Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK]Tylne hamulce slabe, tarcze

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[B4 2.0 ABK]Tylne hamulce slabe, tarcze

Post autor: rafio83 » 11 maja 2012, 17:58

Cześć, tak jak w temacie mam słabe hamulce z tyłu, początkowo myślałem ze to od zacisków gdyż swoje lata już mają, jeden ciekł więc kupiłem nowy. Sytuacja wcale się nie poprawiła po obu stronach tarcza ma styk z klockiem tylko około 2-3cm od piasty (dół tarczy).

Oczywiście wymienię teraz tarcze, klocki, i być może zacisk ale co zrobić żeby hamulce działały na całej powierzchni? Czy przyczyną może być trójnik? Zbliża się przegląd a koleś na diagnostyce mi to wytknął więc pan od przeglądu też będzie jęczał <osohozi>

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 11 maja 2012, 19:09

witaj twoj post jest troszke nie zrozumialy wywnioskowalem ze klocki nie rowna biora tarcze przy chamowaniu tak? jesli tarcze sie nadaja daj je do przetoczenia a przyczyna tego typu zeczy jest prowadzenie zacisku sruby ktorymi przykrecasz zacisk do jarzma sa z tulejkami wyciagnij te suby wyczysc i potraktuj smarem powinno pomoc

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 11 maja 2012, 19:18

To wszystko juz robiłem, dobrze rozumiesz!
Z tym ze ogólnie hamulce z tyłu są słabe, tak jak by przekaz cisnienia wynosił 90% przód i 10% tył. kiedys czytałem ze siła hamulca tylnego w audi zależy od obciażenia tylnej osi ale czy to mozliwe ze jadąc w pojedynke tylna os prawie wcale nie hamuje na rolkach podczas przeglądu?

Awatar użytkownika
damianek1234561
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 605
Rejestracja: 27 maja 2009, 18:35
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: damianek1234561 » 11 maja 2012, 19:36

niemozliwe, a dobrze odpowietrzyles? moze masz zapowietrzone, sprobuj odpowietrzyc jeszcze i wtedy zobaz jak bedzie a jesli to nie pomoze to zostaje regulator sily chamowania

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 11 maja 2012, 19:50

damianek1234561 pisze:regulator sily chamowania
Czyli tzw trójnik w pobliżu tylnej belki tak?

lesli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 172
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:33
Lokalizacja: ustka

Post autor: lesli » 11 maja 2012, 21:35

Miałem podobny problem co ty ,tylne zaciski odpowietrzone wyjazd na ulice słabe i to pare razy i odnowa,może sekcja siada w pompie wymieniłem na drugą i dalej było to samo.Okazało się że korektor siły hamowania mieszał ,wywaliłem go w jego miejsce wstawiłem przewody hamulcowe i jest ok.tarcze tak jak opisujesz były brane przez klocki nierówno.A co do przetaczania tarcz to bym sobie odpuścił,nie teczasy żeby w tosię bawić .

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 12 maja 2012, 10:29

lesli pisze:Okazało się że korektor siły hamowania mieszał ,wywaliłem go w jego miejsce wstawiłem przewody hamulcowe i jest ok.
Nie wiedziałem ze można go całkowicie wywalić :shock: nie da się go nigdzie kupić i wymienić?

Po wywaleniu nic nie dzieje sie z hamulcami z tyłu przy obciążonej osi?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 maja 2012, 10:42

rafio83 pisze:Po wywaleniu nic nie dzieje sie z hamulcami z tyłu przy obciążonej osi
Bardziej przy odciążonej osi coś się dziać może, przy obciążonej nic ;-)

Awatar użytkownika
rafio83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 12 kwie 2008, 15:26
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 12 maja 2012, 10:43

Tak czy siak, pytanie jest ? :lol:

Awatar użytkownika
mario2560
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 418
Rejestracja: 19 lut 2007, 17:53
Lokalizacja: Białystok/Suwałki

Post autor: mario2560 » 12 maja 2012, 10:57

Da się bez problemu kupić i wymienić korektor siły hamowania, skoro piszesz że klocek nie przylega całą powierzchnią to nic dziwnego że nie hamuje tak jak powinno. Sprawdź jeszcze tarcze hamulcowe.

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 19 cze 2012, 13:27

Mam takie małe pytanie. Powinno mi zablokować tylne koła przy wyłączonym ABS'ie jak wcisnę pedał hamulca do oporu podczas jazdy po piachu? Pytam bo rozkręciłem korektor na max przepływ a kół nie blokuje. Dodam jeszcze, że korektor działa prawidłowo, hamulce odpowietrzone na nowym płynie, zaciski nie ciekną i działają jak nówki a klocki niedawno były wymieniane. Tylko tarcze mają już wyżłobienia i nie wiem czy powinienem je wymienić choć wymiar jeszcze trzymają.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 19 cze 2012, 13:53

vlodek pisze:a klocki niedawno były wymieniane
pytanie jak dawno wymieniłeś i czy klocki już się dotarły do tarcz, jak nie to nie będzie jeszcze pełnej siły hamowania

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 19 cze 2012, 14:11

Wymieniałem jakieś 2msc temu(4kkm) i właśnie też myślałem, że się muszą dotrzeć ale widzę, że już nie zdołają. Ręczny jest też taki sobie. Jak zaciągnę go na max i próbuje ruszyć na piasku to koła potrafią się obracać. Co myślicie o firmie GIRLING bo chyba takie tarcze i klocki kupię? Mam nawet taki komplet na przodzie ale założony dosłownie 3 dni temu i póki co nie mogę za wiele na ich temat powiedzieć.

Awatar użytkownika
m@x1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 04 lut 2012, 16:20
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: m@x1313 » 19 cze 2012, 15:25

vlodek pisze:Co myślicie o firmie GIRLING
nic nie słyszałem o takiej firmie, poszukaj w necie opinii, a co do hamulców to może być tak że klocki do starych tarcz nie zdążyły się dotrzeć natomiast tarcza zdążyła zardzewieć i będzie cięła klocek, miałem już tak w golfie, teraz wymieniałem klocki+tarcze TRW bo poprzedni właściciel prawdopodobnie wymienił tylko klocki i tarcza zamiast powierzchni styku o szerokości okolo 5 cm miała 2 cm i to od wewn strony (na zmianę 1cm korozji z 1 cm styku) i hamulce były bardzo słabe

vlodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 66
Rejestracja: 23 gru 2011, 11:35
Lokalizacja: EWE

Post autor: vlodek » 25 cze 2012, 16:23

Moje stykają całą powierzchnią klocka, nie są pordzewiałe ale mają już małe wyżłobienia. Jak wrócę z pracy to dam foto tarczy i ocenicie. Szukałem właśnie opinii na temat tej firmy i za wiele ich nie ma. Sprzedawca w sklepie mówił, że jakość podobna do TRW a w necie czytałem, że szły na pierwszy montaż do naszych audi na tylną oś. Ponadto brat je używał i bardzo zachwalał. Pożyjemy zobaczymy, w każdym razie sprawność na tych hamulcach znacznie się poprawiła, mam na myśli przód oczywiście. Zrobiłem na nich 300km i póki co się jeszcze chyba nie dotarły więc hamuję raczej spokojnie.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl