Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Jakie tarcze hamulcowe kupić?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 14 lip 2013, 11:50

Prawie rok i 14tys. km przebiegu.

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 17 mar 2012, 12:45
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 14 lip 2013, 11:51

m@x1313 pisze:Prawie rok i 14tys. km przebiegu.
Pozostaje Ci się cieszyć, że trafiłeś na na prawdę bardzo w porządku sprzedającego, który na koszt własny uznał Ci reklamację. Tarcze oraz klocki hamulcowe jako elementy eksploatacyjne objęte są reklamacją producenta na zasadzie rękojmi czyli do przebiegu jednego tysiąca kilometrów.

djpumba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:28

[80 B4 2.0 ABT 92 r] jakie tarcze i klocki

Post autor: djpumba » 26 lip 2013, 22:41

jak w temacie jakie tarcze i klocki załozyc na przód do mojej niuni cenowo za wszystko około 200 zł co doradzacie ?

oki.tychy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 26 maja 2013, 11:41

Post autor: oki.tychy » 27 lip 2013, 01:10

Witam
a co powiecie o tej firmie:
http://allegro.pl/audi-80-b3-100-c3-prz ... 52077.html
też przymierzam się do zakupu przednich tarcz (audi b3 1.8 rok 89)
pozdr.

Awatar użytkownika
LUPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 613
Rejestracja: 12 sie 2012, 12:25
Lokalizacja: Miasto Neptuna GD

Post autor: LUPO » 27 lip 2013, 02:06


Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 lip 2013, 08:27

oki.tychy pisze:Witam
a co powiecie o tej firmie:
http://allegro.pl/audi-80-b3-100-c3-prz ... 52077.html
też przymierzam się do zakupu przednich tarcz (audi b3 1.8 rok 89)
pozdr.
hmm, polski wynalazek.
Sam je mam z przodu ale nie polecam a jak byś przejrzał temat choćby pobieżnie to byś o tym wiedział ;-)
djpumba pisze:jak w temacie jakie tarcze i klocki załozyc na przód do mojej niuni cenowo za wszystko około 200 zł co doradzacie ?
przejrzyj temat a będziesz wiedział :-P

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 27 lip 2013, 10:54

oki.tychy, Mikoda jest do niczego ojciec założył do swojej Audi B4 i w jednym miejscu zaczęły rdzewieć, źle zahartowany metal w tym miejscu.

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 27 lip 2013, 21:33

Ja nie narzekam ,fakt rdzewieją ale to bardziej od stania :-)

Awatar użytkownika
orsa_83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 686
Rejestracja: 14 gru 2011, 01:32
Lokalizacja: Kraków

Post autor: orsa_83 » 30 lip 2013, 01:19

Lewian pisze:
m@x1313 pisze:Ze strony http://www.ate-hamulce.pl/generator/www ... bNr=2.html
ATE jako marka grupy Continental z ponad 100-letnim doświadczeniem w produkcji hamulców teraz – produkując tarcze powlekane - jeszcze bardziej stawia na standardy jakości, innowacyjność i kompetencje systemowe.
wynika że ATE jest producentem. Lewian, skąd wiesz że Ate nie produkuje tarcz ani klocków? ATE idzie na pierwszy montaż, więc świadczy to o wysokiej jakości. TRW dawniej Lucas też idą na pierwszy montaż ale zamontowałem 4 komplety tarcz Trw i wszystkie szybko się pokrzywiły, a w moim audi tylne tarcze po roku wyglądają tak samo jak stare przed wymianą (przegrzane, zmieniony kolor, mocno zużyte, wyżłobienia) ogólnie masakra.
ATE i Lucas (TRW) są konstruktorami układów hamulcowych, ale nie produkują takich podzespołów jak tarcze czy klocki a co za tym idzie nie dostarczają tez ich na pierwszy montaż. A przyczyny "pokrzywienia" tarcz dopatrywałbym się w błędnym montażu lub innej usterki w aucie a nie w złej jakości produktu.

Pozdrawiam
Potwierdzam. Z tego co się dowiedziałem, to ATE ma tarcze od podwykonawców ... m.in. od Zimmermana, co by pasowało patrząc na ceny (choć nie zawsze jest to regułą). ATE dodaje swoją marżę, a wychodzi na to, że produkt w większości przypadków pochodzi z jednego źródła.

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 17 mar 2012, 12:45
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 30 lip 2013, 08:52

orsa_83 pisze:
Lewian pisze:
m@x1313 pisze:Ze strony http://www.ate-hamulce.pl/generator/www ... bNr=2.html
ATE jako marka grupy Continental z ponad 100-letnim doświadczeniem w produkcji hamulców teraz – produkując tarcze powlekane - jeszcze bardziej stawia na standardy jakości, innowacyjność i kompetencje systemowe.
wynika że ATE jest producentem. Lewian, skąd wiesz że Ate nie produkuje tarcz ani klocków? ATE idzie na pierwszy montaż, więc świadczy to o wysokiej jakości. TRW dawniej Lucas też idą na pierwszy montaż ale zamontowałem 4 komplety tarcz Trw i wszystkie szybko się pokrzywiły, a w moim audi tylne tarcze po roku wyglądają tak samo jak stare przed wymianą (przegrzane, zmieniony kolor, mocno zużyte, wyżłobienia) ogólnie masakra.
ATE i Lucas (TRW) są konstruktorami układów hamulcowych, ale nie produkują takich podzespołów jak tarcze czy klocki a co za tym idzie nie dostarczają tez ich na pierwszy montaż. A przyczyny "pokrzywienia" tarcz dopatrywałbym się w błędnym montażu lub innej usterki w aucie a nie w złej jakości produktu.

Pozdrawiam
Potwierdzam. Z tego co się dowiedziałem, to ATE ma tarcze od podwykonawców ... m.in. od Zimmermana, co by pasowało patrząc na ceny (choć nie zawsze jest to regułą). ATE dodaje swoją marżę, a wychodzi na to, że produkt w większości przypadków pochodzi z jednego źródła.
Nie z jednego, w 80 % towar mają z Czech, sporo większych tarcz przede wszystkim do Mercedesów jest z Zimmermann'a, biorą również z Polski, Włoch oraz Chin. Zawsze na pudełku na etykiecie jest Made in...

To wszystko wynika z moich obserwacji, co dzień przez moje ręce przewija się kilkanaście/kilkadziesiąt pudełek ATE i tak zawsze sobie to śledzę :mrgreen:


Pozdrawiam

Jaress
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 08 kwie 2010, 09:17
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Jaress » 02 sie 2013, 14:30

Odświeżam temat;
A więc przejechałem na zimmermanach 30tyś km + klocki ferodo premier i stwierdzam że to dolna pólka jak reszta chłamu typu febi itp.
Pokrzywiło nimi jak puszką śledzi.
Tylko na chwile było dobrze, po wykluczeniu innych powodów bicia koła, czyli wymiana prowadnic zacisków bagatela ponad 200zl, wymianie zawieszenia, i zmiana felg + nowe opony i dalej czepie myśle że od ok 20tyś. km. Tylko chwile było dobrze.
Podczas hamowania z 200km/h do 100km/h chce wyrwać kierownice przez co muszę przewidywać odległość ale, co jak trzeba zahamować na maksa a nie na pól pedała hamulca.
Hamowanie z ok 100km/h bicia mniej odczuwalne ale są.
Ogólnie hamowanie dobre jak na masę mojego pojazdu ale to nie komfort.

Nie polecam dla bardziej wymagających driver-ów, no chyba że coś przeoczyłem i to moja wina lub tarcza była już krzywa od nowości.

Jedna coś mi dało do myślenia; jakieś 5tyś km temu miałem wymieniane sprzęgło, trzeba było podnieść przekładnie kierowniczą później oczywiście ją mechanik przykręcił nasmarował przeguby wew. bicie kół ustąpiło ale tylko na parę dni, narka

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 02 sie 2013, 15:43

Moim zdaniem nie warto placic wiecej za zimermany.Klocki Ferodo takze przerabialem i bez rewelacji.

Awatar użytkownika
Lewian
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 17 mar 2012, 12:45
Lokalizacja: Kleczew
Kontakt:

Post autor: Lewian » 04 sie 2013, 18:33

Jaress pisze:Odświeżam temat;
A więc przejechałem na zimmermanach 30tyś km + klocki ferodo premier i stwierdzam że to dolna pólka jak reszta chłamu typu febi itp.
Pokrzywiło nimi jak puszką śledzi.
Tylko na chwile było dobrze, po wykluczeniu innych powodów bicia koła, czyli wymiana prowadnic zacisków bagatela ponad 200zl, wymianie zawieszenia, i zmiana felg + nowe opony i dalej czepie myśle że od ok 20tyś. km. Tylko chwile było dobrze.
Podczas hamowania z 200km/h do 100km/h chce wyrwać kierownice przez co muszę przewidywać odległość ale, co jak trzeba zahamować na maksa a nie na pól pedała hamulca.
Hamowanie z ok 100km/h bicia mniej odczuwalne ale są.
Ogólnie hamowanie dobre jak na masę mojego pojazdu ale to nie komfort.

Nie polecam dla bardziej wymagających driver-ów, no chyba że coś przeoczyłem i to moja wina lub tarcza była już krzywa od nowości.

Jedna coś mi dało do myślenia; jakieś 5tyś km temu miałem wymieniane sprzęgło, trzeba było podnieść przekładnie kierowniczą później oczywiście ją mechanik przykręcił nasmarował przeguby wew. bicie kół ustąpiło ale tylko na parę dni, narka

Szukałbym raczej gdzie indziej przyczyny. Takie zestawienia wytrzymują w autach dużo większych i mocniejszych to dlaczego miały by nie wytrzymać w B4 ? :)

Poza tym o jakości produktów Zimmermann świadczy chociażby to, że ten producent dostarcza na pierwszy montaż dla Porsche, BMW, Audi, Mercedesa, Land Rovera i innych ;)


pozdrawiam

Awatar użytkownika
julekF1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 876
Rejestracja: 22 mar 2009, 08:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: julekF1 » 04 sie 2013, 19:36

ja używam Zimmermann sport już w 3 aucie.
Jest to bardzo dobra tarcza.

Jaress
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 08 kwie 2010, 09:17
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: Jaress » 05 sie 2013, 14:19

Fakt że dają zimmermany w oryginale wziąłem pod uwagę kupując je ale niestety u mnie nie wytrzymały, może jakaś kałuża się w tym przyczyniła.
Z drugiej strony to będzie dużo słabsze żeliwo od tych branych przez fabryki, na pierwszy montaż, po prostu zamiennik i cena o tym świadczy.

Używałem w sumie ich przez prawie trzy lata więc reklamacja nie miała by sensu, postanowiłem je z toczyć, a klocki przetarłem papierem ściernym na szybie.
Teraz już leci im drugie życie, fajnie się ułożyły po około 100km i mogę przyznać że teraz idą idealnie, bez zastrzeżeń, żadnych wibracji, zobaczę jak długo.

Myślę że tarcze kiedy nimi powyrabia po roku bo tyle dają gwarancji,powinno się przetoczyć i wio dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl