[B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu
- krzysiek11
- Forum Audi 80
- Posty: 256
- Rejestracja: 13 cze 2007, 16:52
- Lokalizacja: Wejherowo/Kartuzy
Witam. Mam ten sam problem co w temacie:( Kierownica drży od 120 do 80 km/h i z tego co sie dowiedziałem to mogą to byc krzywe piasty/a!! Tak jak pisał kubik.Ja juz wszystko wymieniłem(oprócz piast)>>tarcze,klocki, wszystkie połaczenia gumowo metalowe<< i dalej drży ale tylko w w/w predkosciach!!Wymienie jeszcze te piasty i to bedzie ostatnia wymiana w zawieszeniu!! Jak wymienie to napisze czy cos pomoglo. pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 29
- Rejestracja: 14 paź 2007, 14:02
Piasty zazwyczaj są bardzo zardzewiałe. Zmieniając tarcze u siebei chyba ze 3 razy je czyściłem zanim wszystko sie uspokoiło. WD-40, papier scierny 100-200 i koniecznie płaski pilnik. Piasty muszą się świecić, bez tego rdzawego nalotu. Oczywiscie nie można tez przeginać i spiłowywac ich za bardzo.niteart pisze:to mogą to byc krzywe piasty/a!!
Re: [B4 2.0 ABT] Drżenie kierownicy przy hamowaniu
kolega ma racje ja miałem tak po wymianie tarcz i klocków hamulcowych, przy hamowaniu drżała kierownica ale po 1500 km drgania ustały same. Też jężdziłem po mechanikach ale nie bardzo wiedzieli co z tym zrobić więc sam dałem temu spokój i jężdziłem dalej a drgania same ustały, widocznie wszystko musiało sie samo dotrzeć. pozdrawiam. <ok>paskud pisze:Cześć. Masz krzywo osadzoną tarczę hamulcową. Albo nie przylega do piasty na skutek korozji i niestarannego montażu albo przegrzała się i zaliczyła kałużę. Pozdrawiam.
Ja mam ten sam problem, wymienione wszystko co możliwe w zawieszeniu i trzepie kierą w tym przedziale prędkości. Zanim wymienisz piasty sprawdź przeguby, u mnie wiem że są do wymiany.Witam. Mam ten sam problem co w temacie:( Kierownica drży od 120 do 80 km/h i z tego co sie dowiedziałem to mogą to byc krzywe piasty/a!! Tak jak pisał kubik.Ja juz wszystko wymieniłem(oprócz piast)>>tarcze,klocki, wszystkie połaczenia gumowo metalowe<< i dalej drży ale tylko w w/w predkosciach!!Wymienie jeszcze te piasty i to bedzie ostatnia wymiana w zawieszeniu!! Jak wymienie to napisze czy cos pomoglo. pozdrawiam
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
ja panowie też mam problemn z drżeniem kierownicy przy hamowaniu.już kiedyś pytałem o to w innym temacie ale nikt nie znał odpowiedxi może teraz ktoś będzie wiedział.sytuacja wyglącda tak: podczas hamowania trzęsie mi kierownica i to nieważne czy jede szybko czy wolno.sytuacja jest o tyle dziwna że nie czuje szarpania zawsze tylko co jakis czas sie pojawia.raz hamuje i szarpie nastepnym razem płynnie hamuje.niekiedy jade i hamuje przed zakrętem i szarpie a hamując przy następnym zakręcie już szarpania nie ma.niekiedy szarpie lekko a niekeidy bardzo mocno.i co to może być.płyn wymieniony, układ nie jest zapowietrzony, klocki są nowe a tarcze wymieniałem jakiś czas temu ale są w dobrym stanie...
Ja mam podobnie i już wymiękam. Do wymiany pozostała mi tylko poduszka amortyzatora (pewnie zrobie to koło soboty). Sprawa jest o tyle dziwna że szarpie niezależnie od prędkości, temperatury czy innych czynników. Na 100km trasie raz trzęsie że mało kierownicy nie wyrwie a zaraz gładziutko jak po masełku. Czasem przy 150km/h nic a czasem przy 20 aż rusza budą. Wyczysciłem piasty, tarcze, przetoczyłem, nowe klocki i to samo tylko troche lżej. Najbardziej mnie zastanawia to że raz szarpanie jest a raz go nie ma - a takie zakłucenia są najtrudniejsze do zdiagnozowania...
POMOCY
POMOCY