Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 PM] Dziwna sprawa z hamulcami.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

[80 B3 1.8 PM] Dziwna sprawa z hamulcami.

Post autor: Silvesters » 16 kwie 2008, 01:23

Witam!

Czytam od paru godzin posty na temat hamulców w naszych niuńkach, ale nie mogę odnaleść bezpośredniej odpowiedzi na moje pytanie. Mianowicie, dzis na przeglądzie facet który sprawdzal moje auto jak tylko wsiadl powiedzial ze mam cos nie tak z hamulcami, wjechal na te rolki itp do pomiarów i okazało się ze hamulce są sprawne, wszystkie łapią tak jak w książce pisze, ale fachowiec stwierdzil ze pedał hamulca wpada za głęboko (trzeba go troche daleko wcisnąc zeby zalapaly hamulce). Po chwili namysłu stwierdzil ze to korektor hamowania, ale on jest ok (hamulce hamują równo), pózniej mial kilka innych genialnych pomyslów, z których kazdy zaprzeczylem udowadniajac ze to o czym facet mowi jest sprawne.

Podsumowując, hamulce są ok ale jednak za nisko biorą. Doszedłem do wniosku ze odpowietrze sobie jeszcze układ, ale jak bede odpowietrzal to odrazu wymienie pyn hamulcowy.
I tu są moje pytania: pierwsze to powiedzcie mi czy dobrze kombinuje? drugie to ile płynu wchodzi do układu hamulcowego? Jaki płyn bedzie najlepszy? I jak wykonac wymiane plynu, odkrecic wszystkie wężyki i wylac caly plyn czy jak?

Moje autko to 80 B3 1.8 PM

Z góry dziekuje za odpowiedzi <piwo>

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 16 kwie 2008, 09:31

Dobrze kombinujesz . Płyn powinien być wymieniany co 2 - 3 lata .
Polecam lekturę
viewtopic.php?t=11729&highlight=wymiana ... amulcowego
Ja stosuje metodę każde koło osobno - nie ma problemu z odpowietrzeniem .
AUDI SPORT

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 16 kwie 2008, 14:46

Ale mógł bys mi opisac krok po kroku jak to zrobic, bo czesto robie w domu swoje auto i 2 rodzicow i jakotakie pojecie mam, tylko nie wiem czy spuszczac do cna plyn i napelniac od nowa czy robic to jakimis krokami ze najpierw tu wlewam świeży płyn potem tu itd,

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 16 kwie 2008, 15:26

Pracę tą wykonuje się w 2 osoby , jedna pompuje pedałem hamulca a druga odpowiednio odkrąca i zakręca odpowietrzniki w poszczegulnych kołach
1. Wyciągnij stary płyn ze zbiorniczka strzykawką
2. wlej świerzy do pełna i przepompuj po kolei każde koło zaczynając od prawego tylnego , lewe tylne , prawe przednie , lewe przednie
3. cały czas uważaj , żeby nie zabrakło płynu w zbiorniczku bo zapowietrzysz układ
AUDI SPORT

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 18 kwie 2008, 20:50

Witam
Powodem do niskego pedału może być za słabo podciągnięty hamulec ręczny, co do odpowietrzania to dodam tylko tyle że trzeba naciągnąć sprężynę od korektora bo nie będziesz miał ciśnienia w cylinderkach z tyłu.
Pozdro

Awatar użytkownika
pavik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 24 lis 2007, 12:34
Lokalizacja: Lubartów, okolice

Post autor: pavik » 19 kwie 2008, 20:00

Mobilek pisze:Witam
Powodem do niskego pedału może być za słabo podciągnięty hamulec ręczny, co do odpowietrzania to dodam tylko tyle że trzeba naciągnąć sprężynę od korektora bo nie będziesz miał ciśnienia w cylinderkach z tyłu.
Pozdro
Według mnie hamulec ręczny niema tu nic do żeczy. Za prawidłową odległość szczęk od bębna odpowiada samoregulator szczęk. Ewentualnie on może nie działac prawidłowo.

Awatar użytkownika
Silvesters
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 13 wrz 2007, 22:55
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: Silvesters » 19 kwie 2008, 21:15

Dzięki Panowie, to z tym samoregulatorem to moze byc dobry trop:) W najblizszym czasie sie za to zabiore.

Pozdrawiam ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga