Audi_1.6_Krk pisze:nie wiem czy skupić się na zacisku czy na pompie..

zacznij od zacisku... jak wymienisz ten tłoczek to go dobrze nasmaruj

Radzio1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 27 maja 2008, 00:15
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Radzio1 » 20 wrz 2013, 15:29

Ja też obstawiam zacisk.

Awatar użytkownika
dzikx
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1050
Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
Imię: Jurek
Model: Audi 90 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.6 ADA+lpg
Lokalizacja: pomorze

Post autor: dzikx » 20 wrz 2013, 15:43

jak się grzeje i klocki idą to ściągasz koło zacisk tarcze i wyciągasz tłoczek który się zapiekł, możliwe że gumki są do wymiany

koral351

Post autor: koral351 » 25 wrz 2013, 21:37

Tłoczek trzeba wyjąć i wyczyścić obręcz cylindra tuż przed uszczelką , bo tu najbardziej koroduje. Jak jest wszystko sprawne to przy zdemontowanym zacisku po naciśnięciu hamulca tłoczek wychodzi, a po puszczeniu trochę wraca. Klocki natomiast mają lekko siedzieć w jarzmach, tak że po wyjęciu zacisku powinny praktycznie same wypaść. Sprawdź jeszcze czy ci się uszczelka nie podwinęła i może tłoczek ją wciągnął. O suwakach pisałeś że ok. Jak to nie pomoże to sprawdź jakie ciśnienie generuje pompa. na odkręconym odpowietrzniku wciśnij szybko hamulec. powinien być duży psik na wysokość ok 20-25cm i pedał powinien dość szybko zejść do dołu. Jeśli ciśnienie będzie mniejsze niż na kole sprawnym wtedy masz zapchanego węża gumowego.( z zewnątrz wygląda ok. a w środku spuchnięty i przelot niedrożny)

Audi_1.6_Krk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 29 lip 2010, 21:05

Post autor: Audi_1.6_Krk » 27 wrz 2013, 13:27

Rozebralem jeszcze raz zacisk, wyczyscilem cylinder zacisku od środka specjalną włókniną (papier ścierny w postaci "szmacianej") o gramaturze około 1600, założyłem jeszcze raz nowe uszczelki, wymieniłem tłoczek na nowy, wszystko nasmarowałem specjalnym smarem silikonowym do tłoczków hamulcowych (tubka 6 ml).. i dalej to samo. Sprawdziłem jeszcze luz jałowy pedału hamulca wg uwagi "szaakaal" i jest moim zdaniem optymalny, pedał stawia większy opór dopiero po dość znacznym jego naciśnięciu (rozumiem, że wtedy pompa hamulcowa pompuje), wcześniej opór oczywiście jest, jednak domyślam się, że pochodzący od jakiejś sprężyny powrotnej. Tak nawiasem pisząc, gdzie sie ustawia ten jałowy luz pedału hamulca ?? od środka samochodu gdzieś między pedałem hamulca a serwem ? czy trzeba odkręcać serwo i tam jest jakaś śruba regulacyjna ? Wracając: wymieniłem, wyczyściłem i nasmarowałem wszsystko co możliwe, prócz wymiany pompy hamulcowej co zdawało by się ostatecznością, gdzieś na innych forach czytałem, że zdarzały się przypadki blokowania jednego koła, co ustąpiło po wymianie pompy, więc może jednak...

koral351

Post autor: koral351 » 27 wrz 2013, 22:16

nie doczytałem dokładnie pierwszego postu. te węże gumowe wymienione to powinny być ok. myślę że nie skręciłeś ich i nie zmniejszyła się ich drożność, bo pasują one tylko w jednej pozycji. naprawdę dziwna sprawa , ale sprawdź to ciśnienie , czy psika jednakowo z dwóch odpowietrzników. może przewód metalowy jest gdzieś zagięty albo skorodowany. co do pompy zwykłej to na pewno by się tak nie działo. z ABS być może???

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 31 maja 2015, 17:54

Witam, podepnę się pod temat bo mam podobny problem.
Po kilkukrotnym hamowaniu prawe koło tak jakby zostało zablokowane, nie cofnął się płyn z zacisku. odpowietrzałem układ dolewając nowego płynu ok 0.5l zaczynając od tylnego prawego kola. i nic jeszcze gorzej, tzn blokowało jeszcze lewe przód i prawy tył a najbardziej prawny przód, z którego zaczęło się kopcić.co ciekawe zgaszenie auta i ponowy start likwiduje problem.o czego znacząc panowie ?
pozdrawiam

jankiel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 11 lip 2011, 23:46
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: jankiel » 01 cze 2015, 13:48

Witam, ja także mam pytanie dotyczące blokujących się hamulców. Problemu nie było do momentu wymiany klocków i tarcz na nowe, podczas wymiany zwróciłem uwagę że tłoczek cofnął się tylko kawałek a później stanął dęba. Rozebrałem wyczyściłem złożyłem wydawało się że wszystko jest ok jednak podczas jazdy dało się odczuć że koła (oba) są lekko hamowane. Po kilkudniowej walce wspomaganej telefonami do znajomego mechanika i wymianie przewodów gumowych i miedzianych od koła do pompy oraz uszczelek i czyszczeniu tłoka problem na tyle stał się niezauważalny że normalnie przemieszczam się po mieście. Jednak po zużyciu klocków i zabrudzeniu felg widzę że do blokowania koła ciągle dochodzi, dodam do tego jeszcze charakterystyczny zapach który dociera do mych nozdrzy po opuszczeniu pojazdu i generalnie jestem pewny że nie wszystko jest tak jak być powinno. Podczas wciskania tłoka kiedy odkręcę odpowietrznik ciśnienie jest takie że płyn hamulcowy zmywa mi błoto z nadkola. Tak naprawdę zostaje mi tylko pompa hamulcowa, pytanie czy takie uszkodzenia pompy się zdarzają i na co zwrócić uwagę podczas ewentualnego zakupu drugiej pompy i jej wymiany (oczywiście używanej bo nie chcę podwajać wartości pojazdu).

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 02 cze 2015, 20:34

wczoraj wyjąłem wtyczkę z pompy ABS i po przejechaniu kilku km myślałem ze to ona jest winna. Niestety prawy przód jest dalej lekko blokowany, ale przynajmniej już nie 3 koła. Zobaczę jak będzie jak pojeżdżę do końca tygodnia bez ABS.
pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl