[B4 2.0 ABK] Jakie tarcze hamulcowe kupić?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
A ja mam pytanie co do tarcz, czy przegrzana tarcza przez trzymający zacisk może dalej się grzać przy sprawnym zacisku, w sensie czy może się tak "skrzywić" przez to przegrzanie, że nadal będzie się grzała?
Teraz zacisk praktycznie ręką można wcisnąć, a mimo to tarcza się grzeje z jednej strony i to mocno dość. Zamieniłem tarcze stronami i nadal sie grzeje z tej strony co przedtem (oczywiście klocki to tarcz też stronami zmieniłem).
Nawet pompę hamulcową już wymieniłem na nową, bo podejrzewałem, że jedna sekcja trzyma i nadal to samo:/ Ostatnia rzecz to te tarcze...
Teraz zacisk praktycznie ręką można wcisnąć, a mimo to tarcza się grzeje z jednej strony i to mocno dość. Zamieniłem tarcze stronami i nadal sie grzeje z tej strony co przedtem (oczywiście klocki to tarcz też stronami zmieniłem).
Nawet pompę hamulcową już wymieniłem na nową, bo podejrzewałem, że jedna sekcja trzyma i nadal to samo:/ Ostatnia rzecz to te tarcze...
gunia256, Kup ATE. Ja miałem TRW i pokrzywiły się po roku (14tys. km).
krzysiek21_01_1989, tłoczek chodzi lekko, a klocki w jarzmie pracują swobodnie? Może jest skorodowany i klocki trzyma. Zdejmij zacisk, a druga osoba niech naciśnie hamulec, tłok powinien się wysunąć, a po zdjęciu nogi z hamulca lekko cofnąć. A masz krzywe tarcze? tj drga kierownica przy hamowaniu? Przegrzana tarcza niekoniecznie musi być krzywa, tarcze z reguły się krzywią od gwałtownego schłodzenia np. po wjechaniu w kałużę.
krzysiek21_01_1989, tłoczek chodzi lekko, a klocki w jarzmie pracują swobodnie? Może jest skorodowany i klocki trzyma. Zdejmij zacisk, a druga osoba niech naciśnie hamulec, tłok powinien się wysunąć, a po zdjęciu nogi z hamulca lekko cofnąć. A masz krzywe tarcze? tj drga kierownica przy hamowaniu? Przegrzana tarcza niekoniecznie musi być krzywa, tarcze z reguły się krzywią od gwałtownego schłodzenia np. po wjechaniu w kałużę.
Podeślij numer nadwozia, zobaczę co mógłbym Ci zaoferować. Pomiędzy ATE a TRW to jakościowo lepiej wypada TRW ale myślę o innej firmie.gunia256 pisze:Muszę wymienić tarcze u siebie. Które wybrać ate czy trw? W tej chwili mam ate, ale przegrzały się, bo zacisk mi trzymał i teraz nie wiem znowu ate czy trw.
Pozdrawiam
No niestety tak już jest. Nie zawsze drogie znaczy lepsze. ATE prawie zawsze jest droższe nawet od Zimmermann'a. Ciężko jednoznacznie ocenić jakość ATE bo wszystko zależy od tego na co się trafi, jak wiadomo ATE nie produkuje ani tarcz ani klocków więc trochę loteria z ich tarczami czy klockami.m@x1313 pisze:bardzo ciekawe, z tym że za 2 komplety TRW można kupić 1 komplet ATE, chyba cena sama mówi za siebie. Jak TRW jest lepsze od ATE to jestem święty.Lewian pisze:Pomiędzy ATE a TRW to jakościowo lepiej wypada TRW
Ze strony http://www.ate-hamulce.pl/generator/www ... bNr=2.html
ATE jako marka grupy Continental z ponad 100-letnim doświadczeniem w produkcji hamulców teraz – produkując tarcze powlekane - jeszcze bardziej stawia na standardy jakości, innowacyjność i kompetencje systemowe.
wynika że ATE jest producentem. Lewian, skąd wiesz że Ate nie produkuje tarcz ani klocków? ATE idzie na pierwszy montaż, więc świadczy to o wysokiej jakości. TRW dawniej Lucas też idą na pierwszy montaż ale zamontowałem 4 komplety tarcz Trw i wszystkie szybko się pokrzywiły, a w moim audi tylne tarcze po roku wyglądają tak samo jak stare przed wymianą (przegrzane, zmieniony kolor, mocno zużyte, wyżłobienia) ogólnie masakra.
ATE jako marka grupy Continental z ponad 100-letnim doświadczeniem w produkcji hamulców teraz – produkując tarcze powlekane - jeszcze bardziej stawia na standardy jakości, innowacyjność i kompetencje systemowe.
wynika że ATE jest producentem. Lewian, skąd wiesz że Ate nie produkuje tarcz ani klocków? ATE idzie na pierwszy montaż, więc świadczy to o wysokiej jakości. TRW dawniej Lucas też idą na pierwszy montaż ale zamontowałem 4 komplety tarcz Trw i wszystkie szybko się pokrzywiły, a w moim audi tylne tarcze po roku wyglądają tak samo jak stare przed wymianą (przegrzane, zmieniony kolor, mocno zużyte, wyżłobienia) ogólnie masakra.
ATE i Lucas (TRW) są konstruktorami układów hamulcowych, ale nie produkują takich podzespołów jak tarcze czy klocki a co za tym idzie nie dostarczają tez ich na pierwszy montaż. A przyczyny "pokrzywienia" tarcz dopatrywałbym się w błędnym montażu lub innej usterki w aucie a nie w złej jakości produktu.m@x1313 pisze:Ze strony http://www.ate-hamulce.pl/generator/www ... bNr=2.html
ATE jako marka grupy Continental z ponad 100-letnim doświadczeniem w produkcji hamulców teraz – produkując tarcze powlekane - jeszcze bardziej stawia na standardy jakości, innowacyjność i kompetencje systemowe.
wynika że ATE jest producentem. Lewian, skąd wiesz że Ate nie produkuje tarcz ani klocków? ATE idzie na pierwszy montaż, więc świadczy to o wysokiej jakości. TRW dawniej Lucas też idą na pierwszy montaż ale zamontowałem 4 komplety tarcz Trw i wszystkie szybko się pokrzywiły, a w moim audi tylne tarcze po roku wyglądają tak samo jak stare przed wymianą (przegrzane, zmieniony kolor, mocno zużyte, wyżłobienia) ogólnie masakra.
Pozdrawiam