Witam
zabrałem się w swojej Audi za wymianę przewodu hamulcowego tego elastycznego z przodu i niestety urwałem odpowietrznik w zacisku wywierciłem go i nagwintowałem na rozmiar M12 czy jak wkręcę tak duży odpowietrznik to będzie wszystko ok czy lepiej nie ryzykować i poszukać innego zacisku? Przy okazji zauważyłem że płyn jest strasznie brudny i muszę go wymienić jak to najprościej zrobić? I może ma ktoś jakiś patent na odkręcanie odpowietrzników w zaciskach bo z drugiej strony też muszę odkręcić do odpowietrzenia. Czy jest coś w Audi na co zwrócić uwagę przy odpowietrzaniu układu hamulcowego? Z góry dzięki za wszystkie porady <ok>
[B3 1.8 PM] Problemy z układem hamulcowym
- damian121592
- Forum Audi 80
- Posty: 46
- Rejestracja: 18 sty 2013, 16:14
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
nie wiem jak ty to tam zrobiłeś ale ja bym chyba jednak poszukał drugiego zaciskudamian121592 pisze:niestety urwałem odpowietrznik w zacisku wywierciłem go i nagwintowałem na rozmiar M12 czy jak wkręcę tak duży odpowietrznik to będzie wszystko ok czy lepiej nie ryzykować i poszukać innego zacisku?
jest to opisane na forum parę razy pewnie nie szukałeś bo byś wiedział.damian121592 pisze: Przy okazji zauważyłem że płyn jest strasznie brudny i muszę go wymienić jak to najprościej zrobić?
Przepompować trzeba po 500 ml płynu z każdego zacisku + 200 ml ze sprzęgła, tak jak przy odpowietrzaniu.
jeszcze nigdy nie maiłem takiej potrzeby, z tyłu tak ale nigdy z przodudamian121592 pisze: I może ma ktoś jakiś patent na odkręcanie odpowietrzników
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jeśli zrobiłeś to porządnie to nic się nie stanie. Najważniejsze aby wkręcając nowy odpowietrznik nie robić tego na siłę - musi wchodzić z oporem ale płynnie.damian121592 pisze:niestety urwałem odpowietrznik w zacisku wywierciłem go i nagwintowałem na rozmiar M12 czy jak wkręcę tak duży odpowietrznik to będzie wszystko ok czy lepiej nie ryzykować i poszukać innego zacisku?
Środek penetrujący i wyczucie w ręku - prawo lewo prawo lewo aż się rozrusza ale wszystko w wyczuciem.damian121592 pisze:I może ma ktoś jakiś patent na odkręcanie odpowietrzników w zaciskach bo z drugiej strony też muszę odkręcić do odpowietrzenia
Jeśli masz ABS to odpalasz silnik i niech sobei chodzi na jałowych - a to tylko po to aby pompa ABSu miała wszystkie kanały cały czas otwarte. Samo przekręcenie kluczyka spowoduje tylko 20s pełnego otwarcia.damian121592 pisze:Czy jest coś w Audi na co zwrócić uwagę przy odpowietrzaniu układu hamulcowego?
Dalszym krokiem jest odpowietrzanie w kolejności od najdalszego koła do pompy hamulcowej czyli prawy tył...lewy tył...prawy przód...lewy przód. Warto przy okazji przepompować cały układ nowym płynem.