Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 all]Nagłe pogorszenie hamulców

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

[B3 all]Nagłe pogorszenie hamulców

Post autor: Satar » 18 wrz 2010, 09:49

Witam.

Powiedzcie mi Panowie o co chodzi :?:
Rano odpaliłem żelazo, pojeździłem chwile i wszystko było dobrze.Zostawiłem auto na ok. godzinkę -wsiadam a tu niespodzianka. Prawie wcale nie ma hamulców. Pedał leci prawie do końca - dopiero pompowanie mu pomaga -ale na krótką chwilę. Wrażenie, jakby nieszczelny układ. Przewody całe, niedawno wymieniane, odpowietrzone i zmieniony płyn. Nigdzie nic nie ucieka. Co może odpowiadać za to? Serwo :?: Proszę o rady

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 18 wrz 2010, 09:55

A czy na pewno były dobrze odpowietrzone? Ile masz płynu w zbiorniczku?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 18 wrz 2010, 10:14

Satar, jeśli mówisz że przewody były wymieniane to sprawdź czy któryś Ci się nie poluzował.Być może właśnie tam masz wyciek.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 18 wrz 2010, 13:38

Płynu pełny stan, przewody szczelne. Póltora miesiąca od wymiany i odpowietrzenia było w porządku. Hamulce były prawie jak w mercu 123 ;-) . Teraz jak pompuję na wolnych obrotach wzrastają obroty silnika :shock: .

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 18 wrz 2010, 13:44

A wymieniałeś lub czyściłeś tłoczki?

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 wrz 2010, 08:50

Wymieniałem:

:arrow: tłoczki
:arrow: przewody w tym gumowe
:arrow: płyn hamulcowy DOT4

Wszystko dobrze odpowietrzyłem bo jeździłem półtora miecha i było ok

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 wrz 2010, 09:36

Satar pisze:Teraz jak pompuję na wolnych obrotach wzrastają obroty silnika :shock: .
To coś mówi że nie tak coś z serwem. A odnośnie problemu zostaje jeszcze pompka do sprawdzenia nie szczelna na tłoczkach. A skoro nie ubywa płynu to zostaw w spokoju to co wymieniałeś.

:arrow: Pompka

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 wrz 2010, 09:49

Właśnie się wziąłem za rozbierankę. Wydaje mi się, że jakby pompka to w serwie miałbym płyn(nieszczelny simering) a tak nie jest ale nie jestem mechanikiem

[ Dodano: 2010-09-19, 09:51 ]
Serwo suche - czyli ono leży :?:

Czy są jakieś inne opcje :?:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 wrz 2010, 09:57

Satar pisze:Właśnie się wziąłem za rozbierankę. Wydaje mi się, że jakby pompka to w serwie miałbym płyn(nieszczelny simering) a tak nie jest ale nie jestem mechanikiem

[ Dodano: 2010-09-19, 09:51 ]
Serwo suche - czyli ono leży :?:

Czy są jakieś inne opcje :?:
Głupota jeżeli mówimy o uszkodzeniu pompki i uszczelniaczach na tłoczkach w pompce Wcale płyn nie musi być w serwie. Poprostu nie bedzie pompować płyn bedzie przechodził między sekcjami pompy wewnątrz pompy.. I wcale nie musi być w serwie płyn.

A odnośnie wiekszych obrotów na biegu jałowym i wciśnięciu serwa to membrama serwa prawdopodobnie uszkodzona pęknięta.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 wrz 2010, 10:02

Jarewa pisze:A odnośnie wiekszych obrotów na biegu jałowym i wciśnięciu serwa to membrama serwa prawdopodobnie uszkodzona pęknięta
Ten objaw miałem ze 2-3 lata. Myślałem, że mam gdzieś nieszczelność na podciśnieniu.
Punkt dla Ciebie. Nie ma co dalej rozprawiać o samej pompce, bo ze składziku wykopałem całe serwo z pompką. wymienię całość i gitara.

Dziergus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 01 lis 2009, 22:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Dziergus » 19 wrz 2010, 20:03

Moze jeden był zapowietrzony i sie odpowietrzył u mnie tak bylo i musialem na nowo odpowietrzyc . Radzę odpowietrzyc cały układ jeszcze raz:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 wrz 2010, 21:33

Dziergus pisze:Moze jeden był zapowietrzony i sie odpowietrzył u mnie tak bylo i musialem na nowo odpowietrzyc . Radzę odpowietrzyc cały układ jeszcze raz:)
A kolega czasami czyta co pisze? <ok>

photokom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 18 wrz 2008, 15:41

Post autor: photokom » 22 wrz 2010, 12:35

Stara pompa nie wiadomo jak długo pociągnie. Jak już wymienisz to rozbierz starą i kup sobie zestaw naprawczy. Jeśli w cylinderku pompy nie ma wżerów to po wymianie pompka będzie jak nowa. Tylko gumki kup jakieś lepsze.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 22 wrz 2010, 19:28

Jarewa,

Normalnie ot :-/

photokom, Wymieniłem samo serwo i pompa została ta, co była. Lata, gada - pełen serwis :-D . Zaoszczędziłem czasu na odpowietrzaniu

Poza tym jakby padła pompa to odpowietrzanie miałbym przypisane z urzędu - więc skoro serwo miałem i tak do wymiany to był czas na jakiegoś " ;-) dzikiego" ;-)

photokom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 18 wrz 2008, 15:41

Post autor: photokom » 23 wrz 2010, 14:35

Słuchaj. Jak Ci pedał wpadł do środka to nie jest to wina serwa. Uszkodzone serwo objawia się brakiem wspomagania hamulców. Jeśli pompa byłaby OK i układ odpowietrzony to pedał nie ma prawa wpaść do podłogi. być może coś poruszyłeś przy wymianie i pompa chwilowo złapała szczelność, ale ja bym na twoim miejscu nie ryzykował. W końcu to hamulce i nie chciałbyś chyba, żeby taka sytuacja się powtórzyła gdy będziesz dojeżdżał rozpędzony do skrzyżowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl