Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Dziwny przypadek zapowietrzania się układu hamul

ODPOWIEDZ
kajto01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2016, 15:03
Lokalizacja: Wadowice

[B4 1.9 1Z] Dziwny przypadek zapowietrzania się układu hamul

Post autor: kajto01 » 08 lis 2016, 21:21

Witam wszystkich forumowiczów,

Zakładam nowy temat ponieważ mam bardzo dziwny przypadek z układem hamulcowym (bez ABS). Otóż, pewnego dnia poczułem, że mam zapowietrzone hamulce więc zabrałem się za odpowietrzanie całego układu. Zauważyłem że powietrze miałem tylko w prawym tylny zacisku. Podczas odpowietrzania powietrze ciągle w minimalnych ilościach uciekało. Postanowiłem wymienić cały płyn i nadal to samo. Hamulec jest sprawny przez około 1000 km jazdy i powoli się zapowietrza. Prześwietliłem wszystko czy nie ma wycieków i nic nie znalazłem. Analizując to wszystko obstawiam korektor siły hamowania ale nie chcę wymieniać go bez pewności czy ktoś z was nie miał podobnych objawów. Dodam że korektor zacisk, pompa oraz przewody są suche i nie ubywa płynu. Bardzo proszę o pomoc.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lis 2016, 08:42

Moim zdaniem to raczej nie korektor bo nie działo by się to po jakimś czasie ale od zaraz, tak ja miałem. A koło raczej nie może się przez niego zapowietrzać jedynie słabiej hamować.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 09 lis 2016, 13:36

z tego co kojarzę to przewody od tyłu są przy serwie, możliwe że na połączeniu serwa z pompą uszczelnienie jest uszkodzone i tamtędy ciągnie powietrze, to jest jedyne miejsce które przychodzi mi do głowy skoro piszesz że wszystko szczelne

kajto01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2016, 15:03
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: kajto01 » 09 lis 2016, 16:55

Fazziu rozumiem że mówisz o polaczenu pompy z serwerem? Przewody lecą od pompy która jest przykrecona do serwa. Dziwne jest to że tylko jedną sekcje zapowietrza i to dopiero po dłuższym czasie.

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 09 lis 2016, 20:04

Może problem leży w zacisku? sprawdzałeś go dokładnie?
A propo korektora, wywal go całkowicie i się nawet nie zastanawiaj, jeżdżę bez korektora odkąd mam babkę, i nic nadzwyczajnego nie zauważyłem w hamowaniu, a czasami lekko nie miała bo przyczepki itp. ciągało się trochę :)
Komp 16bit+chip+wtryski AFN <ok>

Fazziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 15 paź 2016, 19:40
Lokalizacja: K-Koźle

Post autor: Fazziu » 09 lis 2016, 20:19

kajto01 pisze:Fazziu rozumiem że mówisz o polaczenu pompy z serwerem? Przewody lecą od pompy która jest przykrecona do serwa. Dziwne jest to że tylko jedną sekcje zapowietrza i to dopiero po dłuższym czasie.
Tak dokładnie, ale w Twoim przypadku dziwne jest to że jest sucho, w miejscu nieszczelności powinien pokazać się płyn

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 09 lis 2016, 21:02

PieterB pisze: A koło raczej nie może się przez niego zapowietrzać jedynie słabiej hamować.
Może przerabiałem temat w B3 też byłem pewny że nie realne ale jednak realne. I ten sam problem.

kajto01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2016, 15:03
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: kajto01 » 10 lis 2016, 10:42

W sobotę zrobię odpowietrzanie z ominięciem korektora i zobaczymy czy on jest winowajcą.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 10 lis 2016, 21:03

możliwe że wystarczy odpiąć od belki i dać na stałe max otwarte by się nie ruszał.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 11 lis 2016, 08:52

Jarewa pisze:możliwe że wystarczy odpiąć od belki i dać na stałe max otwarte by się nie ruszał.
lub podciągając na max'a sprężynę
WRC is for boys.
Group B was for men.

kajto01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 10 sie 2016, 15:03
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: kajto01 » 11 lis 2016, 17:41

próba odpowietrzania z ominięciem korektora i bąble lecą nadal... Czy możliwe że to pompa siadła na jednej sekcji?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 11 lis 2016, 17:51

Nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga