Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] Słabe hamulce, twardy pedał.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ceemte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:32
Lokalizacja: Katowice

[b4 1.9tdi 1Z] Słabe hamulce, twardy pedał.

Post autor: ceemte » 16 cze 2009, 17:01

Mała relacja, bo temat słabych hamulców już długo przerabiam i może komuś się przyda zapis moich zmagań. Objawy: twardy pedał, słaba skuteczność. Trzeba nieźle depnąć, żeby zatrzymać kolubrynę.

1. nowy płyn hamulcowy (stary wypompować - instrukcja jest na forum)
2. rozruszać regulatory szczęk (mam z tyłu bębny i były zapieczone)
3. umyć bębny i okładziny acetonem, benzyną ekstrakcyjną itd. - mogą być zatłuszczone
4. wymienić wąż łączący pompę waku(lub kolektor) z serwem - może być zmurszały pod oplotem i podcisnienie "ulatuje bokiem")

teraz jest dużo lepiej, chociaż serwo będzie do wymiany - hamulce łapią nieźle przy pierwszym depnięciu, przy kolejnym już gorzej.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 16 cze 2009, 17:06

Pod uwage wes tez vacum pompe tez moze stwarzac takie problemy tym bardziej ze to 5 minut roboty podmienic ja i na tym przewodzie co idzie do serwa jest zaworek zwrotny moze nie trzyma jak powinien. Pozdrawiam

paluś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 199
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:03
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: paluś » 16 cze 2009, 19:37

sprawdz pompe wspomagająco hamulce bo tak jak kolega napisal moze powodowac takie skutki.

Awatar użytkownika
ceemte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:32
Lokalizacja: Katowice

Post autor: ceemte » 16 cze 2009, 20:32

Pompa vaku ciągnie... i tyle jestem w stanie stwierdzić. Niestety nie mam wakuometru żeby okreslić wartość wytwarzanego podciśnienia, a nie mam porównania z innym TDikiem :/

No i trochę tak na boku tematu - klocki hamulcowe Honeywell są jakieś sensowne? Bo mi się w Alpach skończyły i musiałem tam na miejscu kupować. Dobrze, że zawsze wożę ze sobą kufer z narzędziami, ale i tak 50 euro pożegnałem :evil:

Zaworek raczej trzyma. Jeśli ktoś nie wie, jak się sprawdza:

1. zapalić silnik i niech popracuje trochę
2. zgasić silnik i odczekać chwilę, minuta-dwie powinna być ok
3. wyciągnąć to, co wchodzi do serwa (plastikowy zaworek. Jak syknie, to zaworek (i jego uszczelnienie) jest sprawne...

Route 66
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 454
Rejestracja: 22 maja 2007, 22:58
Lokalizacja: Dunstable

Post autor: Route 66 » 22 cze 2009, 03:17

no to gratulacje jechaqc w Alpy Pazdzierzem-sorki,ale inaczej nie moge nazwac twojego auta :-/ .Masz problemy z ukladem hamulcowym,az boje sie zapytac,z czym jeszcze,a ty sie decydujesz jechac w gory,bez serwisu auta?I jeszcze klocki ci sie koncza? :-/ :-/ :-/ .Ja cie bardzo prosze,nie przesadzaj-zrob uklad hamulcowy na tiptop,i zajmij sie reszta....o rany,nie chcialbym kupic auta,ktore bylo w twoich rekach :-|

Awatar użytkownika
ceemte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:32
Lokalizacja: Katowice

Post autor: ceemte » 06 lip 2009, 12:27

Naprawdę nie wiem, o co Ci chodzi... Chyba o serwisowanie własnego EGO przez dopisywanie takich komentarzy i wynoszeniu się ponad innych. To post techniczny opisujący jak coś naprawić. Mojego auta nie widziałeś, więc proszę - nie oceniaj. Tak samo mógłbym opowiadać głupoty o twoim angliku kupionym za grosze, bo takie tam są ceny.


Złota zasada mechaniki to "nie naprawiaj, jeśli coś działa".

Ja zawsze jestem przygotowany i wożę ze sobą narzędzia, apteczki, podstawowe części zamienne - dzięki temu moje auto zawsze jest sprawne. W każdej chwili mogę do niego siąść i jechać gdziekolwiek.Teraz przejechałem ponad 2500km przez Bałkany (Chorwacja+Bośnia) i jedyną awarią była spalona żarówka.

Tak więc siadaj do swojego Kupe i z piskiem opon i jedź do ASO na okresowy comiesięczny przegląd. Pewnie już się za tobą stęsknili.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 21 lut 2014, 22:12

Koledzy takie pytanko mam kiepski hamulec z swoim tdi twardy pedał i trzeba dobrze depnąć żeby koła stanęły pedał twardy jest na zgaszonym silniku jak depnę i zapale to prawie w ogóle nie schodzi w dół co to może być serwo? dół wacum podmieniłem ale bez zmian.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 22 lut 2014, 09:22

Kolego posprawdzaj wszystkie podciśnienia od vacum pompy. Ja jak u siebie zmieniałem skrzynie to wypadł mi wężyk od zasilania podajże egr i miałem taki objaw jak ty.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 22 lut 2014, 13:03

Jeden wylot mam zaślepiony ten co idzie na egr boi egr też zaślepiony jest sprawdzę ten drugi jeszcze czy szczelny jest. Już zastanawiam się nad serwem albo ten zaworek w wacum wymienić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga