Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
krzysiek11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 256
Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy

Post autor: krzysiek11 » 18 maja 2008, 14:11

też mi biły koła i za smoka nie mogłem nic zrobić próbowałem wszystkiego i
dopiero pierścienie centrujące mi pomogły ;-)

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 18 maja 2008, 16:09

Biorę pod uwagę że tarcze mógł już szlag trafić ale sprawdzałem je niedawno i były ok. najpierw muszę wymienić tuleje na wachaczach i na sankach jak to nie pomoże to będę szukał dalej.

niteart
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:37
Lokalizacja: czewa

Post autor: niteart » 19 maja 2008, 12:01

Witam. Mam ten sam problem co w temacie:( Kierownica drży od 120 do 80 km/h i z tego co sie dowiedziałem to mogą to byc krzywe piasty/a!! Tak jak pisał kubik.Ja juz wszystko wymieniłem(oprócz piast)>>tarcze,klocki, wszystkie połaczenia gumowo metalowe<< i dalej drży ale tylko w w/w predkosciach!!Wymienie jeszcze te piasty i to bedzie ostatnia wymiana w zawieszeniu!! Jak wymienie to napisze czy cos pomoglo. pozdrawiam
Lord of Rings

afro

Post autor: afro » 19 maja 2008, 17:20

kubik - Które tuleje masz na myśli, wachacza czy sanek ?[/quote]

tuleje wachacza, ale słyszałem ,ze te drugie też moga być za to odpowiedzialne

wojtek3006
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02

Post autor: wojtek3006 » 27 maja 2008, 00:15

niteart pisze:to mogą to byc krzywe piasty/a!!
Piasty zazwyczaj są bardzo zardzewiałe. Zmieniając tarcze u siebei chyba ze 3 razy je czyściłem zanim wszystko sie uspokoiło. WD-40, papier scierny 100-200 i koniecznie płaski pilnik. Piasty muszą się świecić, bez tego rdzawego nalotu. Oczywiscie nie można tez przeginać i spiłowywac ich za bardzo.

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Re: [B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu

Post autor: Gruszka » 28 maja 2008, 18:13

paskud pisze:Cześć. Masz krzywo osadzoną tarczę hamulcową. Albo nie przylega do piasty na skutek korozji i niestarannego montażu albo przegrzała się i zaliczyła kałużę. Pozdrawiam.
kolega ma racje ja miałem tak po wymianie tarcz i klocków hamulcowych, przy hamowaniu drżała kierownica ale po 1500 km drgania ustały same. Też jężdziłem po mechanikach ale nie bardzo wiedzieli co z tym zrobić więc sam dałem temu spokój i jężdziłem dalej a drgania same ustały, widocznie wszystko musiało sie samo dotrzeć. pozdrawiam. <ok>
Audi 80 B4 sedan oceń :
- viewtopic.php?t=12597,
- http://www.youtube.com/watch?v=nFgyAfTGnzE
Szkolenie przewodników i tresura psów.
Masz problem ze swoim pupilem? dla mnie to nie problem 665-257-331 :-) certyfikat

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 29 maja 2008, 18:35

Witam. Mam ten sam problem co w temacie:( Kierownica drży od 120 do 80 km/h i z tego co sie dowiedziałem to mogą to byc krzywe piasty/a!! Tak jak pisał kubik.Ja juz wszystko wymieniłem(oprócz piast)>>tarcze,klocki, wszystkie połaczenia gumowo metalowe<< i dalej drży ale tylko w w/w predkosciach!!Wymienie jeszcze te piasty i to bedzie ostatnia wymiana w zawieszeniu!! Jak wymienie to napisze czy cos pomoglo. pozdrawiam
Ja mam ten sam problem, wymienione wszystko co możliwe w zawieszeniu i trzepie kierą w tym przedziale prędkości. Zanim wymienisz piasty sprawdź przeguby, u mnie wiem że są do wymiany.
80 B4, 2.0 E + LPG

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 cze 2008, 17:45

ja panowie też mam problemn z drżeniem kierownicy przy hamowaniu.już kiedyś pytałem o to w innym temacie ale nikt nie znał odpowiedxi może teraz ktoś będzie wiedział.sytuacja wyglącda tak: podczas hamowania trzęsie mi kierownica i to nieważne czy jede szybko czy wolno.sytuacja jest o tyle dziwna że nie czuje szarpania zawsze tylko co jakis czas sie pojawia.raz hamuje i szarpie nastepnym razem płynnie hamuje.niekiedy jade i hamuje przed zakrętem i szarpie a hamując przy następnym zakręcie już szarpania nie ma.niekiedy szarpie lekko a niekeidy bardzo mocno.i co to może być.płyn wymieniony, układ nie jest zapowietrzony, klocki są nowe a tarcze wymieniałem jakiś czas temu ale są w dobrym stanie...

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 02 cze 2008, 19:42

Jeśli CAŁE zawieszenie i hamulce są OK to sprawdź właśnie przeguby. U mnie tylko one pozostały ... :-/
80 B4, 2.0 E + LPG

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 02 cze 2008, 21:16

JJ 82 pisze:Jeśli CAŁE zawieszenie i hamulce są OK to sprawdź właśnie przeguby. U mnie tylko one pozostały ...
Ja też obstawiam przeguby :-|
Audi B4 B+LPG

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 02 cze 2008, 21:54

Darek_32 pisze:
JJ 82 pisze:Jeśli CAŁE zawieszenie i hamulce są OK to sprawdź właśnie przeguby. U mnie tylko one pozostały ...
Ja też obstawiam przeguby :-|
Też tak myślałem, wymieniłem przeguby i dalej trzęsie. :-/

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 cze 2008, 21:55

chodzi wam o przeguby zewnętrzne?? zewnetrzne mam po wymienie.jeden wymieniłem w tamtym roku a drugi w tym... u mnie jest o tyle dziwne ze nie trzęsie cały czas jak by trzęsło ciągle to by była wina tarcz a tak to nie wiem co może być...

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 02 cze 2008, 22:58

Też tak myślałem, wymieniłem przeguby i dalej trzęsie.
Wymieniałeś zewnętrzne i wewnętrzne ??
80 B4, 2.0 E + LPG

YAMATO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 140
Rejestracja: 25 lis 2006, 14:27
Lokalizacja: sosnowiec

Post autor: YAMATO » 03 cze 2008, 08:30

Panowie a czy sprawdzano luz na przekładni kierowniczej -
(mi to pomogło) lekko dokręcając śrubę do kasowania luzu
Pozdrawiam.

B3 1,6 PP -91r [97-04]
B4 2,8 AAH -92r [04-09]
VW - POLO (combi) -93r
VOLOVINA -V40 1,9 TD -00r

Awatar użytkownika
dejaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 31 sty 2008, 14:23

Post autor: dejaq » 03 cze 2008, 09:58

Ja mam podobnie i już wymiękam. Do wymiany pozostała mi tylko poduszka amortyzatora (pewnie zrobie to koło soboty). Sprawa jest o tyle dziwna że szarpie niezależnie od prędkości, temperatury czy innych czynników. Na 100km trasie raz trzęsie że mało kierownicy nie wyrwie a zaraz gładziutko jak po masełku. Czasem przy 150km/h nic a czasem przy 20 aż rusza budą. Wyczysciłem piasty, tarcze, przetoczyłem, nowe klocki i to samo tylko troche lżej. Najbardziej mnie zastanawia to że raz szarpanie jest a raz go nie ma - a takie zakłucenia są najtrudniejsze do zdiagnozowania...

POMOCY

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga