[b3 Q] słabe hamulce tył i pytanie o korektor siły hamowania
[b3 Q] słabe hamulce tył i pytanie o korektor siły hamowania
Witam. Szukałem na forum i nie znalazłem odpowiedzi ani nawet podpowiedzi więc mam pytanko do publiczności.
Dlaczego mam słabe hamulce z tyłu w moim quattro? Zregenerowane zaciski, nowy płyn, tarcze, klocki nowe, prowadnice czyste i pracują lekko. Ręczny nie działa ale to wina linki (prawdopodobnie).
Odpowietrzałem hamulce kilka razy. Ostatnio na przeglądzie mialem siłę hamowania 1,5 kN na koło i facet powiedział że to malutko. Poza tym regenerowana była pompa hamulcowa przy okazji wymiany gumek zbiorniczka z płynem. Proszę o pomoc.
Ponad to jestem ciekaw gdzie jest i jak działa korektor siły hamowania w quattro.
Pozdrawiam!
Dlaczego mam słabe hamulce z tyłu w moim quattro? Zregenerowane zaciski, nowy płyn, tarcze, klocki nowe, prowadnice czyste i pracują lekko. Ręczny nie działa ale to wina linki (prawdopodobnie).
Odpowietrzałem hamulce kilka razy. Ostatnio na przeglądzie mialem siłę hamowania 1,5 kN na koło i facet powiedział że to malutko. Poza tym regenerowana była pompa hamulcowa przy okazji wymiany gumek zbiorniczka z płynem. Proszę o pomoc.
Ponad to jestem ciekaw gdzie jest i jak działa korektor siły hamowania w quattro.
Pozdrawiam!
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
etka Twoim przyjacielem...
Mało wiesz o tym aucie, przyjacielu, niestety...
Przestań wierzyć mechanikom, bo w Audi jest pare rozwiązań, dzięki którym, szablonowo myślący mechanicy sami zapędzają się w kozi róg a właścicieli narażają na niepotrzebne koszty...
Korektor może być winien, bo po latach zapieka się sprężyna w nim. Niestety części w aftermarkecie - brak.
Przypominam, że do hamulców tylnych idzie jedna linia !!
Pompy się nie regeneruje, wymienia się na nową, to nie jest duży koszt.
Masz ABS ? W 90tce zapewne tak, ale to nie zmienia faktu.
Mało wiesz o tym aucie, przyjacielu, niestety...
Przestań wierzyć mechanikom, bo w Audi jest pare rozwiązań, dzięki którym, szablonowo myślący mechanicy sami zapędzają się w kozi róg a właścicieli narażają na niepotrzebne koszty...
Korektor może być winien, bo po latach zapieka się sprężyna w nim. Niestety części w aftermarkecie - brak.
Przypominam, że do hamulców tylnych idzie jedna linia !!
Pompy się nie regeneruje, wymienia się na nową, to nie jest duży koszt.
Masz ABS ? W 90tce zapewne tak, ale to nie zmienia faktu.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
w B3 nie
Korektor jest tam gdzie podałem powyżej, i w dodatku nie reaguje na obciążenie tyłu auta.
Korektor jest tam gdzie podałem powyżej, i w dodatku nie reaguje na obciążenie tyłu auta.
Ostatnio zmieniony 18 lut 2014, 10:09 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
wszystko jaśniutkie jak ciemna noc. Regenerowałem pompe w sumie niepotrzebnie ale jak mialem gumki z zestawu i pompe na wierzchu to już to zrobilem dla swietego spokoju. To jest akurat najmniej ważne.
Gdzie jest korektor juz ustalone to teraz jak działa? tego nigdzie nie znalazłem. domyślam się że odpowiedni tłoczek się w środku porusza ale co dalej. Jest to do zrobienia? Na tył idzie jedna linia i to jest akurat racja. Po prostu nie wiem czy się z tym grzebać czy nie ma to sensu.
A o tym aucie wiem sporo...
Gdzie jest korektor juz ustalone to teraz jak działa? tego nigdzie nie znalazłem. domyślam się że odpowiedni tłoczek się w środku porusza ale co dalej. Jest to do zrobienia? Na tył idzie jedna linia i to jest akurat racja. Po prostu nie wiem czy się z tym grzebać czy nie ma to sensu.
A o tym aucie wiem sporo...
Leo, działa trochę odwrotnie, napięcie sprężyny ogranicza ciśnienie płynu w zaciskach, a dokładniej puki sprężyna jest naciągnięta, to płyn swobodnie płynie do zacisku, jak ciśnienie urośnie to naciska na tłoczki i wtedy jużpokonuje opór sprężyny, i zamyka zaworki, przez co uniemożliwia dalszy wzrost ciśnienia