Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 Q] słabe hamulce tył i pytanie o korektor siły hamowania

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

[b3 Q] słabe hamulce tył i pytanie o korektor siły hamowania

Post autor: kepasus » 17 lut 2014, 21:28

Witam. Szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi ani nawet podpowiedzi więc mam pytanko do publiczności.

Dlaczego mam słabe hamulce z tyłu w moim quattro? Zregenerowane zaciski, nowy płyn, tarcze, klocki nowe, prowadnice czyste i pracują lekko. Ręczny nie działa ale to wina linki (prawdopodobnie).

Odpowietrzałem hamulce kilka razy. Ostatnio na przeglądzie mialem siłę hamowania 1,5 kN na koło i facet powiedział że to malutko. Poza tym regenerowana była pompa hamulcowa przy okazji wymiany gumek zbiorniczka z płynem. Proszę o pomoc.

Ponad to jestem ciekaw gdzie jest i jak działa korektor siły hamowania w quattro.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3798
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 17 lut 2014, 22:09

etka Twoim przyjacielem...

Mało wiesz o tym aucie, przyjacielu, niestety...



Przestań wierzyć mechanikom, bo w Audi jest pare rozwiązań, dzięki którym, szablonowo myślący mechanicy sami zapędzają się w kozi róg a właścicieli narażają na niepotrzebne koszty...
Korektor może być winien, bo po latach zapieka się sprężyna w nim. Niestety części w aftermarkecie - brak.
Przypominam, że do hamulców tylnych idzie jedna linia !!
Pompy się nie regeneruje, wymienia się na nową, to nie jest duży koszt.

Masz ABS ? W 90tce zapewne tak, ale to nie zmienia faktu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2014, 06:38

Leo pisze:Przypominam, że do hamulców tylnych idzie jedna linia !!
Jesteś pewny? przecież jest układ krzyżowy.

Diagności mało wiedza o korektorze siły hamowania, jeden baran w busie kazał mi to usunąć :!: :shock: bo kola nie blokowało.

Nawrzucaj ciężar do bagaja i sprawdź na rolkach.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3798
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 lut 2014, 07:21

w B3 nie :D



Korektor jest tam gdzie podałem powyżej, i w dodatku nie reaguje na obciążenie tyłu auta.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, 10:09 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 18 lut 2014, 09:53

Ech Leo . Podziwiam za cierpliwość. Już tylerazy to było pisane. Ale widze że nadal wiekszość mądrzejsza. A nawet nie zajrzy pod auto i poświeci chwili na szukanie i czytanie ze zozumieniem. .

Ukłąd krzyżowy ma ośka . Quattro nie. W B2 /B3/B4 wszędzie tak jest.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2014, 15:14

No to się dokształcę od leo.

A co jeśli jest ABS? wtedy to muszą być dwie linie? czyli rozwiązanie jak zwykłe bez q.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3798
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 lut 2014, 15:45

nie, abs działa wspólnie na tylne koła.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2014, 15:59

No to dziwny ten ABS.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3798
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 lut 2014, 16:00

dlaczego ?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8390
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2014, 16:22

No bo np. blokuje lewy tył a puszcza cała tylną oś.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3798
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 18 lut 2014, 19:53

bo quattro ciągnie resztę ;)
jak dobrze poznacie zasadę działania quattro na torsenie, to będzie dla Was jasne, że to taki ABS w drugą stronę. Działa także w drugą stronę.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 18 lut 2014, 20:15

Chyba logiczne że nie może zablokować tylnej osi czyli dwóch kół na raz. LOL

Awatar użytkownika
kepasus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 10 maja 2010, 12:11
Lokalizacja: Iłża/Wawa

Post autor: kepasus » 24 mar 2014, 18:42

wszystko jaśniutkie jak ciemna noc. Regenerowałem pompe w sumie niepotrzebnie ale jak mialem gumki z zestawu i pompe na wierzchu to już to zrobilem dla swietego spokoju. To jest akurat najmniej ważne.

Gdzie jest korektor juz ustalone to teraz jak działa? tego nigdzie nie znalazłem. domyślam się że odpowiedni tłoczek się w środku porusza ale co dalej. Jest to do zrobienia? Na tył idzie jedna linia i to jest akurat racja. Po prostu nie wiem czy się z tym grzebać czy nie ma to sensu.

A o tym aucie wiem sporo...

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3798
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 mar 2014, 13:57

korektor to po prostu zamknięty zawór ze sprężyną. Uchyla się dopiero jak ciśnienie przewalczy siłę sprężyny, wtedy dopiero idzie na tył.

arwam
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1437
Rejestracja: 31 mar 2009, 21:22

Post autor: arwam » 27 mar 2014, 20:07

Leo, działa trochę odwrotnie, napięcie sprężyny ogranicza ciśnienie płynu w zaciskach, a dokładniej puki sprężyna jest naciągnięta, to płyn swobodnie płynie do zacisku, jak ciśnienie urośnie to naciska na tłoczki i wtedy jużpokonuje opór sprężyny, i zamyka zaworki, przez co uniemożliwia dalszy wzrost ciśnienia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga