Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Jakie inne zaciski na tył

ODPOWIEDZ
konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

[B4 ABK] Jakie inne zaciski na tył

Post autor: konradnutlok » 28 kwie 2013, 15:24

Witajcie. Po częstych problemach z nieodbijającym ręcznym i czyszczeniem zaciskow stwierdziłem że nie ma to sensu i czas zmienic zaciski z tyłu. Tylko potrzebuje waszej pomocy bo nie chce (jak nie bede musiał) montowac takich samych zaciskow tylko chciałbym zamontowac jakieś z innego auta z przyczyny innego rozwiązania hamulca ręcznego.
Od jakiego auta spasowałby zaciski hamulcowe na tył do mojego avanta bez wiekszych przeróbek?
Dodam że brat ma mondeo mk2 i te zaciski bardzo mi sie podobaja pod względem działania ręcznego i prostotą regeneracji ew. wymiany gumek
Tak więc czekam na waszą pomoc <piwo>

oczko1979
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 11 kwie 2011, 22:58
Lokalizacja: chełm

Post autor: oczko1979 » 28 kwie 2013, 17:00

wiem ze pasuja z audi 100 c4 i pewnie a6 c4 tylko linka od recznego jest troche w innym miejscu ale to maly problem :-)
Artur

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 29 kwie 2013, 08:46

A jak tam jest rozwiązany hamulec ręczny? tak samo jak w 80 że po jakims czasie moze sie zacierać?

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 29 kwie 2013, 09:40

Rozbierz zaciski i nasmaruj. Załóż nowe uszczelki i będziesz miał spokój na następne 20lat.
Wymiana zacisków generuje potrzebę wymiany tarcz, a nie masz za dużego wyboru z rozstawem 4x108, w zasadzie nie masz żadnego. Musisz kombinować, wiercić, toczyć.
Poza tym, w każdym audi z tamtego okresu ma tak samo rozwiązany hamulec ręczny.

Mam zaciski z sedana. Jak chcesz to je sprzedam. Rozbierzesz, nasmarujesz, uszczelnisz i będziesz wiedział co masz. A jak nie to poczekaj jak ja to zrobię. Będą wystawione w odpowiednim dziale.
Zdrówka.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 29 kwie 2013, 10:03

Rozbierz zaciski i nasmaruj. Załóż nowe uszczelki i będziesz miał spokój na następne 20lat.
Albo w ciągu kilku dni kolejne bóle głowy. Jak ośki od dźwigni napędzających mechanikę ręcznego mocno skorodowały, podobnie jak ich tuleje to po oczyszczeniu z tlenków(jak już ruszą) i posmarowaniu będziemy mieli efekt łopatki w wiaderku, zamiast pasownego "zawiasu".
Nie twierdzę, że to reguła ale sporo tych zacisków już widziałem/dłubałem i w wielu wypadkach był to już zwykły szmelc.

Nie chcąc hamulców u siebie pozostawiać losowi szczęścia dałem ośki do lekkiego przetoczenia(celem uzyskania gładkiej powierzchni ślizgowej) i zrobiłem im nowe "panewki" z nierdzewki. Do tego przeróbka uszczelnienia(bo im się patent nie sprawdził i woda tam włazi), smarowanie linek i zero problemów. Zawsze używam w autach ręcznego okrągły rok, zima czy nie, ma działać i działa.

Zakłada się niby nowsze zaciski ze stopów(VAG chyba po 98 roku?) ale najtańsze nie są. Można dać do regeneracji, widziałem na All oferty, stare zaciski, można kupić sprawne i szybko o nie zadbać jak sugeruje Kolega wyżej, zanim się zrobi dramat.
Ale na opatrzność bym nie liczył, niby to tył ale po coś i tam się hamulce montuje no nie?
Czyli sprawdzamy i nie przymykamy oczu np. na ośki, których wskutek korozji brakuje 30%
A6C4 2.6 avant, A4B5 ADR avant

konradnutlok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 17 sty 2011, 20:13
Lokalizacja: Zakrzówek

Post autor: konradnutlok » 02 maja 2013, 00:58

U mnie zaciski nadaja sie tylko do wymiany. Rok temu czyściłem te mechanizmy i teraz jakbym to rozebrał to chyba nie było by co składać.
Jak bede na czasie to zbiore wymiary zacisków z mondeo mk2 i zobacze co to warte

kukusi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 sty 2013, 18:49

Post autor: kukusi » 30 cze 2013, 23:23

A jakby się dało zamienić zaciski na hamulce bębnowe?
Czy pasowałyby mocowania?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5442
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 sie 2013, 22:01

Podbijam. Zmieniał ktoś zaciski tylnie z B4 na jakieś inne które pasują z jak najmniejszą ilością przeróbek. W innym dziale czytalem o zaciskach z golfa IV i new beatle. A czy z passata B5 podejda :?: czy przewody gumowe starcza i wogóle...(ktoś może zakładał i by podzielił sie obszerniejsza informacją)
Auto codziennie potrzebne na dojazdy do pracy wiec jeśli miałbym zmieniać zaciski to pozostaje tylko sobota, więc za bardzo nie ma czasu na wieksze rezania.

mam na oku takowe z B5
Obrazek

http://www.allegromat.pl/aukcja149259
Ostatnio zmieniony 21 gru 2013, 17:09 przez Krzysiek 84, łącznie zmieniany 2 razy.

Gulon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 03 sie 2013, 21:37

Post autor: Gulon » 26 sie 2013, 09:13

a co myślicie o zamontowaniu dodatkowych sprężyn które będą odbijać zaciski od tarczy?
Czytałem na forum, że kilka osób to jakoś u siebie zrobiło ale nikt nie ma zdjęć ani nie zna więcej szczegółów.

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 16 sie 2016, 09:05

Odgrzeje kotleta :) Wstawiłem zaciski od sharana I (żeliwne). Jedną rzecz trzeba delikatnie przerobić. Mianowicie trzeba troszeczkę wyciąć żeliwa żeby zmieścił się łeb klocka ale wszystko jest do ogarnięcia. Ręczny działa jak złoto. Nic się nie zacina. Linka pasuje bez przerabiania.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 16 sie 2016, 09:13

Na tarczy 240 mm ?
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 16 sie 2016, 18:15

Tak na tarczy 245 mm.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3792
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 sie 2016, 07:21

no to myślę, że ja bym poszedł już jednak w coś większego. 270/280 na tył. Cenowo powinno wyjść podobnie.
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Audi Way of Life!

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P

kjajeck1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 20 lut 2014, 18:22
Imię: Kamil
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 JN
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: kjajeck1 » 17 sie 2016, 08:50

Ja kupiłem zaciski za 100 zł więc tanio. Tak bym musiał kupować tarczę , klocki itp a wszystko mam nowe. Więc szkoda zachodu. Zaciski wstawiłem od sharana bo od Audi w mojej miejscowości nigdzie nie było.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga