Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4] Hamulce-drżenie kierownicy

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 19 lut 2007, 17:58

ScaniaDriver - full racja to co piszesz. W kiepskim warsztacie raczej im by sie nie chciało czyścić piasty z rdzy.

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

[80 B4]

Post autor: Gienek » 21 lut 2007, 16:56

Mam wrażenie, że większość z was się myli. U mnie jest podobny objaw i w dobrym warsztacie powiedziano mi, że to objaw zużytych tulejek w przednim zawieszeniu. Koszt tych tulejek to 80 zł. Będę to naprawiał za jakieś 3 tygodnie. Mam nadzieję, że będę mógł potwierdzić to co napisałem.

sebolec
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 02 sty 2007, 20:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: [80 B4]

Post autor: sebolec » 21 lut 2007, 17:07

Gienek pisze:Mam wrażenie, że większość z was się myli. U mnie jest podobny objaw i w dobrym warsztacie powiedziano mi, że to objaw zużytych tulejek w przednim zawieszeniu. Koszt tych tulejek to 80 zł. Będę to naprawiał za jakieś 3 tygodnie. Mam nadzieję, że będę mógł potwierdzić to co napisałem.
Tuleje febi kosztują 10zł, a lemforder 15zł. Potrzebujesz 4 sztuki. Warsztat więc lekko przycina z ceną. Tuleje mają się nijak do trzepania kierownicą podczas hamowania.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 21 lut 2007, 21:19

Gienek - nie daj się wrobić w tak znaczne koszty. Możesz kupic tulejki FEBI po 8 PLN na allegro. Masz rację z tymi tulejkami, ale w domyśle wszyscy mają je za sprawne i szukaja przyczyny w innych elementach.

Awatar użytkownika
nitro20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 254
Rejestracja: 29 sty 2007, 18:12
Lokalizacja: Wyszków

Post autor: nitro20 » 02 mar 2007, 18:06

Szczerze to piasty czyściłem przed zmianą tarcz a tarcze zmieniałem sam. trzeba odkręcić zacisk i po sprawie wiec uważam ze zrobiłem wszystko dobrze przynajmniej sie starałem. :) uważam ze tak jak mowi kolega to cos z tulejkami ale na wiosne leci nowe zawieszenie wszystkie elementy gumowe wymieniam.

Gienek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 08 lut 2007, 14:40

[80 b4]

Post autor: Gienek » 14 mar 2007, 14:46

Witam.
Wymieniłem tulejki w górnych saniach oraz górne mocowania amortyzatorów. I problem prawie zniknął. Co prawda przy hamowaniu odczuwam lekkie pływanie kierownicy (mechanik który dokonał jazdy próbnej twierdzi, że to wina skrzywionych tarcz hamulcowych), ale drżenie kierownicy zostało wyeliminowane.

Podejrzewam, że jak zmienisz elementy zawieszenia, to też nie będziesz już odczuwał drgań przy hamowaniu.

Artipb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 sty 2007, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Artipb » 19 kwie 2007, 22:38

Koledzy - mam podobny problem.

Przy prędkościach około 80 km/h przy mocniejszym hamowaniu jest ok, przy delikatnym trzepie kierownicą lewo-prawo.Gdy kierownica drży i docisnę mocniej hamulec, jest ok. Problem nie występuje przy każdym hamowaniu,powiedzmy w 80% przypadków. Dziś przy 90 km/h wrzuciłem luz ( zwykle hamuję do 30-40 na biegu i dopiero sprzęgło), a jak musnąłem hamulec, to bicie było dużo mocniejsze, niż zazwyczaj. Na zimowych Dębica Passio biło mocniej, niż na letnich Kleber Dynaxer ( zima stalówki, lato alusy). Koła wyważone, tarcze starsze, ale nie widać po nich uszkodzeń, klocki też mają ze 40 tysięcy, ale jest ich jeszcze dużo.W zawieszce raczej luzów nie ma, delikatne, ledwo wyczuwalne drganie występuje też przy 90 km/h, ale tylko na niektórych asfaltach.

Jaki jest schemat postepowania - co robić najpierw, a co jak nie ustąpi?

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 19 kwie 2007, 22:54

Zacznij od zamiany kół, z przednich na tylne i sprawdź co się będzie działo.

Te Kleber-y masz nówki czy starsze?

Artipb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 23 sty 2007, 18:10
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Artipb » 20 kwie 2007, 09:52

IC69 pisze:Zacznij od zamiany kół, z przednich na tylne i sprawdź co się będzie działo.

Te Kleber-y masz nówki czy starsze?
Zmiana kół dopiero co była -z zimowych na letnie - i na obu trzęsło.
Klebery mają dopiero sierpień - listopad ubiegłego roku - nówki.

Dziś próbowałem na luzie z 90 km/h - delikatnie naciskam pedał hamulca - nie trzęsie, mocniej - trzęsie jak cholera - jeszcze mocniej - nie trzęsie.

[ Dodano: 2007-04-22, 13:00 ]
No panowie, problem rozwiązany - wszystkie tulejki na wahaczach wymienione + geometria po robocie i jest dobrze :-)

Minus to taki, że przepłaciłem chyba za robotę - z częściami i geometrią 270 zł, ale za to szczęście podczas hamowania nawet mi tak bardzo nie szkoda...

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 26 kwie 2007, 15:01

Ja mam podobny odjaw trzęsie kierownicą nawet jak się nie chamuje, tarcze nowe zawieszenie robione, geometria i wyważenie zrobione. Trzęsie dalej tak ze nawet czuć drgania na pedale hamulca nawet jak się nie hamuje.
Może to być luz na przekładni??
Proszę o dokładniejszy opis kasacji luzu na maglownicy, przekładni kierowniczej.
Pozdrawiam.

[ Dodano: 2007-05-08, 12:15 ]
Już wiem gdzie tkwił problem przy zmianie tarcz nie została oczyszczona piasta z rdzy i nagaru, mało tego jeżdziłem cała zime na alusach bo zimy nie było tego roku i na powierzchni felgi gdzie styka się z piastą narosło nagaru.
Oczyścilem do białości i problem znikł.
Pozdrawiam :-D

Seyv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 sty 2008, 19:01
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Seyv » 26 wrz 2013, 09:17

Mam podobny problem z drżeniem przy hamowaniu. Wystąpił on zeszłej zimy. Wymieniłem tarcze i klocki. przez dwa tygodnie było ok (to było w styczniu). Później zmowy problem się pojawił. Ponieważ chciałem dobre tarcze pojechałem do mechanika z reklamacją. Stwierdził, że felgi są krzywe i to jest problem. Rzeczywiście dwie były krzywe (mam alufelgi na których jeżdżę cały rok). Pojechałem wyprostować. Ale niewiele to pomogło. Przy okazji wyszło, że zawieszenie jest do roboty. Niedawno wymieniłem amortyzatory, ich mocowania, drążki i inne pierdoły. Zrobiłem geometrię. Jednak kierownica dalej drży przy hamowaniu. Teraz to wygląda tak, że przy 80 km są silne drżenia przy hamowaniu, kiedy jadę wolno drgania są łagodniejsze często niewyczuwalne. Zauważyłem, że przy bardzo wolnej jeździe jak lekko hamuję samochód hamuje jakby "pulsacyjne". Czasem słyszę cykliczne "skrobanie" gdy koło się wolno obraca - wcześniej zdarzało się piszczenie (takie tłit, tłit, tłit). Przejeździłem tak całe lato ale chcę w końcu to zrobić.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 26 wrz 2013, 09:50

a piastę, i felgę na powierzchniach styku masz czystą? to samo tyczy się tarczy z obu stron. Powierzchnia musi się lśnić inaczej mogą wystąpić wibracje. Na ta chwilę tylko to przychodzi mi do głowy... a tarcze proste? mechanik sprawdzał czy na oko ocenił?

Seyv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 sty 2008, 19:01
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Seyv » 28 wrz 2013, 11:08

Okazuje się, że piasta była krzywa. Widoczne ślady uderzania młotkiem. Zapewne mechanik wymieniając łożyska sobie "pomógł" :evil: . Spiłowałem wystające ranty na brzegu - jest już lepiej ale chyba trzeba będzie przetoczyć bo przy dużych prędkościach przy hamowaniu czuć delikatne drżenie.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 29 wrz 2013, 16:26

i weś tu oddaj auto do "mechanika", sory za ot

Awatar użytkownika
Sasaku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lis 2012, 15:08
Lokalizacja: Reda

Post autor: Sasaku » 02 paź 2013, 19:43

dołącze się do tematu dziś zrobiło mi to pierwszy raz. Lece sobie trasą, ulica równa, bez dziur czy wybojów. Mam 120km/h i zaczynam "przyhamowywać" i wtedy załącza się dość silna wibracja w kierownicy i jest odczuwalne delikatne tak jakby "pływanie" auta po drodze :/ . Tarcz i klocków nie wymieniałem bo nie było potrzeby (wcześniej nie było takiej sytuacji a mam autko od roku). jakieś sugestie? w czym może być problem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl