Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[B3 all]Nagłe pogorszenie hamulców

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

[B3 all]Nagłe pogorszenie hamulców

Post autor: Satar » 18 wrz 2010, 09:49

Witam.

Powiedzcie mi Panowie o co chodzi :?:
Rano odpaliłem żelazo, pojeździłem chwile i wszystko było dobrze.Zostawiłem auto na ok. godzinkę -wsiadam a tu niespodzianka. Prawie wcale nie ma hamulców. Pedał leci prawie do końca - dopiero pompowanie mu pomaga -ale na krótką chwilę. Wrażenie, jakby nieszczelny układ. Przewody całe, niedawno wymieniane, odpowietrzone i zmieniony płyn. Nigdzie nic nie ucieka. Co może odpowiadać za to? Serwo :?: Proszę o rady

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 18 wrz 2010, 09:55

A czy na pewno były dobrze odpowietrzone? Ile masz płynu w zbiorniczku?

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 18 wrz 2010, 10:14

Satar, jeśli mówisz że przewody były wymieniane to sprawdź czy któryś Ci się nie poluzował.Być może właśnie tam masz wyciek.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 18 wrz 2010, 13:38

Płynu pełny stan, przewody szczelne. Póltora miesiąca od wymiany i odpowietrzenia było w porządku. Hamulce były prawie jak w mercu 123 ;-) . Teraz jak pompuję na wolnych obrotach wzrastają obroty silnika :shock: .

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 18 wrz 2010, 13:44

A wymieniałeś lub czyściłeś tłoczki?

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 wrz 2010, 08:50

Wymieniałem:

:arrow: tłoczki
:arrow: przewody w tym gumowe
:arrow: płyn hamulcowy DOT4

Wszystko dobrze odpowietrzyłem bo jeździłem półtora miecha i było ok

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 wrz 2010, 09:36

Satar pisze:Teraz jak pompuję na wolnych obrotach wzrastają obroty silnika :shock: .
To coś mówi że nie tak coś z serwem. A odnośnie problemu zostaje jeszcze pompka do sprawdzenia nie szczelna na tłoczkach. A skoro nie ubywa płynu to zostaw w spokoju to co wymieniałeś.

:arrow: Pompka

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 wrz 2010, 09:49

Właśnie się wziąłem za rozbierankę. Wydaje mi się, że jakby pompka to w serwie miałbym płyn(nieszczelny simering) a tak nie jest ale nie jestem mechanikiem

[ Dodano: 2010-09-19, 09:51 ]
Serwo suche - czyli ono leży :?:

Czy są jakieś inne opcje :?:

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 19 wrz 2010, 09:57

Satar pisze:Właśnie się wziąłem za rozbierankę. Wydaje mi się, że jakby pompka to w serwie miałbym płyn(nieszczelny simering) a tak nie jest ale nie jestem mechanikiem

[ Dodano: 2010-09-19, 09:51 ]
Serwo suche - czyli ono leży :?:

Czy są jakieś inne opcje :?:
Głupota jeżeli mówimy o uszkodzeniu pompki i uszczelniaczach na tłoczkach w pompce Wcale płyn nie musi być w serwie. Poprostu nie bedzie pompować płyn bedzie przechodził między sekcjami pompy wewnątrz pompy.. I wcale nie musi być w serwie płyn.

A odnośnie wiekszych obrotów na biegu jałowym i wciśnięciu serwa to membrama serwa prawdopodobnie uszkodzona pęknięta.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 19 wrz 2010, 10:02

Jarewa pisze:A odnośnie wiekszych obrotów na biegu jałowym i wciśnięciu serwa to membrama serwa prawdopodobnie uszkodzona pęknięta
Ten objaw miałem ze 2-3 lata. Myślałem, że mam gdzieś nieszczelność na podciśnieniu.
Punkt dla Ciebie. Nie ma co dalej rozprawiać o samej pompce, bo ze składziku wykopałem całe serwo z pompką. wymienię całość i gitara.

Dziergus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 01 lis 2009, 22:09
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Dziergus » 19 wrz 2010, 20:03

Moze jeden był zapowietrzony i sie odpowietrzył u mnie tak bylo i musialem na nowo odpowietrzyc . Radzę odpowietrzyc cały układ jeszcze raz:)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8424
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 wrz 2010, 21:33

Dziergus pisze:Moze jeden był zapowietrzony i sie odpowietrzył u mnie tak bylo i musialem na nowo odpowietrzyc . Radzę odpowietrzyc cały układ jeszcze raz:)
A kolega czasami czyta co pisze? <ok>

photokom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 18 wrz 2008, 15:41

Post autor: photokom » 22 wrz 2010, 12:35

Stara pompa nie wiadomo jak długo pociągnie. Jak już wymienisz to rozbierz starą i kup sobie zestaw naprawczy. Jeśli w cylinderku pompy nie ma wżerów to po wymianie pompka będzie jak nowa. Tylko gumki kup jakieś lepsze.

Awatar użytkownika
Satar
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 29 paź 2008, 14:00
Lokalizacja: DLW

Post autor: Satar » 22 wrz 2010, 19:28

Jarewa,

Normalnie ot :-/

photokom, Wymieniłem samo serwo i pompa została ta, co była. Lata, gada - pełen serwis :-D . Zaoszczędziłem czasu na odpowietrzaniu

Poza tym jakby padła pompa to odpowietrzanie miałbym przypisane z urzędu - więc skoro serwo miałem i tak do wymiany to był czas na jakiegoś " ;-) dzikiego" ;-)

photokom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 18 wrz 2008, 15:41

Post autor: photokom » 23 wrz 2010, 14:35

Słuchaj. Jak Ci pedał wpadł do środka to nie jest to wina serwa. Uszkodzone serwo objawia się brakiem wspomagania hamulców. Jeśli pompa byłaby OK i układ odpowietrzony to pedał nie ma prawa wpaść do podłogi. być może coś poruszyłeś przy wymianie i pompa chwilowo złapała szczelność, ale ja bym na twoim miejscu nie ryzykował. W końcu to hamulce i nie chciałbyś chyba, żeby taka sytuacja się powtórzyła gdy będziesz dojeżdżał rozpędzony do skrzyżowania.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl